Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Danny Watts zůstane v kokpitu týmu Británie i v Sepangu

Danny Watts zůstane v kokpitu týmu Británie i v Sepangu

Pro Wattse se možná jedná o životní příležitost

Dvě třetí místa, kterých dosáhl Danny Watts během víkendu A1GP v Číně, mu zajistila spolu s dobrou znalostí nového vozu místo v kokpitu týmu Velké Británie i pro závod v Sepangu.

Celý tým pracoval během víkenu velmi tvrdě, neboť svůj vůz viděl poprvé až v Číně, a proto bylo Wattsovo umístění na stupních vítězů i jeho celkový přístup k týmovému úsilí odměněn možností startovat v dalším závodě, přestože má tým velké Británie k dispozici další velmi dobré a osvědčené piloty. Robbie Kerr se umístil na stupních vítězů během závodů v Sepangu roce 2005 i 2006 a dobrých bodových výsledků zde dosáhnul i Oliver Jarvis.

Sepang International Circuit není navíc pro Wattse neznámým okruhem, neboť zde startoval již v roce 2005 v rámci závodu série Porsche Carrera Cup.

Rodák z Aylesbury Danny Watts je typickým představitelem celé řady britských nadějných jezdců posledních let, jejichž stoupající kariéry zastavil nedostatek peněz. Danny začal závodit na motokárách v roce 1993 a po pěti letech přestoupil do formulových závodů ve formě britské Formule First. Její průběh v roce 1998 zcela ovládnul, když získal celkem 12 vítězství. V roce 2000 se stal týmovým kolegou Kimi Raikonnena v britském šampionátu formule Renault. V roce 2002 pak tento šampionát vyhrál, když získal celkem 6 vítězství.

Další Wattsova cesta vedla do britského šampionátu F3, kde dokázal v roce 2003 zvítězit v druhém závodě v Castle Combe, když v prvním závodě z prvního místa havaroval. Jeho další vítězství v roce 2004 bylo do jisté míry historické, neboť se stal prvním pilotem po jedenácti letech, který dokázal zvítězit s jiným vozem, než s Dallarou.

Další kariéru Wattse však poznamenal již zmíněný nedostatek peněz, neboť již v roce 2005 mu nestačily ani na udržení ve F 3. Od té doby vystřídal řadu šampionátů, mimo jiné závodil v sériích Porsche Carrera Cup, Le Mans Series a American Le Mans Series. Členem týmu A1GP se stal poprvé v sezóně 2007/2008, když se během závodu v Číně zúčastnil pátečních jizd pro nováčky.

Úspěšné vykročení do letošní série A1GP ve společnosti takových jezdců, jako jsou Robert Doornbos, Neel Jani či Adam Carroll, tak pro sympatického Brita může znamenat životní příležitost a nový start jeho kariéry.