Team Penske vyrovnal rekord v počtu pole position v sezóně
Camping World GP At The Glen – kvalifikace
Will Power, Helio Castroneves a Ryan Briscoe obsadili v sobotní kvalifikaci první tři místa na startovním roštu závodu IndyCar ve Watkins Glen. Letos pouze v prvním závodě v Brazílii stál na startovním roštu na prvním místě někdo jiný, Dario Franchitti z Ganassiho stáje. Od té doby v St. Pete, Alabamě a Long Beach vyhrál kvalifikaci Power, v Kansasu Briscoe, v Indianapolis Castroneves, v Texasu znovu Briscoe, v Iowě a teď ve Watkins Glen vyhrál kvalifikace zase Power. Tým Rogera Penskeho si připsal osmé kvalifikační vítězství v sezóně, čímž vyrovnal rekord týmu All American Racers a také Penskeho týmu z osmdesátých let. Ve Watkins Glen získal šestou pole position. Nikdy v závodě IndyCar v Glen nestartoval z prvního místa jezdec jiné stáje. Penskeho piloti vyhráli sice všechny kvalifikace, ale nikdy nedokázali vyhrát závod ve Watkins Glen. A letos k tomu mají dost možná poslední příležitost.
1. skupina
Do první skupiny, ze které postupovalo šest nejrychlejších jezdců, byli vylosování Castroneves, Briscoe, Patrick, Viso, Kanaan, Meira, Wilson, Andretti, Carroll, Baguette, Tagliani a de Silvestro. Ale místo Visa se představil Mario Moraes. Tým chtěl mít více času na přípravu Visova záložního vozu, poté, co zničil svůj primární monopost v ranním tréninku.
Wilson dokázal, že v práci s primární sadou pneumatik se mu málokdo vyrovná. Na tvrdých gumách zajížděl stejné časy, jako zbytek pole na měkkých a dokázal si jednu měkkou sadu pošetřit. V první fázi této části kvalifikace se Wilson držel na prvním místě, za ním byl překvapivě nováček Adam Carroll, startující v prvním závodě IndyCar v životě.
Po přezutí všech jezdců (kromě Wilsona) na měkké pneumatiky se dostal na první místo Marco Andretti. Andretti a Carroll mířili za postupem, za to Kanaan a Patrick se trápili. Kanaan byl prvním nepostupujícím. Sice se na chvíli dostal na postupovou šestou příčku na úkor Maria Moraese, ale ten jezdil pár metrů za ním a ve stejném kole si postupové místo vzal zpátky.
Těsně před koncem dokázal nejrychlejší čas zajet Helio Castroneves.
Do semifinálové části postoupili: Castroneves, Andretti, Briscoe, Wilson, Carroll, Moraes
Vypadli: Kanaan, De Silvestro, Meira, Tagliani, Patrick, Baguette
Nejrychlejší čas: Helio Castroneves - 01:30.4680
Vypadli: Kanaan, De Silvestro, Meira, Tagliani, Patrick, Baguette
Nejrychlejší čas: Helio Castroneves - 01:30.4680
2. skupina
Ve druhé skupině se představili Matos, Wheldon, Sato, Dixon, Franchitti, Power, Duno, loyd, Tracy, Romancini, Moraes, Hunter-Reay a Mutoh. Jak bylo řečeno u první skupiny, Moraes a Viso si skupiny prohodili, ale nakonec tým stejně nedokázal připravit pro Visa záložní vůz a ten do kvalifikace vůbec nezasáhl
Slabší jezdci vyjeli na měkkých pneumatikách, doufali, že zajedou rychlá kola a pak někdo způsobí dostatečně dlouhou žlutou fázi, která zabrání papírově silnějším jezdcům zajet svá rychlá kola. Na Červených vyjeli Wheldon, Lloyd, Romancini a Duno.
A na trumf jim nahrál Ryan Hunter-Reay, který nezvládl svůj vůz v osmé zatáčce, skončil v písku, což zapříčinilo vyvěšení žlutých vlajek. V tu chvíli postupovali Power, Dixon, Franchitti, Wheldon, Lloyd a Romancini. Hunter-Reay automaticky přišel o své dva nejrychlejší časy.
Když byla kvalifikace obnovena, zbýval jezdcům čas tak na tři rychlá kola. Všichni jezdci vyjeli na červených pneumatikách (kromě Powera). Překvapivě se na postupovém místě držel Mario Romancini. Ale minutu a půl před koncem skočil Tracy na čtvrté místo a Romancini byl aktuálně mimo postupové příčky.
Hunter-Reay dělal, co mohl. Zajížděl jedno dostatečně rychlé kolo za druhým. Potřeboval minimálně tři. Dvě rychlá kola si připsal, ale ty mu byly smazány, dostal možnost zajet ještě jedno, ale měl již ojeté pneumatiky a potkal se na dráze s Milkou Duno, což jej asi stálo postup.
