Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand Prix San Marina: VYSVĚDČENÍ

Grand Prix San Marina: VYSVĚDČENÍ

Zaneseny drobné úpravy v hodnocení.

Milí čtenáři,
přihlédli jsme k Vašemu hodnocení a připomínkám a po jejich zvážení jsme upravili hodnocení následovně u těchto jezdců:

Ralf Schumacher:
Fernando Alonso:

Ostatní zůstává beze změny.

Pro příští kola znovu připomínáme, že pokud chcete, aby Váš návrh na změnu měl šanci na započítání, potom je zadávejte ve tvaru:

Jezdec1: známka
Jezdec2: známka
Tým1: známka
(pouze u těch, u kterých požadujete změnu, ne u všech, prosím)

a pod to váš komentář a racionální zdůvodnění návhru změny. Pevně věříme, že se těšíte na další Vysvědčení, tentokrát z Grand Prix Španělska.

====================================
Po každém závodě vezmeme jeden tým po druhém a dovolíme si podle níže uvedeného klíče ohodnotit jeho výkon jak z pohledu celého týmu, tak pak každého jednotlivého jezdce zvlášť. Jsme si plně vědomi toho, že hodnocení je při veškeré snaze o objektivitu subjektivní a jako takové bude působit kontroverzně. Nicméně v diskuzi pod článkem budete moci vyjádřit případný nesouhlas s konkrétním hodnocením a my po třech dnech tuto diskuzi podrobně projdeme a zaneseme případné změny.

Chcete-li zvýšit šanci na to, že i vaše hodnocení bude vzato v potaz, své opravy zadávejte např. ve tvaru:
Michael Schumacher: 2
Montoya: 2
Williams: 3
a pod.

- výborný, bezchybný výkon
- velmi dobrý výkon
- průměrný výkon
- slabý výkon
- nedostatečný výkon

Ferrari

Podobně jako v předchozích třech velkých cenách není k výkonu Michaela Schumachera ve ferrari moc co dodávat, snad jen s výjimkou skutečnosti, že pod tlakem, který na něj v kvalifikaci vyvinul Jenson Button, udělal drobnou chybu, kterou sice ustál, ale stála jej půl vteřiny. Jinak byl ale v závodě bezchybný. V prvním okruhu v souboji s Montoyou jednal tak, jak by jednal přesně Montoya být na jeho místě, navíc posilněn výrokem ředitele závodu, který prohlásil, že Schumacherovy manévry byly v pořádku. Nejvtipnější na celé události byla skutečnost, že vedle lamentujícího Montoyi se M. Schumacher tvářil, jako by se hovořilo o něčem, co se jej vůbec netýká. Oproti tomu Rubens Barrichello byl tentokrát o třídu horší než Schumacher a že byl zdržován jezdci před sebou je sice argument, který má racionální základ, nicméně zrovna v okruhových závodech jaksi neobstojí. To je asi to samé, jako byste prohru v tenise zdůvodňovali tím, že vám tam překážela ta síť...

Ferrari s jídlem narostla chuť a zejména v podání Jeana Todta bylo zklamání z toho, že Schumacher nestartuje z pole position, veliké. Nicméně Ferrari bude zase zpátky i na první startovní pozici, varuje Francouz. Což se dá asi očekávat.

Ferrari: Michael Schumacher: Rubens Barrichello:

BAR

Jenson Button byl v San Marinu fantastický a stejně jako jeho celý tým i on věděl, že v závodě nebudou na Ferrari mít. Přesto neztratil hlavu, skvěle odstartoval a vzájemné handrkování jezdců Ferrari a Williamsu za ním mu pomohlo k tomu, aby si vybudoval náskok, který se ovšem rozplynul s prvními zastávkami v boxech. Víc nešlo po BARu chtít. Button byl se svým výkonem spokojený natolik, že incident Schumacher - Montoya jakoby radši neviděl a BAR se ve Španělsku pokusí po dvou třetích a jednom druhém místě o vítězství.

