Power poosmé v letošní sezóně na pole position
Indy Grand Prix of Sonoma – kvalifikace
Will Power získal osmou pole position v jedné sezóně a přepsal tím dosavadní rekord Helia Castronevese v počtu pole position v jednom ročníku, konkrétně v roce 2007 startoval Castroneves z prvního místa v St. Pete, Motegi, Indianapolis, Milwaukee, Watkins Glen, Ohiu a Detroitu. Power už letos startoval z prvního místa v St. Pete, Alabamě, Long Beach, Iowě, Watkins Glen, Edmontonu a Ohiu. Byl to právě Castroneves, kdo měl největší šanci zabránit Powerovi, aby jej vymazal z historických tabulek, ale v poslední minutě Power dokázal zlepšit už tam výborný Castronevesův čas a zaslouženě získat osmou pole position.
1. skupina
V relativně lehčí první skupině byli Matos, Castroneves, Sato, Briscoe, Patrick, Viso, Meira, Wilson, Hildebrand, Baguette, Dracone, Hunter-Reay a De Silvestro. Dracone a Baguette si pro tento závodní víkend vyměnili startovní čísla, takže Baguetteovi patří vůz číslo 34, zatímco Dracone má vůz číslo 36.
Na červených začali Baguette, De Silvestro a Patrick. Ihned se začal ukazovat velký rozdíl mezi oběma sadami pneumatik. Simona de Silvestro se ujala vedení ve své kvalifikační skupině. Přestože na této sadě odjela jen tři kola, tým nechtěl nic ponechat náhodě a přezul její vůz na druhou novou sadu.
Postupně na červené museli přejít všichni jezdci (plus ti, kteří na nich začali, obuli druhou sadu). Vedení převzal Castroneves následovaný Hunter-Reayem, ale třetí De Silvestro pohodlně bránila svůj postup. Dlouho jej držel i Bertrand Baguette, naopak Wilson nedokázal tentokrát na tvrdé sadě najít potřebnou rychlost, musel také přezout na měkké pneumatiky a v poslední minutě dokázal poskočit na třetí místo a postoupit právě na úkor belgického nováčka
Do semifinále postoupili: Castronves, Hunter-Reay, Wilson, De Silvestro, Briscoe a Matos
Vyřazeni byli: Baguette, Viso, Sato, Hildebrand, Meira, Patrick a Dracone
Nejlepší čas: Helio Castroneves – 1:16.7647
Vyřazeni byli: Baguette, Viso, Sato, Hildebrand, Meira, Patrick a Dracone
Nejlepší čas: Helio Castroneves – 1:16.7647
2. skupina
Druhá skupina byla doslova „skupinou smrti“. Na postup zde mohlo alespoň podle výsledků tréninků myslet hned minimálně osm jezdců. Představili se v ní Wheldon, Dixon, Franchitti, Kanaan, Power, Duno, Lloyd, Andretti, Moraes,Tagliani, Rahal a Mutoh
Červené pneumatiky od prvního kola obuli Wheldon, Lloyd, Moraes a Milka Duno. Na začátku kvalifikace si cestu za rekordní osmou pole position mírně zkomplikoval Will Power, když se v jedné šikaně dostal mimo trať. Musel okamžitě do boxů a pneumatiky obalené pískem učinil pro kvalifikační snažení nepoužitelnými. Naštěstí takto odepsal jen černou sadu.
Šest minut před koncem nastalo hromadné přezouvání na měkké pneumatiky, protože jak svědčí pořadí, sada byla výrazně rychlejší. Postupová místa drželi Wheldon, Franchitti Dixon, Moraes, Lloyd a Tagliani. Tagliani a oba jezdci Chipa Ganassiho byli jediní postupující na černé sadě.
Power potřeboval jedno kolo na červené sadě, aby si zajistil průběžné první místo, vyhnal tak na dráhu Wheldona, který se jal pálit druhou měkkou sadu. Polem se propadal Franchitti, ale jedno rychlé kolo v poslední minutě vše vyřešil. Minutu před koncem bylo pořadí Power, Franchitti, Kanaan Rahal, Wheldon a Dixon. Ale ani čtvrté místo minutu před koncem nezajistilo Rahalovi postup do druhé části. Tagliani a Dixon jej přesunuli na šesté místo a když se zlepšil ještě Wheldon, bylo jasné, že lepší, než čtrnácté místo na roštu na Rahala nezbude. Navíc ještě jeho týmový kolega Mutoh dokázal vytáhnout eso z rukávu a vtěsnat se mezi něj a Wheldona.