Velmi dobře si to uvědomoval, jakmile vystoupil z vozu, šel si to do boxů Coynova týmu s Milkou vyříkat. Kritikou nešetřil ani v rozhovoru: „Je to pojízdná zatáčka. Máme tu 15 zatáček a ona je ta šestnáctá!“ a požadoval, aby ji bylo zakázáno startovat.
Do semifinále postoupili: Franchitti, Dixon, Power, Sato, Tracy a Matos
Vypadli: Mutoh, Hunter-Reay, Romancini, Wheldon, Lloyd, Duno a Viso
Nejrychlejší čas: Dario Franchitti - 01:30.0390
Vypadli: Mutoh, Hunter-Reay, Romancini, Wheldon, Lloyd, Duno a Viso
Nejrychlejší čas: Dario Franchitti - 01:30.0390
Semifinále
První dvanáctka vyrazila na červených pneumatikách s výjimkou Castronevese, který zkoušel postoupit i na pomalejší tvrdé sadě. Přesto se dokázal držet na čtvrtém místě, ale vývoj jej nakonec přinutil obout měkkou sadu a pro finálovou část nebude mít novou sadu k dispozici.
Power si dokázal vyjet náskok 7 desetin, který už nikdo nedokázal překonat. Power byl prvním jezdcem, který během víkendu stlačil svůj čas pod 1:30. Povedlo se to ale také Franchittimu, Wilsonovi a Castronevesovi.
Dixon dělal, co mohl, aby se dostal do první šestky, ale nepovedlo se mu to. Poskočil na páté místo před Andrettiho, nicméně o nějaké dvě setiny nestačil na Takumu Sata.
Do Fast Six postoupili: Power, Castroneves, Franchitti, Briscoe, Wilson a Sato
Vypadli: Dixon, Andretti, Moraes, Carroll, Matos a Tracy
Nejrychlejší čas: Will Power - 01:29.5910
Vypadli: Dixon, Andretti, Moraes, Carroll, Matos a Tracy
Nejrychlejší čas: Will Power - 01:29.5910
Fast Six
Na finále měli Power a Wilson novou sadu měkkých pneumatik, papírově měli tedy největší šanci na pole position oni dva. Australan nic nenechával náhodě a od prvních chvil držel první příčku. Hůř na tom byl Wilson, nemohl se dostat do tempa.
Od poloviny finálové desetiminutovky držel druhý čas Helio Castroneves a když se Briscoe dostal na třetí, patřily Penskemu první tři příčky, což už nikdo nedokázal změnit. Dario Franchitti sice kolo od kola zrychloval, ale Penskeho dominanci neohrozil
Castroneves se snažil ohrozit Powerovu pátou letošní pole position, ale v osmé zatáčce svou snahu přehnal a vlétl do štěrkové únikové zóny. Naštěstí pro něj však již byly vyvěšeny šachovnicové vlajky a tak Helio nepřišel o své dva nejrychlejší časy. Jediným, koho Castronevesův výlet mimo trať omezil, byl za ním jedoucí Power, kterého to ale vůbec nemuselo mrzet
Pořadí Firestone Fast Six: Power, Castroneves, Briscoe, Franchitti, Sato a Wilson
Nejrychlejší čas: Will Power - 01:29.3164
Pátá letošní trofej pro vítěze kvalifikace, kterou si Will Power vystaví doma
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
01:29.3164
|
2.
|
H.Castroneves | Team Penske |
01:29.4609
|
3.
|
R.Briscoe | Team Penske |
01:29.9346
|
4.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
01:29.9601
|
5.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
01:30.1410
|
6.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
01:30.2667
|
7.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
01:30.1389
|
8.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
01:30.2042
|
9.
|
M.Moraes | KV Racing Technology |
01:30.2644
|
10.
|
A.Carroll | Andretti Autosport |
01:30.4886
|
11.
|
R.Matos | De Ferran Dragon Racing |
01:30.5276
|
12.
|
P.Tracy | Dreyer & Reinbold Racing |
01:30.8414
|
13.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
01:31.1934
|
14.
|
H.Mutoh | Newman/Haas Racing |
01:31.1723
|
15.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
01:31.3268
|
16.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
01:31.4333
|
17.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
01:31.4088
|
18.
|
M.Romancini | Conquest Racing |
01:31.5797
|
19.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
01:31.5218
|
20.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
01:31.5988
|
21.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
01:31.5329
|
22.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
01:33.9832
|
23.
|
B.Baguette | Conquest Racing |
01:32.1888
|
24.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
01:40.4911
|
25.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
žádný čas
|