Přestupový kolotoč v IndyCar se začíná pomalu roztáčet
Nejžhavějším zbožím jsou Graham Rahal a Justin Wilson
Sezóna za oceánem ještě neskončila, ale začínají se rojit první spekulace, který jezdec v zimní sezóně změní tým. Podobné spekulace se samozřejmě během zimy budou ještě množit. Nicméně to není důvod k tomu si současnou situaci na přestupovém trhu nerozebrat.
Jezdci pod smlouvou
V IndyCar na rozdíl od Formule 1 má málokterý jezdec své jisté a jezdců s víceletým kontraktem je skutečně poskromnu. Jedním z nich je Helio Castroneves, který bude pokračovat v angažmá u týmu Rogera Penskeho. Ryan Briscoe je v trochu nejasné situaci. Jedny zdroje udávají, že Briscoe smlouvu má, druhé že nikoliv.
Poměrně jasná situace panuje u Andretti Autosport. Kanaan, Andretti i Danica Patrick mají smlouvy i na další sezónu. Pod smlouvou jsou ještěAlex Tagliani u týmu FAZZT a nově i Vitor Meira u A.J. Foyt Enterprises.
Ryan Briscoe – kam s ním?
Jak bylo zmíněno, nejasná situace panuje ohledně budoucího angažmá Ryana Briscoea. Reportér Curt Cavin z deníku Indianapolis Star nejprve napsal, že Briscoe a Castroneves mají platné smlouvy i pro příští ročník, ale tuto svoji zprávu následně dementoval. Jediným podepsaným jezdcem měl být Castroneves. Další významný reportér Robin Miller z webu televize Speed ovšem následně potvrdil, že Briscoe by neměl mít o své angažmá obavy.
Kromě pokračování u Penskeho v IndyCar existovaly pro australského pilota následující varianty: Mohl zůstat u Penske Racing, ale přesunout se do American LeMans Series. Mohl přejít k týmu Jaye Penskeho De Ferran Dragon Racing buďto jako druhý pilot nebo na místo Raphaela Matose. A mohl se vrátit do Austrálie do australských závodů sportovních vozů.
Čtyři varianty Grahama Rahala
Graham Rahal tvoří společně s Justinem Wilsonem nejžhavější zboží přestupového trhu. Oba dva doslova drží klíč k přestupům a čeká se na to, kam nakonec zamíří. Vzájemně si navíc konkurují. Graham Rahal přišel o závodní sedačku až těsně před začátkem letošní sezóny. Jeho pokračování u týmu Newman/Haas Racing se zdálo být jasnou věcí, ale sponzor McDonald nakonec ukončil své aktivity v IndyCar, Rahal přišel o místo a od té doby sbíral jednotlivé starty, kde to jen šlo.
Stejně jako na jaře se i nyní se vyrojily spekulace o případném třetím vozu týmu Chipa Ganassiho. Ganassi by mohl chtít přivést Rahala do týmu již letos, neboť příští sezóna bude dost možná poslední v kariéře Daria Franchittiho a Rahal by vedle dvojnásobného (možná i trojnásobného) šampiona získat další cenné zkušenosti a stát se lídrem Ganassiho stáje. Tato varianta se ale v posledních dnech zdá býti nejpravděpodobnější!
Pokud nevyjde místo ve voze sponzorovaném obchodním řetězcem Target, bude volno u týmu Panther Racing. Stáj znovu nasadí vůz sponzorovaný americkou Národní gardou, ale současný pilot Dan Wheldon potvrdil, že on jej řídit nebude. O místo soupeří dva jezdci, Rahal a Wilson. Rahal by byl pro Národní gardu zajímavý i marketingově (ačkoliv ta byla naprosto spokojena i s prací, kterou pro ní odváděl Wheldon). Poprvé by její vůz řídil americký pilot. Sedačka u Panther Racing je jedno z minima míst na startovním roštu, kam pilot nemusí přinést peníze, aby mohl závodit. Naopak Panther Racing své jezdce platí. Wheldon si za sezónu přišel na tři miliony dolarů.
Příliš se nevěří Rahalovu návratu k týmu Newman/Haas Racing. Příspěvek od dietního programu Quick Trim evidentně nepokryje celou sezónu. A majitelky Quick Trim, sestry Kardashianovy, zatím neprojevily zájem hradit Rahalovi start ve všech závodech. To za pravděpodobnější je považován start s týmem Rahalova otce Bobbyho, který zřejmě v ALMS přijde o tovární podporu BMW.
