Peugeoty vyhrály kvalifikaci, Audi snížilo ztrátu
24 hodin Le Mans - 3. kvalifikace
Peugeot dotáhl svou kvalifikační snahu do úspěšného konce a obsadil první dvě řady startovního roštu pro 78. ročník závodu 24 hodin Le Mans. Z nejrychlejšího času se radoval Sébastien Bourdais, jehož výkon ze včerejší první části už nikdo nepřekonal.
Audi nicméně od včerejška zapracovalo a dokázalo snížit svou ztrátu. Allan McNish nejprve se svým vozem R15 Plus zajel čas v mezi 3:22, následoval jej Mike Rockenfeller, který se dostal na úroveň 3:21 a skončil méně než osm desetin sekundy za posledním z Peugeotů 908 HDi FAP v rukou soukromého týmu ORECA.
Ani jeden z vozů Peugeotu sice nedokázal zrychlit oproti včerejší první části kvalifikace, jezdci všech čtyř posádek ale dokázali vylepšit některé z mezičasů, nepovedlo se pouze poskládat dohromady rychlejší kolo. Francouzská značka ale aspoň ukázala Audi, že má ještě na víc.
"Byl to opravdu, opravdu skvělý výkon," řekl po kvalifikaci šťastný Bourdais. "Všichni jsou z výkonnosti vozu a z toho, jak pohodlně se ovládá, vážně nadšení. Jsem velice hrdý na to, že jsem dostal vůz č.3 na pole position, ale tohle je jenom začátek.
Samozřejmě jsme šťastní, že tu (jezdci Audi) nic moc nepředvedli, nebo ani neukázali nijak závratnou rychlost, ale popravdě, my jsme se zkrátka soustředili na své věci, učinit z našeho vozu ten nejrychlejší a být v dobré pozici pro závod. Ta náročná práce je stále ještě před námi, takže neusínáme na vavřínech. Zůstaneme zkrátka ve střehu a budeme konzervativní, až budeme muset.
Jsem nadšený z velikosti toho pokroku, který jsme oproti loňskému roku prokázali. To, jak se vůz nyní ve srovnání s loňským rokem ovládá, velice oceňuji. Předtím jsem se do toho vážně nemohl opřít naplno, ale nyní cítím, že mohu."
Highcroft HPD nakonec prišlo o první místo v kategorii LMP2, nový nejrychlejší čas totiž stanovil Danny Watts z týmu Strakka Racing. David Brabham sice ještě dokázal odpovědět, ale Watts byl nakonec ještě o jeden a půl sekundy rychlejší.
Včerejší kolo Tomáše Engeho zůstalo ve třídě GT1 nepřekonáno a posádka týmu Young Driver Aston Martin tak zůstala na pole position. Druhé místo vybojoval Bas Leinders s vozem Marc VDS Ford GT č.70, třetí skončil Romain Grosjean s dalším Fordem GT týmu Matech.
Neměnila se ani jména na prvním místě kategorie GT2, kde zůstalo Ferrari F430 č.82 týmu Risi Competizione, se kterým nejrychlejší čas stanovil Gianmaria Bruni. Na druhé a třetí místo se ale protlačili Olivier Beretta a Antonio Garcia s corvettami.
Také třetí část kvalifikace provázelo několik incidentů. V šikaně Dunlop se do problémů dostali například Bryce Miller nebo Jean Alesi. Mezi úseky Esses a Tertre Rouge zastavil vůz Oak Pescarolo č.24, zatímco Oliver Jarvis přijel s Audi R10 TDi týmu Kolles do boxů pouze po třech, levé zadní kolo totiž prasklo v loukotích, zůstal pouze vnitřek.
p.
|
Posádka | Kat. | Vůz |
Čas
|
1.
|
Lamy/Bourdais/Pagenaud |
P1
|
Peugeot 908 |
3:19.711
|
2.
|
Wurz/Davidson/Gené |
P1
|
Peugeot 908 |
3:20.317
|
3.
|
Montagny/Sarrazin/Minassian |
P1
|
Peugeot 908 |
3:20.325
|
4.
|
Panis/Lapierre/Duval |
P1
|
ORECA Peugeot 908 |
3:21.192
|
5.
|
Bernhard/Dumas/Rockenfeller |
P1
|
Audi R15 |
3:21.981
|
6.
|
Kristensen/McNish/Capello |
P1
|
Audi R15 |
3:22.176
|
7.
|
Fassler/Lotterer/Treluyer |
P1
|
Audi R15 |
3:23.605
|
8.
|
Mücke/Fernandez/Primat |
P1
|
Lola Aston Martin |
3:26.680
|
9.
|
Turner/Hancock/Barazi |
P1
|
Lola Aston Martin |
3:26.747
|
10.
|
Ayari/Andre/Meyrick |
P1
|
ORECA 01 AIM |
3:29.506
|
11.
|
Mailleux/Ragues/Ickx |
P1
|
Signature Lola |
3:29.774
|
12.
|
Bouchut/Tucker/Rodrigues |
P1
|
Kolles Audi R10 |
3:30.907
|
13.
