Franchitti vítězí v Chicagu a výrazně stahuje náskok Powera!
Peak Antifreeze Indy 300 – průběh a výsledky závodu
200 kol – 300 mil
3 žluté fáze – celkem 28 kol
11 jezdců ve vedení – celkem 25 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Ryan Briscoe – 113 kol
Nejrychlejší kolo: Scott Dixon – 25.0486 ve 4. kole
První kolo zastávek v boxech zahájil v 54. kole Marco Andretti. Briscoe vydržel na dráze ještě jedno kolo. Společně v dalším kole stavěli Wheldon, Castroneves a Viso. Ale jen v případě posledního jmenovaného proběhla zastávka bez problémů. U Wheldona nešla vyměnit levá zadní pneumatika, ještě hůř na tom byl Castroneves. V boxech zastavil o pár centimetrů dál od zdi, než by plnič paliva potřeboval a nebylo možné zasunout tankovací hadici. Tým musel rychle Castronevese strčit blíže ke zdi, ale ztráta vzhledem k tomu, že se stavělo v závodním režimu, byla obrovská.
Davey Hamilton by měl příští rok jet za De Ferran Dragon čtyři závody
O tom, že půjde o velmi krátký stint rozhodla v 77. kole Ana Beatriz. Najetí příliš na vnějšek dráhy znamenalo lehký kontakt s ochrannou zdí. Beatriz sice dojela do boxů sama, ale chvíli si tam kvůli nutné opravě zavěšení pobyla. Téměř všichni jezdci využili vyjetí pace caru k druhé návštěvě mechaniků.
Kanaan v netradičním zbarvení
Moraes je v 135. kole zahájil, jenže v boxech neuhlídal rychlost, za čež si vysloužil penalizaci průjezd boxy a z první pětky bylo devatenácté místo a ztráta jednoho kola na lídra závodu. Briscoe, Kanaan a Andretti zůstali na trati jen jedno další kolo. Po nich stavěli společně Power a Dixon. Carpenter vydržel ještě další kolo. Bohužel když se z boxů vrátil do závodu, zjistil tým, že do Carpenterovy nádrže nenatekl žádný ethanol. Carpenter musel okamžitě zpátky do boxů, ale při nájezdu použil stopu pro pit stopy během žluté fáze, nikoliv tu delší pro pit stopy v závodním režimu. Následovat musela penalizace. Carpenter si potřetí během pěti kol prohlédl boxovou uličku. A jeho ztráta se vyšplhala na čtyři celá kola.
Sarah Fisher, Ed Carpenter i Marco Andretti vedli každý pár kol
O vítězství mohlo reálně bojovat až čtrnáct jezdců srovnaných do jedné vteřiny odstupu. Briscoe se několikrát marně snažil dostat zpátky dopředu a pomoci Powerovi alespoň tím, že zabrání Franchittimu vyhrát. Ale dvakrát z toho byl málem kontakt se zdí. Navíc se dostal na vnějšek a nabalil na pneumatiky nečistoty, čímž jakékoliv šance na dobrý výsledek zanikly.
Dario Franchitti vítězí v možná posledním závodě na Chicagoland Speedway
Predikce Powerova týmu se naplnila pět kol před koncem. Power musel pro palivo. Během poslední zastávky se mu nedostalo do vozu tolik ethanolu, kolik tým naplánoval. Chyběly asi dva galony. Franchitti tak věděl, že ať teď závod dopadne jakkoliv, i když třeba ztratí vítězství ve prospěch dobře jedoucího Wheldona, stáhne ohromě Powerův náskok.
Franchitti a šťastný Chip Ganassi
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/odstup
|
1.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
200 kol
|
2.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
0.0423
|
3.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
0.1051
|
4.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
0.1631
|
5.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
0.3408
|
6.
|
H.Castroneves | Team Penske |
0.4868
|
7.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
0.5953
|
8.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
0.9137
|
9.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
0.9588
|
10.
|
G.Rahal | Newman/Haas Racing |
0.9841
|
11.
|
R.Briscoe | Team Penske |
1.0185
|
12.
|
B.Baguette | Conquest Racing |
1.0833
|
13.
|
H.Mutoh | Newman/Haas Racing |
1.3042
|
14.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
1.5658
|
15.
|
S.Fisher | Sarah Fisher Racing |
1 kolo
|
16.
|
W.Power | Team Penske |
1 kolo
|
17.
|
M.Moraes | KV Racing Technology |
1 kolo
|
18.
|
D.Hamilton | De Ferran Dragon Racing |
1 kolo
|
19.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
3 kola
|
20.
|
E.Carpenter | Panther Racing/Vision Racing |
porucha
|
21.
|
J.Howard | Sarah Fisher Racing |
porucha
|
22.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
havárie
|
23.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
porucha
|
24.
|
A.Beatriz | Dreyer & Reinbold Racing |
porucha
|
25.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
havárie
|
26.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
havárie
|
27.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
havárie
|
28.
|
T.Scheckter | Conquest Racing |
havárie
|
29.
|
R.Matos | De Ferran Dragon Racing |
havárie
|