Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Konečné výsledky Intercontinental GT Challenge

Konečné výsledky Intercontinental GT Challenge

Popis dvanáctihodinového závodu v Sepangu, závěrečného podniku 1.ročníku.

V sobotu 10. prosince probíhal na malajském okruhu Sepang závěrečný podnik Intercontinental GT Challenge. Ve třetím, rozhodujícím podniku, se utkali vybraní jezdci a výrobci o historicky první titul netradičně pojatého šampionátu.

Z trojice účastníků IGTC se zpočátku nejlépe dařilo mclarenu týmu K-PAX (č. 9, Parente/Van Gisbergen/Ledogar). Vůz americké stáje sváděl po startu souboj o druhou příčku s porsche týmu Manthey (č. 912) a ferrari stáje Spirit of Race (č. 50).

Obě audi týmu Phoenix se naopak potácela v hloubi 25členného pole. Vůz posádky Kaffer/Rast/Winkelhock (č. 16) startoval z devátého místa. Haase (č. 15, s Frijnsem a Vanthoorem) startoval místo z šestého místa z boxů kvůli potížím s elektronikou. Na konci první hodiny byl však již sedmý.

Z čelních příček závodu i vedení v IGTC sesadila posádku mclarenu dvacet čtyři minut trvající oprava poškozeného zavěšení během druhé hodiny závodu.

Následně pořadím samotného závodu zamíchal déšť, jenž se začal snášet na dráhu malajského okruhu během páté hodiny. Z boxů startující audi č. 15 se díky brzké výměně na mokré pneumatiky ocitlo ve vedení, následované v úvodu vedoucím porsche týmu Manthey (č. 911), druhý vůz německé stáje Phoenix (č. 16) byl třetí. Teprve za touto trojicí se nacházelo ferrari č. 50, jenž díky odlišné strategii vévodilo (s výjimkou úvodu) do té doby závodu.

Proměnlivé podmínky stavu dráhy během druhé poloviny závodu nejlépe svědčily oběma audi týmu Phoenix, když směřovaly k dvojitému vítězství. Výjezd bezpečnostního vozu dvě hodiny před koncem smazal bezpečný náskok, čehož využil Bamber (č. 911) a znovu rozdělil oba vozy týmu Phoenix.

Úplné výsledky závodu naleznete na tomto odkazu Zde.

Intercontinental GT Challenge

Výrobci mohli přihlásit v některém ze tří podniků (12 hodin v Bathurstu, 24 hodin ve Spa a 12 hodin v Sepangu) maximálně čtyři vozidla z řad týmů využívajících jeho techniku. Do tohoto hodnocení se započítávali výsledky dvou nejvýše umístěných vozů přihlášených značek (letos Audi, Bentley, McLaren, Mercedes). Bodové zisky jezdců se započítávaly všechny, ale pouze piloti s bronzovou licencí mohli reprezentovat více značek.

Klasifikace výrobců

 p.  Výrobce (Týmy)
 Bathurst
 Spa
 Sepang
 Součet
1.
 Audi (Melbourne PC, Phoenix, WRT)
21
22
43
86
2.
 Bentley (M-Sport)
28
23
-
51
3.
 Mercedes (*)
12
37
-
49
4.
 McLaren (**)
31
3
15
49

* Mishumotors, Erebus (všichni Bathurst), Black Falcon, AKKA-ASP, HTP Motorsport (všichni Spa)

** McElrea, Tekno, Keltic (všichni Bathurst), Garage 59 (Spa)

Klasifikace jezdců

Pořadí v první desítce naleznete v níže uvedené tabulce. Úplné výsledky (již opravené) naleznete Zde.

 p.  Jezdec (Značka)
 Bathurst
 Spa
 Sepang
 Součet
1.
 Laurens Vanthoor (Audi)
15
18
25
58
2.
 René Rast (Audi)
8
18
18
44
3.
 Shane Van Gisbergen (McLaren)
25
2
15
42
4.
 Alvaro Parente (McLaren)
25
-
15
40
5.
 Markus Winkelhock (Audi)
15
-
18
33
6.
 Steven Kane (Bentley)
18
8
-
26
6.
 Guy Smith (Bentley)
18
8
-
26
7.
 Andy Soucek (Bentley)
10
15
-
25
7.
 Maxime Soulet (Bentley)
10
15
-
25
7.
 Jonathan Webb (McLaren)
25
-
-
25
7.
 Renger van der Zande (Mercedes)
-
25
-
25
7.
 Felix Rosenquist (Mercedes)
-
25
-
25
7.
 Tristan Vautier (Mercedes)
-
25
-
25
7.
 Christopher Haase (Audi)
-
-
25
25
7.
 Robin Frijns (Audi)
-
-
25
25
8.
 Thomas Jäger (Mercedes)
12
12
-
24
9.
 Matt Bell (Bentley)
18
-
-
18
9.
 Nico Műller (Audi)
-
18
-
18
10.
 Côme Ledogar (McLaren)
-
2
15
17

Své hodnocení měli také amatérští piloti, vzhledem k účasti převážně ve Spa je zde pouze odkaz (Zde).