Castroneves díky skvělé strategii vítězí v Kentucky!
Meijer Indy 300 – Průběh a výsledky závodu
Meijer Indy 300 – Kentucky Speedway
300 mil – 200 kol
2 žluté fáze – celkem 23 kol
7 jezdců ve vedení – celkem 11 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Dan Wheldon – 93 kol
Nejrychlejší kolo: Ryan Hunter-Reay – 24.2752 v 18. kole
První zastávky v boxech začaly kolem 50. kola. Z čela stavěli první oba Pantheři a Baguette. Všichni tři zajeli ke svým mechanikům společně v 54. kole. Vedení převzal na dvě kola Will Power, který stavěl společně s Dixonem a Franchittim v kole 56. Na čtyři kola se následně vedení ujal ten, kdo stavěl již při prvním výjezdu Pace caru, a to sice Paul Tracy.
Paul Tracy se celý víkend zlepšoval, vedl několik kol a nakonec dojel na slušném 12. místě.
V 79. kole byl už mezi oběma vozy týmu Penske, když celé pole předjíždělo o kolo pomalejšího Moraese a Simonu de Silvestro. Celkem nelogicky se Meira pokusil kolem švýcarské pilotky projet po vnějšku, ta ale v souladu s instrukcemi, které jezdci dostávají na před závodní schůzce, právě na vnitřek směřovala, aby o kolo rychlejším jezdcům uvolnila vnější stopu.
Účastníci 200 závodu Indy Racing League
Andretti, Kanaan, Patrick a Hunter-Reay soupeřili mezi sebou. Desátý Paul Tracy na tuto skupinku už ztrácel, ale dokázal za svými zády držet dotírajícího Taglianiho a oba vozy týmu Conquest.
Ryan Briscoe byl po nehodě velmi otřesen
Protože předchozí pit stop přišel v 84. kole, začaly kolem 140. kola jezdcům docházet pohonné hmoty. První do boxů zamířili Kanaan a Hunter-Reay. Will Power vydržel do 142. kola, při svém prvním kole na nových pneumatikách jej ovšem jeden z jezdců o kolo zpět vyhnal tak na vnějšek dráhy, že jej od zdi dělilo snad deset centimetrů. Power sice zachránil vůz, ale bylo jasné, že na zastávkách prodělá víc, než kdokoliv jiný.
Většina jezdců se začala chovat konzervativně, aby alespoň svůj pit stop co nejvíce oddálila. Dopředu postupovali akorát Kanaan, který beztak neměl co ztratit, neboť stavěl první a v nádrži měl etanolu nejméně, a také Carpenter. Společně se propracovali na třetí, respektive čtvrté místo. Kanaan závodil bok po boku se svým nejlepším kamarádem Franchittim o druhou příčku.
Helio Castroneves a jeho závodní inženýr Tim Cindric
p.
|
Jezdec | Tým |
Odstup
|
1.
|
H.Castroneves | Team Penske |
|
2.
|
E.Carpenter | Panther Racing/Vision Racing |
13.1597
|
3.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
13.9214
|
4.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
13.9931
|
5.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
14.1968
|
6.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
14.5669
|
7.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
15.1025
|
8.
|
W.Power | Team Penske |
15.6142
|
9.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
15.8494
|
10.
|
B.Baguette | Conquest Racing |
1 kolo
|
11.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
1 kolo
|
12.
|
P.Tracy | Dreyer & Reinbold Racing |
1 kolo
|
13.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
1 kolo
|
14.
|
T.Scheckter | Conquest Racing |
1 kolo
|
15.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
1 kolo
|
16.
|
R.Matos | De Ferran Dragon Racing |
1 kolo
|
17.
|
H.Mutoh | Newman/Haas Racing |
1 kolo
|
18.
|
M.Moraes | KV Racing Technology |
2 kola
|
19.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
5 kol
|
20.
|
G.Rahal | Sarah Fisher Racing |
5 kol
|
21.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
Porucha
|
22.
|
S.Fisher | Sarah Fisher Racing |
Porucha
|
23.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
Havárie
|
24.
|
R.Briscoe | Team Penske |
Havárie
|
25.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
Havárie
|
26.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
Porucha
|
27.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
Havárie
|