Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Castroneves se zřejmě dočká i trestu za své chování

Castroneves se zřejmě dočká i trestu za své chování

Brian Barnhart odkládá rozhodnutí, dokud si s ním nepromluví.

Sportovní ředitel (nebo chcete-li Prezident pro závodění a závodní operace, jak by zněl doslovně přeložený titul) Brian Barnhart informoval oficiální web série indycar.com, že případný trest pro Castronevese nebude zveřejněn, dokud si s jezdcem osobně nepromluví.
Castronevesovi hrozí potrestání za pozávodní chování. Když vystoupil ze svého vozu, nejdříve měl velmi hlasitou konverzaci s technickým ředitelem Kevinem Blanchem, pak s mužem, který na startovní rovince mává vlajkami a nakonec chytl za límec šéfa bezpečnosti Charlese Burnse. Castroneves ale odmítá, že by jim nadával, jak se nejprve zdálo:
„Nenadával jsem funkcionářům IRL. Žádal jsem je, aby mě spojili s Brianem Barnhartem, protože všichni mají vysílačky. Nikdo se ho nesnažil kontaktovat, což mě frustrovalo.“ Záznam závěru závodu odhaluje, že sprostá slova, která musela televize Versus pro záznam vypípat, nepochází od Castronevese, ale od Blanche.
Barnhart na to má ale jiný pohled: „Pořád je neomluvitelné dotýkat se pořadatelů a nadávat jim, jako to udělal on. Promluvíme si s ním, zvážíme pozici, v jaké byl, a budeme adekvátně jednat.“
Situací se IRL tedy bude určitě zabývat, což Barnhart potvrzuje: „Prohlížíme záznamy, co jsme se vrátili z Edmontonu, ale bohužel jsem ještě neměl možnost s ním mluvit. Doufám, že se nám to podaří brzy. Jsme velmi zklamaní jeho chováním po závodě, ale samozřejmě chápeme, jeho frustraci a emoce. Je velmi vášnivým člověkem a zároveň soutěživým jezdcem. Reprezentuje většinu našeho pole, které je velmi soutěživé a vyrovnané. A když se proti jezdcům věci takto obrátí, tak se mohou cítit poškození a nějakým způsobem jednat.“
Castronevesovi hrozí různé tresty počínaje pokutou a výstrahou, přes odpočet bodů, až po podmíněný či nepodmíněný zákaz startu, i když zákaz startu je velmi nepravděpodobný. Barnhart má na rozhodování relativně dost času, neboť další závod se jede až za dva týdny v Ohiu.
Castroneves a tým Rogera Penskeho se stále ještě nevzdali možnosti, že by se mohly výsledky závodu z Edmontonu změnit. Což je ale velmi nepravděpodobné, protože trest pro Castronevese byla černá vlajka, tedy penalizace průjezd boxy, a proti tomu se podle pravidel IndyCar nedá protestovat ani se odvolávat.
Castroneves by ovšem podruhé mohl způsobit změnu pravidla ohledně blokování. Poprvé se kvůli Castronevesovi měnila pravidla v roce 2008. V Detroitu při podobné situaci (restart závodu) udržel za svými zády Justina Wilsona, ale následně přišlo rozhodnutí Barnharta, že Castroneves Wilsona blokoval a musí ho pustit před sebe, díky tomu Wilson vyhrál závod. Po tomto závodě byla do pravidel připsána poznámka, že minimálním trestem za blokování, je průjezd boxy.
„Není to žádný trest, a už vůbec ne odstrašující prvek, když jediné, co musí udělat, je přenechat místo. Poruší pravidla a stejně dojede druhý.“ Obhajuje změnu pravidel Barnhart, ale zároveň se nebrání debatě o změně pravidla, že bránící se pilot nesmí využít vnitřní stopu při vjezdu do zatáčky. Ono to totiž není pravidlo, v nich je pouze zakotvené, že jezdec nesmí využít neobvyklou jízdní stopu. Vnitřek dráhy zakazuje při předzávodních mítincích právě Barnhart. Video z mítinku před edmontonským závodem to potvrdilo. Paradoxní je, že v Edmontonu to bylo poprvé za čtrnáct let, kdy je Barnhart v IndyCar u moci, kdy nechal část mítinku natočit. Do tohoto víkendu se všechny jezdecké předzávodní mítinky odehrály za zavřenými dveřmi bez přítomnosti médií.
I přes to, že IndyCar díky tomu získala velký prostor v celonárodních amerických médiích, přál by si Barnhart, aby se to nestalo:
„Lidé se nechtějí dívat na IndyCar, aby nás viděli rozhodovat,“ dodal sportovní ředitel pro web IndyStar.com