Sauto.cz Racing Team si z Brna odváží vítězné double
Jarní cena Masarykova okruhu v Brně.
Po vítězství v sobotním vytrvalostním závodě, o které se s vozem Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM postarala posádka Antonín Charouz, Jarek Janiš, Peter Kox a Václav Nimč, se Sauto.cz Racing Team díky posledně jmenovanému radoval při Jarní ceně Masarykova okruhu 2009 i z výhry v nedělním sprintu Divize 4 nad 2000 ccm. Po startu ze druhé pozice se Václav Nimč prosmýkl v úvodu prvního kola do čela, následně postupně zvyšoval náskok a díky dalšímu desetibodovému přídělu do tabulky MMČR se po prvním podniku sezony ujal vedení v průběžném hodnocení šampionátu.
Vozům Sauto.cz Racing Teamu patřila na startovním roštu nedělního sprintu kompletní první řada, když z pole position výrážel vítěz kvalifikace Antonín Charouz následovaný týmovým kolegou Václavem Nimčem. Při letmém startu udrželi piloti červeno-černo-stříbrných mercedesů obě vedoucí pozice, do čela však šel Nimč, zatímco chování Charouzova vozu nebylo zcela optimální. Cílem prvního kola projel Václav Nimč s téměř třísekundovým náskokem před týmovým kolegou, konkurenční vozy Audi ale následovaly až na dalších příčkách. Ve druhém kole se smůla přilepila na pneumatiky Charouzova vozu, který skončil v kačírku vedle trati. Zkušený pilot se sice dokázal na dráhu vrátit, ovšem již s výraznější ztrátou, která mu nedovolila bojovat o čelní příčky.
K radosti členů Sauto.cz Racing Teamu i jeho fanoušků ale na čele startovního pole nadále všem soupeřům ujížděl Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM se startovním číslem 11. Václav Nimč si před druhým Slovákem Danišem dokázal vybudovat více než desetisekundový náskok a s přehledem tak vybojoval druhé vítězství během jediného víkendu jak pro sebe, tak pro tým.
Václav Nimč: "Přiznám se, že start dnes nebyl v mém podání zas tak dobrý, včera to bylo lepší. Nicméně v první zatáčce se mi podařilo Tondu vnějškem předjet, pak už jsem se snažil držet rytmus. Určitě to dnes nebylo jednoduché, protože trať byla zaprášená, příšerně klouzala a jezdilo se jako na ledě. Ale člověk se docela vyřádil. V úvodních kolech jsem si vybudoval solidní náskok, takže v závěru jsem mohl trochu zvolnit a jet tak, aby se nic nepřihodilo. Samozřejmě mám dobrý pocit a z mého pohledu to byl docela hezký závod."
Antonín Charouz: "Musíme přijít na to v čem byl problém. Zřejmě jsme měli špatnou sadu pneumatik, což se nám jednou stalo už včera, nebo bylo na autě něco uvolněné. Od startu vůbec nešlo jet rychle a v zatáčce, kde jsem jel úplně pomalu, se vůz najednou nekontrolovatelně roztočil. Zkoušel jsem v závodě pokračovat, ale jezdil jsem o deset vteřin na kolo pomaleji a nebylo možné zrychlit. Nevím. Musíme se na to podívat. Musíme to řešit. Z pohledu celého týmu jsme ale prožili super víkend. Vyhráli jsme vytrvalostní závod i sprint. Venca jel dnes výborně a kdyby se neobjevily problémy, tak bychom jezdili za sebou. Ale to k závodění patří."
Mezinárodní mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích Divize 4 pokračuje druhým podnikem ve dnech 15. a 17. května na Autodromu v Mostě.