Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand Prix Evropy: VYSVĚDČENÍ

Grand Prix Evropy: VYSVĚDČENÍ

Hlasováním jste rozhodli o čtenářském vysvědčení.

Milí čtenáři,
od Grand Prix Monaka můžete udělat Vysvědčení každému týmu a každému jezdci sami za sebe. Škála hodnocení je následující:

- výborný, bezchybný výkon
- velmi dobrý výkon
- průměrný výkon
- slabý výkon
- nedostatečný výkon

Čtenáři svým hlasováním rozhodli o následujícím čtenářském vysvědčení:

VYSVĚDČENÍ GP EVROPY

FERRARI

Ferrari po zaváhání v Monaku své fandy, na domácí půdě Michaela Schumachera, nezklamalo a dovezlo své vozy na prvních dvou místech. Schumacher tak dostal příležitost věnovat svůj triumf před několika dny zesnulému šéfovi automobilky Fiat Umbertu Agnellimu. Pole position nebylo překvapením, tím spíš, když vyšlo najevo, že Schumacher jel s malým množstvím paliva, aby mohl konkurenci ujet. Oproti tomu Barrichello na doporučení týmu zvolil strategii dvou zastávek a ačkoli se musel doslova poprat s Takumou Satem, kterého pasoval na amatéra, dojel druhý. Schumacher měl problémy s některými jezdci, Olivier Panis a Mark Webber mu při svých výjezdech z pitlane trochu zavařili, oproti tomu mu na začátku pomohl pomalý Kimi Räikkönen. Barrichello po kolizi se Satem přišel o některé aerodynamické komponenty.

Hodnocení redakce:
Ferrari: Michael Schumacher: Rubens Barrichello:
Hodnocení čtenářů:
Ferrari: Michael Schumacher: Rubens Barrichello:

BAR

Takuma Sato si celkem jistě jel pro druhé místo na stupních vítězů, ale zbrklý manévr a zejména neplánovaná exploze jeho motoru Honda tyto plány zhatila, pomiňme kolizi s Trullim hned po startu závodu. Co je příčinou toho, že motory explodují jen Satovi a ne Buttonovi, není jasné, spíše by to měla vědět Honda. V každém případě byl Satův výpad na Barrichella, jak ten sám řekl, příliš optimistický a zbrklý, protože Sato měl rychlejší auto a jedno kolo čekání na další příležitost by jej nezabilo. Na straně druhé jsou čerstvé michelinky bezkonkurenční jen v prvním kole, a tak je dost dobře možné, že Sato i BAR věděli, že další příležitost už přijít nemusí. Jenson Button po Satovi zdědil umístění na stupních vítězů a neopomněl zdůraznit, že tam měl stát právě Sato. Button byl jedním z mnoha, který si stěžoval na velký provoz a na to, že jej jezdci před ním brzdili (konkrétně Coulthard údajně o dvě vteřiny na kolo), jakoby všichni zapomněli, že that´s racing! Tým jako takový zcela spokojený není, protože Renault si z Nürburgringu veze více bodů než BAR, který je momentálně třetí v průběžném pořadí.

Hodnocení redakce:
BAR: Jenson Button: Takuma Sato:
Hodnocení čtenářů:
BAR: Jenson Button: Takuma Sato:

RENAULT

Díky nečekaným problémům Williamsu v úvodní třetině šampionátu se Renault usadil na druhém místě průběžného pořadí a nutno dodat, že zaslouženě, protože jako jediný kromě Ferrari zatím dovezl do cíle všech závodů oba vozy s jedinou výjimkou (kde nebyla na vině spolehlivost). Jarno Trulli ve třetí zatáčce kolidoval s Takumou Satem (Ital si poté stěžoval, že jej Sato zavřel), což jej tolik zmátlo, že si aktivoval omezovač rychlosti a stal se po Buttonovi druhým, který si stěžoval na jezdce před sebou (tentokrát na Räikkönena a pak na pomalejší auta po svém pitstopu). Ze sedmého místa po prvním kole se pak Trulli vyšplhal na konečnou čtvrtou příčku. Týmový kolega Fernando Alonso byl sice po prvním kole třetí, ale jeho volant najednou nabyl vůle a v důsledku toho vyjel Alonso mimo trať a chvíli mu trvalo, než si na to zvyknul.

Hodnocení redakce:
Renault: Jarno Trulli: Fernando Alonso:
Hodnocení čtenářů:
Renault: Jarno Trulli: Fernando Alonso:

SAUBER

Giancarlo Fisichella startoval po výměně motoru až osmnáctý, přesto bral v cíli tři body za šesté místo. Fisichella si navíc pochvaloval skvělé chování vozu a výsledek taktéž hovoří i za správně zvolenou strategii. Jen je otázkou, zda by penalizaci deseti míst na startovním roštu nemělo brát Ferrari místo Saubera, který od něj přebírá motory. K šestému místu Fisichellovi pomohly i skvělé pneumatiky Bridgestone. Týmový kolega takové štěstí neměl, na startu jej zazlobila spojka a navíc mu dělalo problém předjet oba vozy Minardi (to je již třetí stížnost, když pomineme Pata Symondse z Renaultu). Massovi ani nepomůže přiznání, že si vůbec není jist, kde si poškodil přední přítlačné křídlo, důsledkem byla vysoká nedotáčivost auta.

