Našlo vedení IndyCar náhradu za Chicagoland?
IndyCar by se již příští rok mohla vrátit do Milwaukee.
Závod v Chicagu je zřejmě pro IndyCar pasé a Indy Racing League se snaží najít co nejschůdnější náhradu. Tou by mohl být návrat mílového oválu v Milwaukee. Přestože Milwaukee Mile leží v jiném státě, od Chicaga není vzdálená ani 100 mil, což v Americe není vůbec žádná vzdálenost. Ovál Chicagoland Speedway je od Chicaga vzdálen zhruba polovinu.
Milwaukee Mile je nejstarším závodištěm, otevřeno bylo dokonce dřív, než Indianapolis Motor Speedway. IndyCar zde závodila až do loňské sezóny, většinou historicky přišlo Milwaukee na řadu hned týden po pětistovce v Indianapolis. Ale kvůli krachu promotéra do letošního kalendáře závod vůbec zařazen nebyl a jeho místo zaujal Texas, který roli prvního závodu po Indy500 plnil v IRL v době, kdy první červnový víkend v Miwaukee závodil CART.
Příští rok se sice v Texasu pojede čtrnáct dní po Indianapolis, ale výkonný ředitel IRL Randy Bernard chce mít první víkend po Indy volný, aby dal týmům více času se z náročného závodu oklepat a opravit poškozenou techniku. Proto není jasné, kam by v kalendáři Milwaukee případně zapadlo.
„Ten závod moc chci,“ poznamenal na adresu Milwaukee Bernard, který jedná s několika promotéry, aby závod vzali pod svá křídla. Nicméně Bernard by to rád zvládl bez pomoci státu Wisconsin. „Nikdy nechci být parazitem žádného státu. Nemyslím si, že to je ke státům fér a nemyslím, že by IndyCar pak dobře vypadala.“
V případě odchodu IndyCar z Chicagoland Speedway by se potvrdila spekulace pravidelně se objevující už od počátku léta a to sice, že IndyCar Series napřesrok nepojede na žádné trati vlastněné International Speedway Corporation. Ovály v Kansasu a Homestead-Miami jsou zřejmě definitivně pryč a IndyCar Series o návrat ani nestála. Zájem byl o pokračování závodů na historické trati ve Watkins Glen, ačkoliv závod trápila především špatná návštěvnost. Chicago ovšem většinou dokázalo vyprodukovat jedny z nejlepších závodů v celé sezóně a Indy Racing League o něj stála nadále.
International Speedway Corporation a její mateřský NASCAR si ovšem celou situaci „pohlídaly“ několika zásahy do kalendáře šampionátů pořádaných NASCARem. Závod hlavní série Sprint Cup se přesunul na začátek září, navíc jako první závod finále Chase for the Sprint Cup. Tím pádem tradiční přelom srpna a září, kdy v Chicagu závodila IndyCar, je obsazený. A na uvažovaný začátek léta navíc přidal NASCAR druhý závod nižší Nationwide Series. Tím obsadil nejen vhodné datum pro IndyCar, ale zároveň ještě víc přesytil již teď dost nasycený trh. V oblasti kolem velkých kanadskoamerických jezer, kde leží jak Chicago, tak Milwaukee, Indianapolis, ale třeba i Michigan International Speedway, nedaleko jsou i Iowa, Kansas a Kentucky.
„ISC má své cíle a IndyCar má své cíle, nejsem si jistý, jestli jsme na stejné vlně,“ potvrzuje Bernard, že pesimismus ohledně vztahu s ISC je reálný. „Ale stále máme s ISC dobrý vztah a snažíme se přijít na to, jak jej rozvíjet.“
Pokud se Milwaukee vrátí, Chicago zcela jistě kalendář opustí. Jak bylo napsáno výše, trh je přesycen. IndyCar ale na druhou stranu nemůže neustále ustupovat. V oblasti je už nyní o šest formulových závodů méně, než kolik jich zde bylo před lety (ubyly závody v Milwaukee, Michiganu, Detroitu, závod Champ Car v Clevelandu, končí Kansas a Nashville také nebyl daleko). Pro příští rok má IndyCar v oblasti potvrzené jen čtyři závody – v Indianapolis, Mid-Ohiu, Iowě a Kentucky.
„Velmi pravděpodobně to bude buď Chicago, nebo Milwaukee,“ dodává Bernard, „Chci říct, že si nejsem jistý, jestli potřebujeme oba.“
Kalendář na příští rok se rodí pomalu a bolestivě. Na světě měl být na začátku srpna. Dalším cílovým datem byl americký svátek práce (letos 6. září), ale ani to se zřejmě nestihne. Potvrzeno je zatím 14 závodů. Long Beach, Sao Paulo, Indianapolis, Texas, Iowa, Mid-Ohio, New Hampshire a Baltimore už znají svá data. St. Petersburg, Alabama, Toronto, Edmonton, Sonoma a Kentucky na svá data ještě čekají. O japonském Motegi se zatím moc neví, ale vzhledem k partnerství s Hondou by IndyCar do Japonska měla zavítat i napřesrok. Las Vegas a někdo z páru Milwaukee/Chicago budou pravděpodobnými přírůstky. Kalendář by v takovém případě měl sedmnáct závodů, což je Bernardovým cílem.