I v náhradním voze si Power dojel pro sedmé letošní pole
Honda Indy 200 – kvalifikace
Přestože v tréninku poškodil svůj vůz a musel přesedlat do náhradního monopostu, který poprvé vyvezl na dráhu až na začátku kvalifikace, dokázal letošní suverén Will Power vyhrát letos už posedmé kvalifikaci. Vyrovnal tak rekord z roku 2007, který držel Helio Castroneves. Power bude mít ještě letos Castronevese překonat.
1. skupina
V první skupině se představili Matos, Castroneves, Wheldon, Sato, Briscoe, Viso, Power, Duno, Lloyd, Andretti, Carroll, Dracone a Baguette.
Nakonec se vůbec nepředstavila Milka Duno, tým se podle prohlášení Dale Coyna rozhodl soustředit na závod. Ačkoliv v trénincích byla Duno rychlejší, než Francesco Dracone. Pravým důvodem ale může být také fakt, že její čas v trénincích byl v limitu 107% času nejrychlejšího závodníka, což od ní požaduje IRL. V kvalifikaci by se jí to třeba nepovedlo a ohrozila by svou licenci.
Wheldon, Dracone, Baguette, Lloyd a Carroll vyjeli na červených pneumatikách, ale jezdci na černých na tom byli lépe. Po třetině patnáctiminutového segmentu vedl Briscoe, následovaný Visem, Andrettim, Matosem, Satem a poslední postupující byl Castroneves.
Dan Wheldon dokázal na dlouhou dobu vystrčit z postupových pozic Andrettiho. Vůz Panther Racing působil velmi silným dojmem. To samé se dá říct i o Baguetteovi, který byl prvním nepostupujícím.
Trochu překvapivě i Team Penske nakonec nasadil červenou sadu. Jezdci začali okamžitě zajíždět o půl vteřiny rychlejší časy, což ale jde říct o všech jezdcích. Takže nakonec se to ukázalo jako velmi prozíravý tah, protože Castroneves postupoval jako poslední postupující
Do semifinále postoupili: Power, Briscoe, Sato, Andretti, Viso a Castroneves
Vyřazeni byli: Wheldon, Baguette, Carroll, Matos, Lloyd, Dracone a Duno
Nejrychlejší čas: Will Power – 01:07.5823
Vyřazeni byli: Wheldon, Baguette, Carroll, Matos, Lloyd, Dracone a Duno
Nejrychlejší čas: Will Power – 01:07.5823
2. skupina
Papírově silnější druhá skupina byla rozlosována ve složení Patrick, Dixon, Franchitti, Kanaan, Meira, Wilson, Hildebrand, Moraes, Hunter-Reay, Howard, Tagliani, De Silvestro, Rahal a Mutoh
Červené pneumatiky od počátku měli Patrick, Meira, Tagliani, De Silvestro, Mutoh a Howard.
Vyrovnanost skupiny byla neuvěřitelná. Kromě Patrick, Howarda a Moraese všichni ostatní jezdci postupovali a vypadávali z první šestky. Moraes nenasadil červené pneumatiky, takže zatím na postupová místa ztrácel.
V polovině segmentu bylo pořadí Franchitti, Wilson, Dixon, Tagliani, De Silvestro a Hunter-Reay.
Hunter-Reay se nakrátko dostal na první místo, ale Franchitti si jej brzo vzal zpátky. Většina jezdců musela přejít už na druhou sadu červených pneumatik. V téhle skupině byla primární tvrdá sada k ničemu.
Drama nastalo v poslední minutě. Pořadí bylo Franchitti, Hunter-Reay, Dixon, Wilson, Mutoh a Tagliani. De Silvestro byla první nepostupující. Danica Patrick zajela své nejlepší kolo a skočila na sedmé místo, což na postupu nestačilo. Ten si na moment šestým místem zajistil Hildebrand jenže šesté místo mu okamžitě vyfoukl Moraes, ale než mu to tým stihl říct do vysílačky, tak už na šestém místě byl Tagliani.
Na dráze v rychlém kole byli už jen Simona de Silvestro a Tony Kanaan. První projela cílovou páskou švýcarská závodnice – 5. místo! Tagliani mohl jít na oběd, kvalifikace pro něj skončila. Kanaan se sice zlepšil, ale bylo z toho až desáté místo.
