Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso: "Renault je zpátky v boji o přední příčky."

Alonso: "Renault je zpátky v boji o přední příčky."

Španěl se cítí být velkým dlužníkem svým mechanikům.

Jezdec Renaultu Fernando Alonso řekl, že jeho tým je zpět v boji o přední příčky, když v kvalifikaci dojel na druhém místě. To bylo odměnou za celonoční snahu jeho týmu vytvořit dvojitý difuzor na jeho voze.

Dvojnásobný světový šampion vzdal hold týmu, který nasadil nové součástky a pracoval celý páteční večer na přebudování R29 pro závod. Ještě dodal, že jeho šance jsou díky změnám vyšší.

"Když na vůz přidáte nějakou novou součástku, hned se ve výsledcích projeví velké změny, což jsme dnes dokázali. Tým vylepšil vůz a najednou jsme konkurenceschopní.

Uvidíme, jaké to bude zítra s plným vozem, ale do třetí části kvalifikace jsme vstupovali víceméně uvolněni, a to se nám v prvních dvou závodech ještě nestalo."

Alonso dodal, že se cítí být dlužen svým mechanikům a zavázán jejich tvrdé práci a to jej dále motivovalo k tak skvělému výkonu, jakého dosáhl v kvalifikaci.

"Myslím, že je to pro nás zvláštní víkend, s kompletně novým vozem jsme dnes ráno ve třetím volném tréninku zajeli pouze tři kola, takže jsme do kvalifikace vstupovali s pochybami. Byla to pro nás neznámá kvalifikace, protože jsme nevěděli, jak bude auto reagovat, ale jsme velmi šťastní z výsledku.

Pro celý tým je to velká motivace, protože jsme poslední tři až čtyři týdny pracovali opravdu tvrdě.

Myslím, že včera v noci to bylo stejné pro všechny týmy. Kluci naspali pouze jednu až dvě hodiny a po tak enormní práci musíte auto dovézt v pořádku zpět do garáže. Nemůžete udělat chybu, nebo něco špatně. Jsem velice potěšen z našeho výsledku a to hlavně díky velkému úsilí týmu."

Alonso ještě podotkl, že rozhodnutí Renaultu nestartovat v Číně se systémem KERS bylo součástí dalšího pokroku v jeho vývoji.

"Myslím, že jsme udělali mnoho rozborů, abychom zjistili, jak zařízení pracuje na několika okruzích a viděli jsme, že je čas udělat ještě několik testů bez KERSu. Také máme další starosti. V Malajsii jsme měli problémy s deštěm, ve voze byla voda a věděli jsme, že z pohledu bezpečnosti to není ideální.

Takže z bezpečnostních důvodů a kvůli několika testům do závodu KERS nenasadíme."