Úplně skvělé to ale v podání BARu nebylo. Takuma Sato čelil po startu závodu problémům na převodovce a pár kol před koncem odstoupil s poruchou motoru, který nevydržel a který nad Imolou vystavěl neprůhlednou stěnu kouře, díky které ztratil Button osm vteřin na jednom kole. BAR si uvědomuje, že má před sebou hodně práce, tím spíš, jestli hodlá ve Španělsku skutečně bojovat s Ferrari, což je cíl z kategorie velmi ambiciózních.

BAR:  Jenson Button: Takuma Sato:

Williams

Juan Pablo Montoya si své dobré vystoupení na okruhu pokazil neuvěřitelně dětinským plácáním do vody nad přístupem Michaela Schumachera k souboji v prvních zatáčkách okruhu. Možná proto, že se v Schumacherově přístupu viděl. Jakkoli má Montoya pravdu, že rozhodování komisařů je mnohdy trestuhodně nestále, pro kritiku tohoto stavu si zvolil nejméně vhodnou chvíli. Williams nejenže nestačil na Ferrari, ale nestačil ani na BAR a na paty mu šlapal Renault.

Další velmi nepovedený závod absolvoval Ralf Schumacher a na tomto místě poprvé čtete, že je to jeho poslední sezóna s Williamsem. Řevnivost mezi jezdci Williamsu způsobila to, že v souboji s Montoyou ve stoupání k Variante Alta odmítl ustoupit, když už mu tedy Montoya přibouchl dveře, a tak musel na trávu. Narozdíl od Montoyi o pár desítek metrů níže nemusel a doplatil na to tím, že jej předjel Takuma Sato. Incident s Fernandem Alonsem byl zbytečný, jak z důvodu obvyklé Ralfovy nepozornosti, tak z Alonsova přílišného optimismu - racing incident.

FW26 je spolehlivé, z pohledu motoru BMW nejsou žádné problémy, ale jak už jsem tento výraz jednou použil, to má služební oktávka by do cíle také dojela, jen není dostatečně rychlá.

Williams: Juan Pablo Montoya: Ralf Schumacher:

Renault

Fernando Alonso zázrakem přežil jak dychtivý atak zezadu v podání Davida Coultharda, tak ránu jeho předním přítlačným křídlem do hlavy. Poté ve spolupráci s mechaniky týmu odvedl skvělou práci během třetích zastávkách v boxech, díky kterým se vyhoupnul jak před Rubense Barrichella tak před svého týmového kolegu Jarna Trulliho. Před tím ještě přežil srážku s williamsem Ralfa Schumachera a stává se pomalu zvykem, že Alonsův renault toho hodně vydrží.

Spokojený je také Jarno Trulli, který startoval devátý a do cíle dojel na pátém místě. Sice si stěžoval na nedostatečně výkonný motor svého vozu, přesto se mu dařilo udržet za zády ferrari Rubense Barrichella. Ke konci závodu měl Trulli navíc problém s brzdami. Renault přesto neměl v Imole jednoduchou situaci a je si plně vědom toho, že dojíždět na stupních vítězů znamená ještě nějakou desetinu, zejména v kvalifikaci, přidat.

Renault: Fernando Alonso: Jarno Trulli:

McLaren

Kimi Räikkönen si dojel pro první body! Pardon, pro jeden bod. Loni by to byl veliký neúspěch, letos je to cesta vzhůru. Ovšem je nutné připomenout, že Räikkönenovi bylo třeba opět vyměnit motor, protože s tím co jel v kvalifikaci by v závodě daleko nedojel. "Chceme pochopitelně bojovat o vítězství, ne o osmé místo," řekl výstižně Räikkönen. Fin startoval poslední a jako poslední se vzápětí objevil také jeho týmový kolega David Coulthard poté, co přehnal nájezd do první zatáčky a vrazil do Alonsa. Díky tomuto incidentu změnil tým Coulthardovu taktiku ze tří na dvě zastávky a jak řekl Norbert Haug: "Dvanácté a osmé místo bylo to nejlepší, čeho jsme dnes mohli dosáhnout."

