Domácí mladík dostal dárek od Tridentu
FIA F3 v Barceloně - sprint
Doprovodný program F1 v Barceloně začal radostně pro domácí fanoušky. Pro vítězství si totiž dojel domácí jezdec Boya startující v barvách španělské stáje Campos. Druhý dojel Dunne a třetí Göthe. Zpočátku probíhal boj o první místo mezi piloty Tridentu Ramosem a Meguetounifem, poté ale mezi nimi došlo k incidentu. Mini si udržel celkové vedení, přestože po kolizi s Montoyou odstoupil.
Díky otočení nejlepší dvanáctky startoval do sprintu z pole position Ramos. Mexičana doplnil v první řadě jeho kolega z Tridentu Meguetounif. Následovali Boya, Dunne, Van Hoepen, Stenshorne, Fornaroli, Göthe, Browning, Tsolov, Lindblad, Mansell, Léon, Beganovic, Mini, Tramnitz, Voisin, Loake, Shields, Bedrin, Zagazeta, Wurz, Inthraphuvasak, Flörschová, Esterson, Sztuka, Montoya, Dufek, Smith a Wisnicki.
Jelikož se Mini kvalifikoval až jako patnáctý, mohl mít vážné obavy o své průběžné vedení. Browning a Fornaroli, jejichž ztráta činila čtyři, respektive osm bodů, totiž byli k bodům mnohem blíže a naskýtala se jim šance Miniho sesadit.
Montoya měl původně startovat jako desátý. Kolumbijcův nejlepší čas byl ale dodatečně smazán za překračování traťových limitů.
Ramos si po startu udržel vedení. Druhý zůstal Meguetounif a třetí Boya, ačkoli se Španěl musel bránit tlaku ze stranu Dunna.
Podoba nejlepší trojice byla stejná i na konci prvního kola. Lídr šampionátu Mini sice nezažíval vydařený vstup do závodu a nacházel se až na 14. místě, jeho celkové vedení se ale najednou nacházelo ve větším bezpečí než na startu. Fornaroli se totiž propadl na 10. místo. Browningovi patřila až 15. pozice.
Ve třetím kole nastala noční můra Tridentu. Meguetounif chtěl moc dopředu před Ramose a v první zatáčce to na svého kolegu zkusil. Jeho zbrklý pokus ale skončil výjezdem na trávu a kolizí, po které se oba vozy propadly dozadu. Novým lídrem se tak stal domácí Boya. Pro Meguetounifa skončil incident defektem levé přední pneumatiky a ze závodu odstoupil. V první zatáčce zanedlouho skončil závod také pro Voisina s Bedrinem. Mezi dvojicí došlo ke kontaktu. Na trať vyjel zpomalovací vůz.
Za zpomalovacím vozem vedl k radosti domácích fanoušků Boya. Druhý byl Dunne a třetí Göthe. Následovali Van Hoepen, Stenshorne, Lindblad, Leon, Fornaroli, Beganovic, Tramnitz, Mansell, Mini, Browning, Tsolov, Montoya, Shields, Loake, Wurz, Zagazeta, Smith, Dufek, Inthraphuvasak, Flörschová, Esterson, Sztuka, Wisnicki a na posledním místěk kroužil Ramos. Mexičan se byl po návštěvě mechaniků schopen zapojit zpátky do akce. Na svého kolegu Meguetounifa se ale zlobil.
V osmém z 21 kol byl závod restartován. Boya velmi brzy po návratu zpomalovacího vozu do boxů sešlápl plyn a udržel si první místo. Nic se neměnilo ani na zbylých pódiových pozicích. Druhý zůstával Dunne a třetí Göthe.
Dopředu šel po restartu Leon, který sebral šesté místo Lindbladovi. Brita brzy předjel i Fornaroli. Minimu patřilo 11. místo a Browning byl třináctý. Za takového stavu by Mini stále zůstal lídrem šampionátu.
Deset kol před koncem se ukazlovalo, že o vítězi ještě není ani zdaleka rozhodnuto. Boya sice nadále vedl, Dunne ale ztrácel méně než vteřinu. Zhruba stejný rozestup dělil i Dunna a Götheho.
Vedoucí skupinka se postupně začínala rozšiřovat. K nejlepší trojici se blížili také další. Pět kol před koncem to Dunne v první zatáčce zkusil na Boyu. Brit se ale nakonec zařadil zpátky za Španěla.
Tři kola před koncem přišel dramatický moment na výjezdu ze čtvrté zatáčky. Montoya předváděl po nevydařené kvalifikaci velkou stíhacjí jízdu a jeho dalším terčem byl jedenáctý Mini. Ital se snažil pozici udržet, došlo ale ke kontaktu, po kterém Mini utrpěl defekt a následně poslal svůj vůz do Montoyi. Oba piloti skončili ve šterku a závod pro ně skončil. To si žádalo druhý výjezd zpomalovacího vozu, což byla vítaná zpráva pro Boyu.
Závod už nebyl restartován a do cíle se dojelo pod žlutými vlajkami. Vítězem se tak stal Boya před Dunnem a Göthem. Mini sice do cíle nedojel, přesto ale zůstává lídrem průběžného pořadí. Zatímco Fornaroli skončil sedmý, Browning až dvanáctý.
Výsledky připravujeme.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA F3