|
Jarvis/Albers/Bakkerud |
P1
|
Kolles Audi R10 |
3:31.661
|
14.
|
Pirro/Cocker/Drayson |
P1
|
Drayson Lola |
3:31.862
|
15.
|
Watts/Kane/Leventis |
P2
|
Strakka HPD ARX-01 |
3:33.079
|
16.
|
Jani/Andretti/Prost |
P1
|
Rebellion Lola |
3:33.490
|
17.
|
Brabham/Franchitti/Werner |
P2
|
Highcroft HPD |
3:34.537
|
18.
|
N.Mansell/G.Mansell/L.Mansell |
P1
|
Beechdean Ginetta |
3:36.897
|
19.
|
Belicchi/Boullion/Smith |
P1
|
Rebellion Lola |
3:37.093
|
20.
|
Erdos/Newton/Wallace |
P2
|
RML Lola HPD |
3:39.648
|
21.
|
Hughes/Amaral/Pla |
P2
|
ASM Ginetta Zytek |
3:40.532
|
22.
|
Moreau/Charouz/Lahaye |
P2
|
Oak Pescarolo |
3:41.310
|
23.
|
Lewis/Burgess/Willman |
P1
|
Autocon Lola AER |
3:43.167
|
24.
|
Pirri/Cioci/Perrazzini |
P2
|
Racing Box Lola |
3:47.971
|
25.
|
Greaves/Ojjeh/Chalandon |
P2
|
Bruichladdich |
3:51.189
|
26.
|
Noda/Pourtales/Kennard |
P2
|
KSM Lola Judd |
3:51.310
|
27.
|
Hein/Nicolet/Yvon |
P2
|
Oak Pescarolo |
3:52.008
|
28.
|
Schell/da Rocha/Zollinger |
P2
|
Pegasus Norma |
3:52.837
|
29.
|
P.Salini/S.Salini/Gommendy |
P2
|
WR/Salini WR |
3:53.109
|
30.
|
Rostan/Meichtry/Bruneau |
P2
|
Race Perf Radical |
3:53.942
|
31.
|
Enge/Nygaard/Kox |
GT1
|
Young Driver Aston |
3:55.025
|
32.
|
Leinders/Palttala/de Doncker |
GT1
|
Marc VDS Ford GT |
3:55.356
|
33.
|
Grosjean/Mutsch/Hirschi |
GT1
|
Matech Ford GT |
3:55.583
|
34.
|
Jousse/Gouselard/Massen |
GT1
|
Alphand Corvette |
3:58.810
|
35.
|
Policand/Gregoire/Hart |
GT1
|
Alphand Corvette |
3:58.906
|
36.
|
Bruni/Melo/Kaffer |
GT2
|
Risi Ferrari |
3:59.233
|
37.
|
Gavin/Beretta/Collard |
GT2
|
Corvette |
3:59.435
|
38.
|
O'Connell/Magnussen/Garcia |
GT2
|
Corvette |
3:59.793
|
39.
|
Alesi/Fisichella/Vilander |
GT2
|
AF Corse Ferrari |
3:59.837
|
40.
|
Allemann/Gachnang/Frey |
GT1
|
Matech Ford GT |
4:01.628
|
41.
|
Lieb/Lietz/Henzler |
GT2
|
Felbermayr Porsche |
4:01.640
|
42.
|
Pilet/Narac/Long |
GT2
|
IMSA Porsche |
4:01.755
|
43.
|
Farfus/J.Müller/Alzen |
GT2
|
BMW M3 |
4:01.893
|
44.
|
Westbrook/Scheider/Holzer |
GT2
|
BMW Porsche |
4:02.014
|
45.
|
Farnbacher/Simonsen/Keen |
GT2
|
Hankook Ferrari |
4:02.427
|
46.
|
Bergmeister/Law/Neiman |
GT2
|
Flying Lizard Porsche |
4:02.685
|
47.
|
Gardel/Berville/Canal |
GT1
|
Larbre Saleen |
4:03.175
|
48.
|
Priaulx/D.Müller/Werner |
GT2
|
BMW M3 |
4:03.215
|
49.
|
Krohn/Jonsson/van de Poele |
GT2
|
Risi Ferrari |
4:03.959
|
50.
|
Coronel/Dumbreck/Bleekemolen |
GT2
|
Spyker |
4:04.057
|
51.
|
Bell/Sugden/Miller |
GT2
|
JMW Aston Martin |
4:04.303
|
52.
|
Jogo/Iiri/Jamaniši |
GT1
|
JLOC Lamborghini |
4:05.170
|
53.
|
v.Splunteren/Hommerson/Machiels |
GT2
|
Prospeed Porsche |
4:10.017
|
54.
|
Felbermayr/Felbermayr/Konopka |
GT2
|
Felbermayr Porsche |
4:10.054
|
55.
|
Goossens/Dalziel/Gentilozzi |
GT2
|
Jaguar XKR |
4:12.431
|
|
Salo/Russo/Companc |
GT2
|
AF Corse Ferrari |
odstoupili
|