Wilson má talent, ale musí čekat, jak dopadne Rahal
Druhý „horký brambor“ ve startovním poli je Justin Wilson. Tým Dreyer & Reinbold Racing by si jej určitě rád ponechal. Jenže oba majitelé týmu, Dennis Reinbold i Robbie Buhl, naznačili, že se Wilsona zřejmě nepodaří udržet. Wilson je po Rahalovi nejžhavějším adeptem na místo u Panther Racing a pokud opravdu Rahal zamíří ke Ganassimu, museli by Buhl a Reinbold Wilsona k volantu snad přikovat, aby nepřešel do lépe zajištěného týmu Panther Racing.
U Pantheru vznikne zajímavá situace. Tým je obecně znám tím, že je silný na oválech a slabý na přírodních a městských tratích. Dan Wheldon na tom byl podobně, ale Wilson je přesným opakem. Zkušený a velmi silný jezdec, který na městských a přírodních tratích dokázal bojovat o vítězství s vozy Dale Coyne Racing a Dreyer & Reinbold Racing, ale na oválech patří spíše k průměru. Ale to až tak nevadí. Manažer Panther Racing John Barnes v průběhu sezóny naznačil, že by se tým chtěl soustředit právě na městské a přírodní okruhy kde ztrácí, a Wilson je tím ideálním člověkem, který může týmu v tomto směru pomoci.
I bez Wilsona chce být D&R Racing silný
Zpět do středu pole by ovšem nerad klesnul po jeho případném odchodu současný Wilsonův tým Dreyer & Reinbold Racing. Mike Conway postupně doléčuje svá zranění a příští rok by měl s týmem absolvovat svou třetí sezónu.
Druhý vůz by tým rád nasadil i příští rok. Pokud opravdu odejde Wilson, mají Buhl a Reinbold na háčku ještě větší rybu. Letos si tým pochvaloval spolupráci s kanadským veteránem Paulem Tracym a je to právě Tracy, kdo je nejžhavějším adeptem na místo u D&R Racing.
Tracy nemá moc na vybranou. Starty v kanadských podnicích má jisté, tam Tracy pojede, i kdyby za to měl zaplatit promotér závodu. Bez domácí hvězdy by totiž tribuny zely prázdnotou. V posledních dvou letech startoval Tracy v Kanadě a v Indianapolis za KV Racing a Kevin Kalkhoven a Jimmy Vasser by mu zřejmě umožnili absolvovat stejný program i napřesrok, ale pokud se Tracymu naskytne nabídka jet celou sezónu u Dreyer & Reinbold zřejmě neodmítne. Jak potvrzovali v letošním roce Wilson i Conway na okruzích dovede tým být silný. V Indianapolis též měla stáj vůz schopný umístění v první desítce. Pro Tracyho bude Dreyer & Reinbold nejlepší volbou.
Rozhodně tým letos nezklamala ani Ana Beatriz. Brazilská závodnice se představila v Sao Paulo a Indianapolis a coby záskok za Conwaye i v Chicagu a tento víkend v Homesteadu. Zdá se, že v několika závodech (minimálně Sao Paulo a Indy500) se představí i příští rok.
Návrat Derricka Walkera
Příští rok se na startovní rošt vrátí tým Derricka Walkera. Bývalý závodní inženýr u Penske Racing začal nasazovat svůj tým do šampionátu CART v roce 1991. Útlum v posledních letech byl způsoben odchodem australského podnikatele Craiga Gorea, který byl hlavním mecenášem týmu, ke KV Racing Technology. Gore přešel se svými penězi a jezdcem Willem Powerem k jinému týmu, když se v roce 2008 spojily Champ Cars a IndyCar. Walker měl již tým připravený a Dallaru natřenou do žlutozelených barev Team Australia, ale nakonec se v IndyCar představil jen v roce 2008, kdy se ve spolupráci s Vision Racing staral o Paula Tracyho v Edmontonu.
Walker se dal dohromady se dvěma dalšími bývalými majiteli týmů, s Gregem Backem a Stevem Sudlerem, oba se pohybovali v paddocku IRL od jejího vzniku v roce 1996 a byli součástí různých týmů, naposledy v minulé sezóně 3G Racing. Do nové sezóny vstoupí tým pod názvem Walker Racing Partners.
Ale Derrick Walker se v paddocku objeví už v Miami. Společně s týmem Conquest Racing bude zajišťovat start Kolumbijce Sebastiana Saavedry. Saavedra byl původně jezdcem, se kterým plánoval do IndyCar proniknout Brian Herta. Saavedra startoval letos v Indy Lights za Hertův tým a představili se i v Indianapolis. Ale za podivných okolností opustil těsně před závodem v Kentucky Saavedra tým. Mladý Kolumbijec předvedl v posledních dvou sezónách Indy Lights že má talent a jeho otec také předvedl, že umí napsat tučný šek.
Co bude se Sarah Fisher?
Letos poprvé nasadil tým Sarah Fisher Racing dva vozy, ale příliš úspěchu druhý vůz nezískal. Po závodě v Chicagu naznačila Sarah Fisher, že příští rok bude nasazovat opět jen jeden vůz, z finančních důvodů. Zdá se, že sponzor Service Central příliš neocenil výsledky, které Jay Howard ve voze zajížděl (o nekvalifikování se do Indy500 ani nemluvě!). Reparát v podobě startu Grahama Rahala v Kentucky ve voze Service Central také příliš nedopadl a zdá se, že tým prostě nemá na to, aby nasazoval dva monoposty.
Není jisté, jestli vůbec uvidíme samotnou Sarah Fisher. Podle některých zdrojů by totiž mohla tento víkend v Miami ukončit aktivní závodní kariéru a soustředit se na roli šéfa týmu. Partnerství se sponzorem Dollar General by ovšem mělo pokračovat a vůz číslo 67 by mohl mít podobný program, jako letos, ať jej bude řídit Fisher nebo někdo jiný (v této souvislosti se nejčastěji objevuje jméno Oriola Servii, který by do týmu přinesl cenné inženýrské zkušenosti)
Ti bez smlouvy, kteří ale budou zřejmě pokračovat
Tři jezdci v top týmech také nemají smlouvy. Scott Dixon sice letos nemá nejlepší sezónu, ale Ganassi se jej zřejmě zbavovat nebude. Beze smlouvy je i Will Power, ale jeho by z týmu Rogera Penskeho mohla vyrvat jen nabídka z Formule 1. A konečně Dario Franchitti má také jednoletý kontrakt (sám si vždy přál smlouvy jen na rok), ale vzhledem k tomu, že mu během sezóny Ganassi řekl: „Ani nemysli na to, že půjdeš do důchodu.“ se zdá být naprosto jisté, že ve voze číslo 10 zůstane.
Pravděpodobně letos nejlepší nováček Alex Lloyd má u Dale Coyne Racing také smlouvu na jeden rok. Ale Coyne už před sezónou avizoval, že by rád začal budovat tým s dlouhodobější perspektivou. Proto padlo angažmá Grahama Rahala, kterého si chtěl Coyne „pojistit“ víceletým kontraktem. Lloyd dostal přednost před Američanem Hildebrandem. Spolupráce s Boys Scouts of America fungovala letos na jedničku, mladý Lloyd do týmu dobře zapadl. Snad jen nedostatek finančních prostředků by mohl zavinit, že v kokpitu bude někdo jiný. Je ve hvězdách, jak to dopadne s druhým vozem. Milka Duno v závěru sezóny předvádí výkony stačící k tomu, aby ji byla obnovena závodní licence. Jestli ovšem bude pokračovat, to zatím nikdo neví. Dale Coyne již v minulosti dokázal nespočetněkrát vytáhnout do IndyCar neznámého jezdce s tučným šekem. Ale také v minulosti už také nasazoval jen jeden vůz, protože pro další nesehnal sponzory.
Podobná situace panuje u Hideki Mutoha. Pro tým Newman/Haas sice není úplně tím nejlepším, co je na přestupovém trhu k mání, ale Carl Haas prostě potřebuje jezdce, který s sebou přinese nějaké peníze a pokud se k Mutohovi neobrátí zády Panasonic, těžko si představit u Newman/Haas někoho jiného. A to ještě loni měli touto dobou kromě Mutoha řídit pro Haase vozy Graham Rahal a Alex Lloyd! Ale ekonomika je holt neúprosná.
Druhý vůz Newman/Haas Racing vyloučen není, ale musel by se najít někdo, kdo si starty zaplatí. Je to stále jedna varianta pro Rahala, byť asi ta nejméně pravděpodobná. Šanci by mohl dostat i Wheldon, pokud by byl ochotný obětovat část úspor z peněz, které vydělal v předchozích sezónách a chtěl by být svým vlastním sponzorem.
HVM Racing – nemáme peníze, ale máme Simonu!
V minulém týdnu se na internetu objevily fotografie dílny HVM Racing, kde na dveřích visela cedule, že majitel objektu zakázal kvůli neplacení nájmu komukoliv vstup do budovy. Keith Wiggins, šéf týmu, vydal v pondělí prohlášení, že se jednalo o nedorozumění a situace s majitelem byla již vyřešena. Naopak tým v následujících dnech představí nového partnera.
O svůj největší poklad, švýcarskou závodnici Simonu de Silvestro, zřejmě nepřijde. Ačkoliv o ní mohlo mít zájem i pár lépe zajištěných týmů, Švýcarka si velmi dobře uvědomuje, že závodí jen a pouze díky Wigginsovi. Její sponzor StarGate Worlds totiž zkrachoval v podstatě okamžitě poté, co Švýcarka podepsala smlouvu u HVM Racing a je to právě majitel týmu, kdo je finančně zodpovědný za to, že závodí.
A Wigginsovi se to zdá se vyplatí. De Silvestro byla v letošní sezóně nejspíš jedním ze tří médii neskloňovanějších jmen (stejné pozornosti se dostávalo už jen Franchittimu a Powerovi) a to zřejmě k týmu přitáhne nové sponzory. Navíc jen Wiggins ji může nabídnout spolupráci s tak kvalitním inženýrem, jakým je Mike Cannon.
Wiggins také naznačil, že by se rád vrátil ke dvěma vozům. Ačkoliv to vzhledem k finanční situaci týmu nevypadalo v posledních dnech příliš růžově, jsou tu ještě jezdci, kteří mají na to si sedačku koupit. Největším favoritem v tomto ohledu zůstává Robert Doornbos. S týmem spojován byl i jiný Holanďan Junior Strous.
Strous startoval v minulých sezónách v juniorských sériích, letos právě za HVM Racing v Indy Lights, ale opustil sérii, když mu došly peníze. Před měsícem vydal v Holandsku prohlášení, že v roce 2011 bude startovat v IZOD IndyCar Series. Údajně za svůj tým z Atlantic Championship Condor Motorsports. Což překvapilo všechny, nejvíce však majitele týmu, který se z médií dozvěděl, že by měl koupit novou Dallaru s roční životností a přejít do IndyCar. Samozřejmě tým zprávu popřel.
„Nejvěrnější zákazníci Dallary“ KV Racing zatím mlží
Situace ohledně KV Racing je opět, stejně jako letos v zimě, nepřehledná. Lotus sice potvrdil, že bude sponzorovat minimálně dva vozy, což dává slušnou šanci Satovi, že bude v IndyCar pokračovat. Jeho stájoví kolegové budou muset doufat v štědrost svých sponzorů, což v případě Moraese je vlastní rodina a v případě Visa venezuelský lid, a trpělivost týmu.
Situace týmu je vyloženě tragikomická. Nejlepší výsledky má Moraes, který střídal v letošním ročníku dobré závody s příšernými. Jednou dokáže bojovat o první pětku, jindy patří mezi pět nejhorších jezdců. Měl špatný vstup do sezóny, byť částečně zaviněný podpisem smlouvy na poslední chvíli snad dva dny před prvním závodem. Moraes přišel o tým, který jej loni v závěru sezóny dokázal pravidelně dostávat do první pětky. Tito lidé mají letos na starost Sata. Od Alabamy se situace zlepšila, když konečně tým pro Moraese sehnal slušného závodního inženýra. Moraes je z jezdců KV Racing nejmladší, bude mu teprve 22 a předešlých letech v IndyCar dokázal, že nějaký talent zřejmě má. Pokud jej rodina neodstřihne od peněz, nejspíš v IndyCar bude i příští rok. Jestli to bude u KV Racing nebo jinde, to se dozvíme v zimě. Jeho peníze by jistě s otevřenou náručí přivítal Dale Coyne, pokud přijde o Milku Duno. Nepohrdnul by ani Eric Bachelart z týmu Conquest Racing.
EJ Viso v závěru sezóny předvádí z týmu nejlepší výkony. Dokáže vůz během závodu dostat do první desítky, bohužel tak málokdy dokáže vydržet. Jeho třetí místo z Iowy je zatím nejlepším umístěním týmu v letošním ročníku. Za Visem stojí Chávezovi petrodolary do IndyCar pumpované prostřednictvím PDVSA. Stejná společnost sponzoruje v GP2 Pastora Maldonada. A právě Maldonado asi bude největší hrozbou pro Visovu kariéru. Pokud sežene Maldonado místo v F1, bude to určitě za přispění PDVSA a je otázka, jestli si bude moci dovolit PDVSA sponzorovat stáje ve Formuli 1 i v IndyCar. Ovšem americký trh je pro venezuelskou ropu tím hlavním a zastoupení v IndyCar potřebuje. Pro Visa by o poznání horší situace nastala, kdyby Maldonado v F1 místo nesehnal. V takovém případě bychom si dovedli představit, že jej PDVSA přivede do IndyCar, právě na úkor Visa.
Takuma Sato se dokázal rychle adaptovat na ovály a potvrdil předpoklady Jimmyho Vassera, že bude brzy rychlý. Potvrdil ovšem i předpoklady fanoušků, že to tým přijde hodně draho. Z dosavadních šestnácti závodů nedojel Sato osmkrát a vždy byla na vině kolize. Ale byl to Sato, kdo se z týmu dokázal pohybovat na nejlepších místech. Připomeňme start z první řady v Ohiu.
Potvrzení spolupráce s Lotusem udrží zřejmě Sata u KV Racing i v příštím roce. Druhý vůz sponzorovaný Lotusem zatím zůstává neobsazený. Kromě varianty, že jej převezme jeden ze současných pilotů, se nabízí možnost angažovat i některého britského jezdce. Volný je velezkušený Wheldon, silný především na oválech, nebo Brit James Rossiter, který pro tým testoval v zimě.
De Ferran Dragon Racing – zřejmě stejně, jako letos
Tým Jaye Penskeho, Steava Lucza a Gila de Ferrana také zatím nepotvrdil svého hlavního pilota. Ale jelikož na čtyři závody (Indianapolis, Texas, Iowa a New Hampshire) dostane možnost veterán Davey Hamilton, znamená to, že u týmu zůstane jako sponzor počítačový gigant Hewlett-Packard. HP sponzorovalo Hamiltona i v minulosti a letos se společně s ním přesunulo k De Ferran Dragon Racing.
Matos předvedl několik dobrých výsledků především na městských a přírodních tratích. Málokterý jezdec byl v juniorkách tak úspěšný jako on. Chybí ale trochu zkušenosti s ovály, což částečně vykompenzuje start Hamiltona na čtyřech oválech. Druhý vůz po celou sezónu byl zmiňován ve spojitosti s Briscoem anebo Wheldonem. Ačkoliv u týmu není jisté, jestli mají vůbec dostatek šasi a kupovat nové rok před koncem jeho životnosti by byla ekonomická sebevražda.
Conquest Racing – čí peníze přistanou v pokladně letos?
Eric Bachelart by si jistě rád ponechal u týmu svého krajana Bertranda Baguetta, zvlášť, dokud bude prostřednictvím belgického královského autoklubu sponzorován v podstatě ze státní pokladny. Baguette by mohl utéci jen zpět do Evropy, pokud by se naskytla pro loňského šampióna Světové série Renault nabídka z GP2 nebo alespoň na testování z F1. V IndyCar i ve slabším týmu, kterým Conquest Racing bezesporu je, prokázal Baguette ohromný potenciál, a až se Baguette začne vracet na dráhy, kde už závodil, mohl by Conquest přiblížit k první desítce.
Angažováním Itala Draconeho na dva závody v průběhu sezóny dokázal Bachelart, že se neštítí posadit do vozu kohokoliv, kdo na to má (peníze). Podobně jako u Dale Coyne Racing zřejmě o druhém vozu rozhodne výše šeku. Vyloučeno není angažmá Saavedy, pokud se nedohodne u Walker Racing. Romancini nepředváděl úplně zavrženíhodné výkony a mohl by se alespoň v květnu (Sao Paulo + Indianapolis) do vozu zase posadit.
Byť to není nejlepší tým, jistě by možností za něj startovat nepohrdl ani Tomas Scheckter, což by byla pro Baguettea velká pomoc především na oválech.
Expandující týmy
Kromě již zmíněného plánu HVM Racing nasazovat dva vozy, má stejný cíl také FAZZT Race Team. Spolumajitel týmu Andre Azzi je poměrně optimistický, že se dva vozy podaří finančně zajistit. Letos v Indianapolis pro tým startoval Bruno Junqueira a nezklamal, ale na místo u FAZZT si asi moc brousit zuby nemůže. Azzi oznámil, že jsou kanadský tým a druhý jezdec bude Kanaďan. Otevřeně přiznal, že Paul Tracy je jedním z jejich cílů. Kromě Tracyho bude ještě velmi vážným, a nejspíš tím nejvážnějším, favoritem James Hinchcliffe, letošní vicemistr Indy Lights.
Stejný plán, tedy dva vozy ve všech závodech, má na příští rok také Bryan Herta. Jenže jeho plánům asi učiní přítrž odchod Saavedry. Vzhledem k partnerství z oděvní společností William Rast můžeme očekávat start alespoň v Indianapolis. Kdo se posadí do vozu, naznačí sestava týmu pro sérii Indy Lights.
Ve dvou závodech se představil ve spolupráci s Andretti Autosport tým AFS Racing Garryho Petersona spolupracující s Michaelem Andrettim v Indy Lights. Pilotem byl Adam Carroll a Peterson naznačil, že jím bude i příští rok, až tým přejde do IndyCar. Techniku na to koupil od Vision Racing.
O plánech týmu REDLINE Xtream jsme také informovali a kdo bude řídit jejich vůz, bychom měli zjistit příští týden, konkrétně 5. října.
Prověření, ale nezajištění
Samozřejmě existuje i skupina jezdců, kteří prokázali svůj talent, ale nestojí za nimi nikdo, kdo by jim pomohl k zisku místa. Největším jménem v této skupině je Dan Wheldon, ale jeho možnosti jsme již rozebrali.
Bez smlouvy je i Ryan Hunter-Reay. Letošní vítěz z Long Beach by rád pokračoval u Andretti Autosport a Michael Andretti by ho hodně chtěl v týmu udržet, ale zatím smlouva podepsána nebyla. Hunter-Reay totiž zřejmě jako jediný na startovním roštu trpí tím, že se IZOD stal titulárním partnerem IndyCar. IZOD tak může svůj marketing postavit na celé sérii, na všech jezdcích. Andretti se poohlíží po jiných sponzorech pro Hunter-Reayův vůz a jejich hledání mu zřejmě zaplní většinu zimy.
Vyhlídky Tomase Schecktera také nejsou nejrůžovější. Scheckter si zřejmě ve spolupráci s Mona Vie zajistí start v Indianapolis (4. vůz Dreyer & Reinbold Racing?), ale co s ním dál bude, to je ve hvězdách.
Pokud se do IndyCar vrátí Rahal Letterman Racing a současně Graham Rahal zamíří ke Ganassimu nebo Panther Racing mohl by dostat šanci Oriol Servia. Katalánec je kromě toho spojován ještě se Sarah Fisher Racing. Vyloučit nelze ani už asi čtvrtý návrat ke KV Racing Technology do jednoho z vozů sponzorovaných Lotusem.
Mladá krev
Podobně jako Will Power dominoval především na přírodních a městských tratích v Indy Lights Francouz Jean-Karl Vernay. Nestojí za ním ovšem žádný silný sponzor. Špičková stáj Sam Schmidt Motorsports si jej vybrala hlavně na základě talentu, který předvedl v předchozích třech sezónách Eurosérie F3. Vernay si v Americe rychle zvykl a velmi rád by přešel do IndyCar.
Dalšími dvěma adepty na přechod z Indy Lights do IndyCar jsou Saavedra a Hinchcliffe. Jejich šance a možnosti byly zmíněny.
Další ženou na startovním roštu by se mohla stát Pippa Mann. Pippa sice u Sam Schmidt Motorsport nepředváděla zrovna zářivé výkony, ovšem v posledních závodech jakoby našla svou sílu a závod v Kentucky dokázala dokonce vyhrát. Její management rozjel kampaň, kde si na webu můžete koupit „cihličku“ a každá cihlička přiblíží Pippu ke startu v Indy500. Bohužel zatím jich bylo prodáno asi 5%.