Hodnocení redakce:
Sauber: Giancarlo Fisichella: Felipe Massa:
Hodnocení čtenářů:
Sauber: Giancarlo Fisichella: Felipe Massa:

JAGUAR

Jaguar si podruhé dojel pro body a hned dva. Po trapasu s monackým diamantem (nejednalo-li se o reklamní trik) se sice i na Nürburgringu potýkal s pomalými starty, ale ani vteřinová penalizace za ignorování žlutých vlajek v tréninku mu moc neublížila. Christian Klien v první zatáčce předjel dva vozy, ve druhém úseku závodu se potýkal s nestabilitou R5, zato si ale užil bitvu s Montoyou. Šéfinženýr Jaguaru Mark Gillan si ale na Montoyu postěžoval, protože nebýt něj, mohl by být Webber údajně před Fisichellou (čtvrtá stížnost).

Hodnocení redakce:
Jaguar: Mark Webber: Christian Klien:
Hodnocení čtenářů:
Jaguar: Mark Webber: Christian Klien:

WILLIAMS

Po GP USA 2002 jezdci Williamsu podruhé vážněji kolidovali (ťukanců ji bylo nepočítaně). Montoya kromě toho, že se hloupě vymlouval na dříve brzdícího Barrichella a Panise, který jej údajně odhodil na Ralfa, což není pravda, si musel na konci prvního kola do boxů pro nové přední přítlačné křídlo. Navzdory tomu nabídl jeden pěkný souboj a jeden hezký předjížděcí manévr. Ralf Schumacher daleko nedojel, navíc s sebou vzal Cristiana da Mattu a ačkoli nemá o viníkovi kolize pochyby, tentokrát to bere hodně sportovně a chápe to jako závodní kolizi. "Po Indianapolis je to již podruhé a to už je hodně," řekl Mario Theissen za BMW.

Hodnocení redakce:
Williams: Juan Pablo Montoya: Ralf Schumacher: neklasifikován
Hodnocení čtenářů:
Williams: Juan Pablo Montoya: Ralf Schumacher: neklasifikován

JORDAN

Nick Heidfeld se s jordanem vešel do první desítky a jak sám říká, ještě jedno kolo navíc a předjel by i Felipa Massu. Před tím tam byl ale Christian Klien, který Heidfelda brzdil, a to se ve formuli 1 nedělá (5.). Giorgio Pantano měl více štěstí, i přes problémy s podřazováním rychlostí se do cíle ale nakonec dostal. Italovo zklamání ale bylo veliké a Jordanu připomněl, že to není poprvé.

Hodnocení redakce:
Jordan: Nick Heidfeld: Giorgio Pantano:
Hodnocení čtenářů:
Jordan: Nick Heidfeld: Giorgio Pantano:

TOYOTA

Cristiano da Matta daleko nedojel a Ralf Schumacher jej v první zatáčce vyprovodil z dráhy. Týmový kolega Olivier Panis dojel na jedenáctém místě a ačkoli přiznal, že v nájezdu do první zatáčky trochu riskoval, má tak maximálně vinu za přední Montoyovo křídlo, avšak ani Francouz není vinen zato, že Montoya neměl kam uhnout. Panis si také stěžoval na to, že měkčí michelinky nevydrží tak dlouho jak by potřeboval.

Hodnocení redakce:
Toyota: Olivier Panis: Cristiano da Matta: neklasifikován
Hodnocení čtenářů:
Toyota: Olivier Panis: Cristiano da Matta: neklasifikován

MINARDI

Cílem italsko-australského týmu bylo dojet, což se povedlo. Gianmaria Bruni na 14. a Zsolt Baumgartner na 15. místě. Bruni si pochvaloval pneumatiky Bridgestone, Baumgartner si pak po úpravě nastavení diferenciálu a tlaku v pneumatikách pochvaloval chování vozu, a tak největším problémem byla ztráta drahoceného času pouštěním jezdců o kolo napřed.

Hodnocení redakce:
Minardi: Gianmaria Bruni: Zsolt Baumgartner:
Hodnocení čtenářů:
Minardi: Gianmaria Bruni: Zsolt Baumgartner:

MCLAREN

Co k tomu říct (napsat)? Pro jezdce to musí být velmi frustrující, Kimi Räikkönen jezdil v úvodní fázi závodu na druhém místě, ale je evidentní, že spolehlivost byla obětována ve prospěch rychlosti a Ron Dennis to přiznává. David Coulthard startoval dvacátý a odstoupil z devátého místa. Kimi Räikkönen odstoupil těsně po své první zastávce v boxech. Motory odcestovaly do Ilmoru, kde jsou podrobeny analýze, která má zjistit příčiny poruch.

Hodnocení redakce:
McLaren: David Coulthard: Kimi Räikkönen:
Hodnocení čtenářů:
McLaren: David Coulthard: Kimi Räikkönen: