Pravidla usvědčila M. Schumachera z chyby
Ohledně incidentu s Montoyou v tunelu.
Houževnaté diskuze se vedou o tom, kdo je vinen za kolizi mezi Michaelem Schumacherem a Montoyou, která prvně jmenovaného vyřadila ze závodu.
Michael Schumacher obdržel informaci, že safety car zajede do boxů, takže začal zahřívat své brzdy a pneumatiky. Jenomže v tunelu se nebrzdí a tak jezdci nemají zcela jasnou představu o tom, jak velká přilnavost asfaltu v tunelu je. Opakovaný záběr usvědčil Schumachera nejen z toho, že při zahřívání brzd probrzdil, až se mu od pneumatik kouřilo, ale také z toho, že na moment neměl svůj vůz pod kontrolou.
Druzí argumentují, že vedoucí jezdec diktuje tempo a ten za ním si má dávat pozor.
Pravidla v tomto ohledu hovoří jasně. Vedoucí jezdec má být za safety carem ne dále než ve vzdálenosti odpovídající pěti délkám monopostu. Až ředitel závodu rozhodne o tom, že safety car bude povolán do boxů, je to signalizováno zhasnutím majáků na zpomalovacím autě. Od tohoto okamžiku si první jezdec volí tempo a může se safety caru vzdálit.
V neprospěch Michaela Schumachera hovoří fakt, že v době incidentu měl safety car ještě stále zapnuté majáky, a tudíž to byl safety car, kdo určoval tempo, ne Michael Schumacher.
A nepomůže mu ani nařízení, že auta mají být u sebe co nejblíže.