Honda představila parametry nového motoru IndyCar
Šest válců, objem 2,4l – úspora 40% nákladů
Před kvalifikací v Ohiu představila Honda Performance Development, závodní divize American Honda Motor Company, specifikace nového motoru, který má v plánu dodávat do IndyCar od roku 2012. Série přejde na novou techniku. Podvozek bude vyrábět Dallara, aero kit kromě Dallary minimálně ještě Lotus. Honda je prvním potvrzeným dodavatelem motorů.
Příští rok bude Honda ještě dodávat současné osmiválce, ale od roku 2012 se sníží počet válců na šest. Objem motoru bude 2,4 litru. A to nejlepší, po čem volala většina fanoušků, vrátí se turbomotory (Honda má v plánu dvojité turbo). Nový motor bude Honda týmům pronajímat přibližně o 40% levněji, než současné agregáty.
Honda tak maximálně využívá parametry předtím stanovené Indy Racing League. Objem 2,4 litrů a maximálně šest válců jsou horním limitem toho, jak může nový motor vypadat. Výrobce si může sám určit, kolik válců motor bude mít, maximum je však šest. Tím IRL vyšla vstříc jak Hondě, tak ostatním výrobcům, kteří upřednostňovali čtyřválce. I objem si může výrobce určit, stanoven je jen horní limit. Povinné je turbo, takže z pole zmizí atmosférické motory, vůz musí být poháněn ethanolem a pokud jde o výkon, musí být nastavitelný v rozmezí od 550 po 700 koňských sil, aby mohl být regulován podle typu dráhy.
„Naše odhodlání pro formulové závodění v Americe nikdy neopadlo,“ říká prezident Honda Performance Development Erik Berkman. „Po dnešním oznámení jsme potěšeni, že můžeme potvrdit toto odhodlání a prodloužit jej do tohoto desetiletí. Měli jsme jednání s Indy Racing League a jednali jsme přímo se závodníky, abychom se dohodli, jak můžeme omezit vzrůstající náklady a mít férové a dobré závodění.“
„Díky novém oddanému a energickému titulárnímu sponzorovi IZOD, dynamice nového managementu a plánům, jak přeměnit jejich závodní produkt v blízké budoucnosti, IZOD IndyCar Series stojí před významným růstem. Jsme potěšeni, že můžeme hrát svou roli v této slibné budoucnosti.“