Do semifinále postoupili: Franchitti, Hunter-Reay, Dixon, Wilson, De Silvestro a Mutoh
Vyřazeni byli: Tagliani, Moraes, Hildebrand, Kanaan, Patrick, Meira, Rahal a Howard
Nejrychlejší čas: Dario Franchitti – 01:07.2318
Vyřazeni byli: Tagliani, Moraes, Hildebrand, Kanaan, Patrick, Meira, Rahal a Howard
Nejrychlejší čas: Dario Franchitti – 01:07.2318
Semifinále
Semifinále začali nejlépe Franchitti, Viso, Hunter-Reay, De Silvestro, Sato a Power, který v polovině segmentu patřila postupová pozice.
O první dramatickou situaci se postarali Castroneves a Viso. Castroneves byl v rychlém kole a myslel si, že ho před sebe Viso v druhé zatáčce pouští, ten ale nekoukal do zrcátek a nebýt Castronevesovy rychlé reakce, přejel by mu nos.
De Silvestro přezula na druhou sadu použitých červených pneumatik. Když vyjížděla z boxů, rozbila se na jejím voze převodovka a kvalifikace pro ní skončila.
Dvě minuty před koncem bylo pořadí Franchitti, Dixon, Castroneves, Power, Briscoe a Sato. Briscoe přehnal svou snahu ještě vylepšit čas, posekal trávu a musel pro nové pneumatiky.
Vrátil se na dráhu, za sebou měl v rychlém kole jedoucího Wilsona, ale nečekal, že se přes něj pokusí dostat. Vrazili do sebe, Wilsonův monopost poskočil a oba piloti skončili v pneumatikách. Přes trávu ve stejný okamžik přejel i EJ Viso, který nebyl na postupovém místě.
Nakonec do Fast Six postoupili: Power, Franchitti, Sato, Dixon, Castroneves a Hunter-Reay
Vyřazeni byli: Briscoe, Viso, Andretti, De Silvestro, Wilson a Mutoh
Nejrychlejší čas: Will Power – 01:07.1211
Vyřazeni byli: Briscoe, Viso, Andretti, De Silvestro, Wilson a Mutoh
Nejrychlejší čas: Will Power – 01:07.1211
Firestone Fast Six
Ve finálové části už většina jezdců měla pneumatiky schopné odjet jen pár kol, takže si mezi sebou dráhu rozdělili. Castroneves a Hunter-Reay vyjeli na dráhu, jakmile byly vyvěšeny zelené vlajky, zbytek jezdců stál v boxech. Nejdříve se k nim připojili Sato a Dixon. Franchitti a Power vyjeli až jako poslední.
Na chvíli se na první místo dostal Takuma Sato, ale Franchitti jej o něj nakonec připravil. Zbývala minuta do konce, když Will Power zajel své nejlepší kolo. Nikdo z jeho pěti konkurentů na to nedokázal odpovědět a Power si vyjel svou sedmou letošní pole position.
Pořadí Fast Six: Power, Franchitti, Sato, Hunter-Reay, Dixon a Castroneves
Nejrychlejší čas: Will Power - 01:07.1997
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
01:07.1997
|
2.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
01:07.2846
|
3.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
01:07.4337
|
4.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
01:07.4411
|
5.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
01:07.4711
|
6.
|
H.Castroneves | Team Penske |
01:07.5370
|
7.
|
R.Briscoe | Team Penske |
01:07.4687
|
8.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
01:07.4713
|
9.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
01:07.5436
|
10.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
01:07.6190
|
11.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
01:07.6230
|
12.
|
H.Mutoh | Newman/Haas Racing |
01:07.7491
|
13.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
01:08.2415
|
14.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
01:07.7789
|
15.
|
B.Baguette | Conquest Racing |
01:08.3069
|
16.
|
M.Moraes | KV Racing Technology |
01:07.7821
|
17.
|
A.Carroll | Andretti Autosport |
01:08.4825
|
18.
|
JR Hildebrand | Dreyer & Reinbold Racing |
01:07.7943
|
19.
|
R.Matos | De Ferran Dragon Racing |
01:08.5386
|
20.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
01:07.9321
|
21.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
01:08.7818
|
22.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
01:07.9780
|
23.
|
F.Dracone | Conquest Racing |
01:11.3968
|
24.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
01:08.0414
|
25.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
Žádný čas
|
26.
|
G.Rahal | Newman/Haas Racing |
01:08.0459
|
27.
|
J.Howard | Sarah Fisher Racing |
01:09.5028
|