Jezdci v IndyCar budou mít své mluvčí
Stanou se jimi Franchitti, Kanaan a Wilson
Tony Kanaan konečně dotáhl do cíle svou snahu nějakým způsobem sjednotit jezdce IZOD IndyCar Series a především zajistit, aby mluvili jedním hlasem. Kanaan se o to snažil od poloviny března, ale povedlo se to až 6. srpna po autogramiádě na dráze v Ohiu.
„Hodně z nás si někdy sedlo a mluvili jsme spolu, ale hlavním cílem bylo dostat všechny do jedné místnosti,“ říká jeden z vybraných zástupců jezdců Dario Franchitti. „Mám velmi dobrý vztah s Brianem (Barnhartem, sportovním ředitelem). Chodil jsem za ním s různými věcmi, třeba letos v Brazílii jsem za ním šel a říkám: „Briane, ta rovinka je nebezpečná. Budeme tam mít velkou nehodu.“ (Startovní rovinka, sambadrom, byla tak kluzká, že po ní prakticky nešlo jet rovně) A on na to okamžitě zareagoval. Krom toho tady byla spousta podobných situací, kdy jsem za ním s něčím šel.“
„Myslím, že tohle prostě zlepší způsob naší komunikace, když místo pár jezdců, kteří mluví s Brianem, budou mluvit všichni. Budeme mít názor všech ohledně bezpečnosti. Věci, které my vidíme na trati a jiní ne. Už bylo taky na čase.“
Brian Barnhart tuto iniciativu jezdců podporuje:
„Myslím, že se to skvěle vyvinulo. Vždycky jsem se snažil mít otevřený vztah a být dostupný pro kteréhokoliv jezdce s jakýmkoliv problémem. Je to jejich živobytí a cokoliv lze udělat, aby to bylo lépe organizované, to podporuji.“
„Jestliže budeme mít jednotný hlas, který na nás bude mluvit v otázkách závodění, tratí, bezpečnosti a podobně, tak to vítáme. Vždycky jsem tak nějak hleděl na Daria jako na mluvčího. Dělá skvělou práci a umí se na problém podívat s nadhledem, ne z jeho osobní perspektivy. Je velmi svědomitý, pokud jde o následky na závodění, především na bezpečnost.“
Například letos v St. Pete když v neděli hustě pršelo, byl to právě Franchitti, kterého si Barnhart pozval, aby s ním objel trať a rozhodl, jestli je vhodné na ní závodit. Nakonec byl závod odložen na pondělí. Tento víkend zase určoval, kde je nejlepší místo pro umístění časomíry pro trénink a kvalifikaci. Aby jezdci ušetřili pneumatiky, tak během tréninků a kvalifikace není časomíra v prostoru startu a cíle, neboť by pak museli cestou do boxů absolvovat ještě celé kolo, takhle ukončí své kolo těsně před vjezdem do boxů. Krom toho v Ohiu a také na začátku sezóny v Alabamě navrhoval umístění kuželů pro zlepšení orientace do slepých zatáček.
„Jestli to půjde tímto směrem tak z mého pohledu a z pohledu IRL nemůžeme být více potěšeni,“ dodává Barnhart. „Tohle není negativní vývoj, ani pokud jde o tvar či formu. Toto nám pomůže dělat naši práci a zlepšit náš sport.“
Barnhart tak odmítá, že větší organizovanost jezdců by mohla být pro sérii problém, že mu jednoduše řečeno budou mluvit do toho, jak dělá svou práci. Jak tomu někdy bývá u Formule 1, kde jezdecká organizace GPDA má velký vliv.