Difuzor Williamsu a Toyoty zřejmě odpovídá pravidlům
Oba týmy chytře konstruují zadní části svých vozů.
Týmy Williams a Toyota si myslí, že jejich kontroverzní difuzory (spodní části vozu u jeho konce, které rozptylují proud vzduch) pro letošní rok odpovídají pravidlům a zdá se, že Mezinárodní automobilová federace (FIA) nebude proti odlišným difuzorům těchto dvou týmů zasahovat.
Vzhled difuzorů Williamsu, Toyoty, McLarenu a Ferrari si můžete prohlédnout zde.
Podle některých zpráv ostatní týmy vyjádřily obavy o legálnost konstrukce u těchto týmů, která neměla dosahovat předepsané výšky 175 mm.
Magazín Motorsport Aktuell tvrdí, že využití speciální části karoserie, která není určená jako difuzor a je hned pod zadním světlem, odpovídá technickým pravidlům. Oficiální stránky formule 1 popisují řešení Williamsu jako vysoce inovativní a řešení Toyoty jako velmi zajímavé. Obě konstrukce využívají tvarování zadního uspořádání vozu ke zvýšení výšky difuzoru.
Týmy údajně získaly souhlas od FIA ke svému výkladu pravidel. FIA zatím oficiálně nepotvrdila, že tato řešení splňují technické předpisy. Případný protest ostatních týmů může být podán až při přejímce před prvním závodem sezony v australském Melbourne.