Formule 1 již netáhne tak jako dříve
A to dokonce ani v Německu.
Zákon o zachování zájmu asi skutečně funguje. S rostoucí dominancí Michaela Schumachera bohužel ubývá diváků, kteří jsou ochotni sledovat formuli 1 přímo v místě dění.
To, že se tak může stát i v Německu, kde se stále ještě najde množství takzvaných ´Schumi fans´, tedy fanoušků, kteří pořídí lístek spolu s čepicí a tričkem a s plechovkou piva v ruce vstávají při průjezdu libovolného rudého vozu, jenom dokazuje současnou nedobrou situaci.
Letošní oficiální čísla návštěvnosti hovoří o sto tisících návštěvnících v neděli. Během celého závodního víkendu navštívilo Nürburgring zhruba 235.000 diváků. Dva roky zpět to přitom bylo 350.000 lidí. Nabízí se otázka, kam se tito lidé poděli? Formule 1 je show jako každá jiná a kde není nabídka, tam není ani poptávka.
Pořadatelé se snažili naplnit tribuny snížením vstupného. Lístky však přesto dosahovaly ceny od dvou set do čtyř set padesáti Euro, což je pro region s vysokou nezaměstnaností, příliš. Formule 1 tak zůstává i nadále sportem vyvolených, kterému přihlížejí opět vyvolení.
Navíc i ve formuli 1 platí, že dražší znamená často i lepší. Levnější lístky jsou nezřídka na nekrytých nebo přírodních tribunách. Lepší místa pak většinou obsadí ten, kdo dříve přijde. Na okruzích, jako Hungaroring, pak můžeme vidět fanoušky ve větvích stromů a na hrozivě vypadajících konstrukcích v kempech okolo tratě.
Nabízí se otázka, jestli je tohle skutečně výkladní skříň motoristického sportu, nebo pouze ještě stále relativně dobře prodejná obchodní známka bez obsahu.