Do semifinále postoupili: Power, Franchitti, Dixon, Tagliani, Kanaan a Wheldon
Vyřazeni byli: Mutoh, Rahal, Andretti, Moraes, Lloyd a Duno
Nejlepší čas: Will Power – 1:16.8947
Vyřazeni byli: Mutoh, Rahal, Andretti, Moraes, Lloyd a Duno
Nejlepší čas: Will Power – 1:16.8947
Semifinále
Semifinále zahájil na černé sadě akorát Helio Castroneves. Všichni ostatní nasadili použitou červenou sadu. Riskantní strategii zvolil tým Willa Powera. Když v polovině kvalifikace přezouvali všichni (kteří ještě měli novou sadu k dispozici) na nové gumy, zůstal průběžně první Power ve svém boxovém stání.
Helio Castroneves se ujal vedení, Power sice vyjel, ale pouze aby zahřál pneumatiky, pak se vrátil do pit lane, ale to se začal rychle propadat na nepostupová místa.
Minutu před koncem bylo pořadí Castroneves, Franchitti, Tagliani, Dixon, Briscoe a Wilson. Power byl až sedmý, ale dokázal to. Měl jen jeden pokus, ale víc nepotřeboval k tomu, aby zajel čtvrtý nejrychlejší čas a postoupil na úkor Justina Wilsona. Will Power tak ještě letos ve Fast Six nechyběl.
Do Fast Six postoupili: Castroneves, Franchitti, Tagliani, Power, Dixon a Briscoe
Vyřazeni byli: Wilson, Hunter-Reay, Kanaan, Matos, De Silvestro a Wheldon
Nejlepší čas: Helio Castroneves – 1:16.7427
Vyřazeni byli: Wilson, Hunter-Reay, Kanaan, Matos, De Silvestro a Wheldon
Nejlepší čas: Helio Castroneves – 1:16.7427
Firestone Fast Six
V závěrečné části nikdo neměl výhodu nové sady červených pneumatik. Jezdci ani nehodlali využít celou závěrečnou desetiminutovku. Nejdříve se na dráze objevili Power, Castroneves a Dixon. Power sice zajížděl rychlá kola, ale co to bylo proti Castronevesovi, který i na použitých červených pneumatikách zajel nejrychlejší čas víkendu!
Zdálo se, že Castroneves bude dnes v Sonomě neporazitelný, ovšem obutí na Powerově voze bylo v lepším stavu, na nejčerstvější červené sadě odjel jen dvě zaváděcí a jedno rychlé kolo. Dvě minuty před koncem ještě snížil úroveň nejlepšího času víkendu a odsunul Castronevese na druhé místo. Ačkoliv ten se do poslední minuty snažil na Powerův atak odpovědět, stav pneumatik už mu neumožnil se k Australanovu maximu byť jen přiblížit.
Pořadí Firestone Fast Six: Power, Castroneves, Franchitti, Tagliani, Briscoe a Dixon
Nejlepší čas: Will Power – 1:16.5282
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
01:16.5282
|
2.
|
H.Castroneves | Team Penske |
01:16.5652
|
3.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
01:16.9437
|
4.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
01:17.2068
|
5.
|
R.Briscoe | Team Penske |
01:17.2109
|
6.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
01:17.3470
|
7.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
01:16.9447
|
8.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
01:17.1317
|
9.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
01:17.3181
|
10.
|
R.Matos | De Ferran Dragon Racing |
01:17.3710
|
11.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
01:17.7429
|
12.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
01:17.8280
|
13.
|
B.Baguette | Conquest Racing |
01:17.5239
|
14.
|
H.Mutoh | Newman/Haas Racing |
01:17.5187
|
15.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
01:17.6825
|
16.
|
G.Rahal | Newman/Haas Racing |
01:17.5284
|
17.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
01:17.7112
|
18.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
01:17.6216
|
19.
|
JR Hildebrand | Dreyer & Reinbold Racing |
01:17.7659
|
20.
|
M.Moraes | KV Racing Technology |
01:17.7533
|
21.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
01:17.9149
|
22.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
01:18.0423
|
23.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
01:18.3995
|
24.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
01:22.2980
|
25.
|
F.Dracone | Conquest Racing |
01:21.2262
|