Kampaň "za auta zelenější" dostala zelenou
Ve spolupráci s FIA ji bude prosazovat i Bridgestone.
Mezinárodní automobilová federace se rozhodla zahájit kampaň, která by měla pomoci snížit negativní dopady provozu motorových vozidel na životní prostředí. Dodavatel pneumatik do formule 1, japonská firma Bridgestone, se kampaně bude také účastnit.
Cílem projektu je ve spolupráci s jednotlivými národními automobilovými svazy naučit řidiče jezdit tak, aby jejich vozy byly menší zátěží na životní prostředí a spotřebovávaly méně paliva.
Jednotlivé organizace budou propagovat tzv. deset bodů pro zelenější jízdu autem, které by řidiče měly přesvědčit, aby při řízení mysleli také na životní prostředí.
Součástí této zelené akce se stane i samotná formule 1. Vozy v Grand Prix Japonska budou obuty do pneumatik, jejichž drážky budou zbarveny... zeleně. Střední směs pneumatik bude mít všechny drážky zelené, měkčí směs bude mít tři. Zbylá drážka bude již tradičně bílá.