Závěr v Edmontonu se změnil v melu! Vítězem vyhlášen Dixon
Honda Indy Edmonton – průběh a výsledky závodu
Cca. po třetí hodině ráno našeho času potvrdil sportovní ředitel IRL Brian Barnhart reportérovi televize Versus Jacku Aruteovi, že pořadí zůstane nezměněno. Podle pravidla 7.1 (B) (4) (C) (4) se proti udělení černé vlajky (penalizace průjezd boxy) nelze odvolávat ani protestovat. Vítězství tak spadlo do klína Scottu Dixonovi, Power dojel druhý, Franchitti třetí.
Honda Indy Edmonton – Edmonton City Center Airport
95 kol – 186,5 míle
4 žluté fáze – celkem 10 kol
3 jezdci ve vedení – celkem 4 změny ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Will Power – 76 kol
Nejrychlejší kolo: Scott Dixon – 1:02.1277 v 88. kole
Čtyři kola trvala tentokrát snaha Milky Duno, než ji pořadatelé „zaparkovali“ do boxů. Závod se nevyvíjel dobře pro Schecktera, který už v 10. kole musel do boxů, zřejmě s lehkým poškozením zavěšení. Zhruba ve stejnou dobu dojel desátého Tracyho Marco Andretti a začal hledat skulinku, kudy by se před Kanaďana, který závodil již s Marcovým dědečkem, dostal. Nevedlo se příliš Tracyho týmovým kolegům. Kromě sedmého Visa se především Moraes a Sato propadali až na 14., respektive na 15. místo.
Tradiční závodní program Milky Duno. 4-5 kol, jeden pit stop a odstoupení kvůli problémům s ovládáním
Po prvních pit stopech se první desítka stabilizovala v pořadí: Power, Castroneves, Dixon, Franchitti, Briscoe, De Silvestro, Hunter-Reay, Viso, Andretti a Moraes. Tracy se propadl až za Sata na 12. místo.
Paul Tracy se za svůj závod v Edmontonu rozhodně stydět nemusí
Will Power restart zvládl, byť byl varován, že byl příliš rychlý a aby si na to dal pozor. Jenže žluté fáze většinou způsobují další žluté fáze. Viso začal totiž pozdě brzdit, zezadu postrčil Simonu de Silvestro a ta se zastavila až těsně před bariérou. Její vůz musel být restartován. Bohužel se to záchrannému týmu nepovedlo, než kolem projeli znovu pace car a Will Power, takže švýcarská závodnice ztratila kolo.
Nehoda Simony de Silvestro a EJ Visa:
Žlutá fáze trvala tentokrát čtyři kola. Závodit se začalo zase v 58. kole. Tracy si hravě poradil s Hunter-Reayem, Briscoe nedokázal udržet své třetí místo a propadl se za Dixona i Franchittiho až na páté místo.
Nehoda Kanaan x Tagliani x Romancini:
Ale nějakých 10 kol před cílem začaly červené pneumatiky odcházet a teď to byl pro změnu Power, kdo měl s tvrdou sadou navrch, protože jeho obutí bylo zrovna v nejlepší fázi své životnosti. Teď to byl Castroneves, kdo se měl bránit. To ale na chvíli odložila Simona de Silvestro.
Skvělý závodní víkend nakonec skončil pro De Silvestro neslavně
Byly vyvěšeny žluté vlajky, fáze trvala jen dvě kola. Po restartu zaútočil Power na Castronevese, ten se držel na vnitřku zatáčky. Jejich souboje využil Dixon a dostal se na druhé místo před Powera. Castroneves obdržel penalizaci, ale odmítl se podřídit. Poté, co dojel na prvním místě, byl v pořadí posunut o 20 vteřin a skončil jako 10. za Satem. Závod tak vyhrál Scott Dixon, ačkoliv vedl v závodě jedno kolo uprostřed závodu, když Power a Castroneves zajeli do boxů o kolo dříve.
Závěr závodu a postzávodní dění v Edmontonu:
Nebýt kolize s EJ Visem měla dnes v Edmontonu Simona de Silvestro na umístění v první desítce. Nicméně šanci na dobrý výsledek určitě bude mít ještě minimálně na trati v Lexingtonu ve státě Ohio. Loni zde startovala v Atlantic Championship a dokončila závod jako druhá. Druhý zbývající přírodní okruh, kalifornskou Sonomu, ale navštíví letos poprvé. Ovšem před závodním víkendem by měla dostat šanci během testů.
Překvapivý vítěz Honda Indy Edmonton - Scott Dixon
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/odstup
|
1.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
01:50:37.0551
|
2.
|
W.Power | Team Penske |
2.6688
|
3.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
3.2831
|
4.
|
R.Briscoe | Team Penske |
8.8652
|
5.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
11.1482
|
6.
|
P.Tracy | KV Racing Technology |
11.9091
|
7.
|
M.Moraes | KV Racing Technology |
16.9015
|
8.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
18.2206
|
9.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
21.5880
|
10.
|
H.Castroneves | Team Penske |
62.6011
|
11.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
1 kolo
|
12.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
1 kolo
|
13.
|
R.Matos | De Ferran Dragon Racing |
1 kolo
|
14.
|
B.Baguette | Conquest Racing |
1 kolo
|
15.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
1 kolo
|
16.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
2 kola
|
17.
|
H.Mutoh | Newman/Haas Racing |
2 kola
|
18.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
3 kola
|
19.
|
T.Scheckter | Dreyer & Reinbold Racing |
5 kol
|
20.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
5 kol
|
21.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
7 kol
|
22.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
Palivo
|
23.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
Havárie
|
24.
|
M.Romancini | Conquest Racing |
Havárie
|
25.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
Ovládání
|