"Pravidla pro letošní rok předjíždění znesnadní."
Tvrdí to někdejší technický ředitel týmů F1 Gary Anderson.
Bývalý technický ředitel týmů Jordan, Stewart a Jaguar, Gary Anderson, tvrdí, že zúžení předních pneumatik, které stanovují pravidla pro letošní sezónu formule 1, znesnadní předjíždění.
Anderson říká, že úroveň aerodynamického přítlaku v letošní sezóně významně vzroste a ztrátu toho mechanického nejen vykompenzuje, ale dokonce přesáhne. Ke slovu tedy přijde jev, proti kterému se před loňskou sezónou bojovalo. A podle Andersona bude kvůli tomu předjíždění opět obtížnější.
"Myslím si, že aerodynamický přítlak významnou měrou přesáhne ztrátu mechanické přilnavosti. Veškeré styčné plochy jsou dohromady tím, co na trati zvyšuje vozu míru přilnavosti, ale aerodynamika auta se docela dramaticky zlepší.
A to je podle mě špatně, FIA se snaží snížit přítlak vozů, aby pomohla předjíždění, a kvůli jednoduchému pravidlu, prosté změně předních pneumatik, najednou úroveň přítlaku opět vzroste a znovu předjíždění znesnadní.
Takže je velice složité odhadnout, jak to bude. Ale bude to o vozech a jezdcích, jak budou šetrní ke svým pneumatikám, protože nyní s nimi budete muset odjet mnohem delší stinty."
Zajímavosti naopak podle Andersona přidá ta největší změna pro letošní rok, zákaz tankování. Ten by prý spolu s novým tvarem pneumatik neměl být podceňován.
"Bude to samozřejmě zajímavé," řekl. "Je to poměrně velká změna pravidel, změní to všechno, co se týmy za posledních patnáct let naučily.
Závodní strategie byla pro potenciální vítězství v závodě důležitým faktorem. A nejde jen o takování. Přední pneumatika je užší, což povede k lepší aerodynamice, protože mezi předním kolem a monokokem může proudit více vzduchu. Takže aerodynamické změny na voze zvýší přítlak.
Výkonnost vozu by měla být v nádcházející sezoně o poznání větší a nepřekvapilo by mě, kdyby byly o půl sekundy, nebo tak nějak, rychlejší."
Anderson také řekl, že ovládání vozu bude nyní zcela odlišné. V kvalifikaci budou piloti jezdit s minimálním množsvím paliva, kdežto na startu závodu budou pilotovat mnohem těžší vůz.
"Co se závodu týče, kvalifikovat se s trochou paliva a závodit s nádrží naplněnou nějakými 220 litry paliva, pár lidí bude překvapeno, jaké to bude.
A během závodu, šetřit pneumatiky a jet tak, aby byla spotřeba paliva co možná nejlepší, to může udělat velký rozdíl. Takže podle mě je to zcela nová formule ve smyslu přístupu k závodu a kvalifikaci."