Ve druhém tréninku obsadili první tři příčky Penskeho jezdci
Honda Indy Edmonton – 2. trénink
Na průběh loňského závodního víkendu dali vzpomenout Helio Castroneves, Ryan Briscoe a Will Power. Loni v Edmontonu totiž tito tři týmoví kolegové ovládli dva ze tří tréninků (v tom třetím se mezi ně dokázal vmísit Paul Tracy), první tři místa jim patřili i na startovním roštu. V závodě je třetím místem rozdělil Scott Dixon a tak Roger Penske musí na obsazení kompletních stupňů vítězů stále čekat. Naposledy se to jeho týmu povedlo v roce 1994.
Letos bude kvalifikace nesmírně zajímavá. Rozdělení do jednotlivých skupin je náhodné. Z obou skupin postupuje jen šest nejrychlejších jezdců do semifinále, ale tentokrát jsou obě skupiny neuvěřitelně nevyrovnané. V první skupině totiž startuje sedm jezdců, kteří v druhém tréninku měli jeden z deseti nejlepších časů. Do první skupiny patří všechny tři vozy Team Penske, Franchitti, „nejlepší ze zbytku pole“ Wilson, Sato a Tracy. Jeden z výše zmíněných jezdců nebude startovat lépe, než třináctý. Matos a Tagliani za jiných okolností též patří mezi jezdce, které je třeba považovat za favority na postup do semifinále kvalifikace, ale v Edmontonu to budou mít velmi těžké. A Danica Patrick, Vitor Meira, Milka Duno a Mario Romancini mohou zřejmě vzhledem ke svým dosavadním výsledkům na postup úplně zapomenout. Zřejmě nelze předpokládat, že by se Powerovi či Wilsonovi podařilo projít prvním kolem kvalifikace bez použití měkké směsi pneumatik. Ale bude zajímavé sledovat, kterak se s výhodou slabší skupiny popasují Dixon, Kanaan, Hunter-Reay a Viso, kteří by zítra z první části kvalifikace postoupit měli a možná i s výhodou nepoužité směsi červených Firestonů.
Druhý trénink byl přerušen třikrát. Na vině byli oba viníci přerušení prvního tréninku. Baguette svůj vůz rozbil, Milka Duno dostala smyk a zhasl ji motor a třetí přerušení padá na hlavu Tomase Schecktera, který po smyku opřel vůz o bariéru z pneumatik.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
1:01.6690
|
|
2.
|
R.Briscoe | Team Penske |
1:01.9474
|
+ 0.278
|
3.
|
H.Castroneves | Team Penske |
1:02.0152
|
+ 0.346
|
4.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
1:02.0357
|
+ 0.367
|
5.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
1:02.0609
|
+ 0.392
|
6.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:02.1087
|
+ 0.440
|
7.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
1:02.2572
|
+ 0.588
|
8.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
1:02.4789
|
+ 0.810
|
9.
|
P.Tracy | KV Racing Technology |
1:02.5559
|
+ 0.887
|
10.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
1:02.6513
|
+ 0.982
|
11.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
1:02.6591
|
+ 0.990
|
12.
|
R.Matos | De Ferran Dragon Racing |
1:02.7098
|
+ 1.041
|
13.
|
M.Moraes | KV Racing Technology |
1:02.7549
|
+ 1.086
|
14.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
1:02.7894
|
+ 1.120
|
15.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
1:02.9257
|
+ 1.257
|
16.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
1:03.0602
|
+ 1.391
|
17.
|
T.Scheckter | Dreyer & Reinbold Racing |
1:03.0648
|
+ 1.396
|
18.
|
B.Baguette | Conquest Racing |
1:03.1313
|
+ 1.462
|
19.
|
H.Mutoh | Newman/Haas Racing |
1:03.2862
|
+ 1.617
|
20.
|
M.Romancini | Conquest Racing |
1:03.3431
|
+ 1.674
|
21.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
1:03.3630
|
+ 1.694
|
22.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
1:03.5467
|
+ 1.878
|
23.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
1:03.5817
|
+ 1.913
|
24.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
1:03.9055
|
+ 2.237
|
25.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
1:10.0290
|
+ 8.360
|