McLaren: Kimi Räikkönen: David Coulthard:

Sauber

Giancarla Fisichellu v závěru závodu předjel Kimi Räikkönen, což Itala mrzí vzhledem k tomu, že tak nebylo díky tomu, že by byly saubery pomalejší než mclareny, ale kvůli chybě (nepozornosti), které se Fisichella dopustil při předjíždění jednoho minardi o kolo zpět. Jen o místo za ním dojel Felipe Massa a vypadá to, že by body na sebe nemusely nechat dlouho čekat. Massa si stěžoval na chování auta v poslední fázi závodu a Brazilec se vyjádřil v tom smyslu, že díky pneumatikám by snesl spíše dvě zastávky než tři.

Sauber: Giancarlo Fisichella: Felipe Massa:

Toyota

Překvapivá neuspokojivá stagnace Toyoty v letošním roce pokračuje, v San Marinu navíc do cíle nedojel jeden z vozů, to když si Cristiano da Matta při udělené penalizaci průjezd boxy při aktivovaném omezovači rychlosti vypnul kontrolu trakce a zapomněl na to. V první zatáčce pak vyletěl mimo trať. Penalizace navíc byla udělena za ignorování modrých vlajek přikazujících pustit před sebe rychlejšího jezdce. Vážné chyby na jezdce formule 1.

Olivier Panis do cíle sice dojel, ale až na začátku druhé desítky, což musí být pro tým s druhým největším rozpočtem neuspokojivé. Je jasné, že TF104 chybí rychlost na delší vzdálenosti a není otázkou čtrnácti dnů, během kterých ji získá. Přesto by ve Španělsku mohla překvapit, ale bylo by to vážně jen překvapení.

Toyota: Olivier Panis: Cristiano da Matta:

Jaguar

Jaguar pomalu ale jistě začíná získávat pověst nejlépšího soukromého týmu, smutné na tom je skutečnost, že je to tým se silnou automobilkou v zádech. Jenomže to už je na tom Sauber lépe. Mark Webber se potýkal s problémy na elektronice vozu, kterým již Cosworth údajně porozuměl. Spokojený nemůže být ani Christian Klien, kterému se ne zcela povedl start. Navíc mu dělaly problémy modré vlajky, během kterých ztrácel hodně času a ke konci se potýkal s nestabilitou vozu při brzdění.

Jaguar: Mark Webber: Christian Klien:

Minardi

Co na adresu Minardi a Jordanu říct nového a originálního? Gianmaria Bruni musel ze závodu odstoupit, protože problém s brzdami se nepodařilo vyřešit a tým nechtěl riskovat. Zsolt Baumgartner dojel na patnáctém místě. Ačkoli se podle něj neobjevily žádné problémy a nedopustili se žádných chyb, nedá se od Minardi očekávat, že na tom bude lépe. Maďar sice říká, že tým musí více zapracovat na aerodynamice vozu, nejsem si ale jist, k čemu to bude dobré. Ještě že lidé v týmu odvedli další "fantastic job". Abych nezapomněl, Baumgartner v posledním kole závodu zajel svůj nejrychlejší čas během celého víkendu.

Minardi: Zsolt Baumgartner: Gianmaria Bruni:

Jordan

Ani jeden vůz Jordanu neviděl cílovou vlajku. Podobně jako Ferrari i Jordan se v úvodu závodu potýkal s tím, že chvíli trvalo, než se pneumatiky bridgestone dostaly na provozní teplotu. Nick Heidfeld dostal hodiny v Piratella, ale pak musel pro problémy na převodovém ústrojí ze závodu odstoupit. Giorgio Pantano se po startu propracoval na třinácté místo, ale únik kapaliny z hydraulického systému způsobil problémy se zatáčením a Ital musel odstoupit.

Jordan: Nick Heidfeld: Giorgio Pantano: