Power havaroval a Franchitti si dojel pro třetí titul!
Cafés do Brasil Indy 300 – Průběh a výsledky závodu
Dario Franchitti získal třetí titul v IndyCar Series, stačilo mu k tomu dokončit závod v Miami na osmém místě. Jeho největší rival a do závodu lídr šampionátu Will Power totiž v 135. kole lehce otřel svůj monopost o zeď a poškodil zavěšení kol na pravé straně. Závod skončil pro Target Chip Ganassi Racing dvojnásobnou radostí, protože Scott Dixon závod vyhrál.
200 kol – 300 mil
5 žlutých fází – celkem 39 kol
7 jezdců ve vedení – celkem 19 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Dario Franchitti – 128 kol
Nejrychlejší kolo: Marco Andretti - 25.2248 v 3. kole
Ale Franchitti mohl být víc než klidný. Záda mu kryl jednak jeho stájový kolega Dixon a také jeho nejlepší kamarád Tony Kanaan. Jak sám Kanaan přiznal po závodě, s Franchittim chtěl začít závodit, až když věděl, že mu to neublíží v boji o titul. Navíc od prvního kola dostával Franchitti informace o pozici Willa Powera. Power se jako ve všech předchozích závodech na oválech začal propadat, jakmile se dostal do provozu a přišel o čistý vzduch před vozem. Do 35. kola, než byly poprvé vyvěšeny žluté vlajky, stihl spadnout na deváté místo.
Mario Andretti opět řídil dvousedadlovou formuli v zaváděcím kole
Dlouho se ovšem nezávodilo. Nejprve při restartu překážel vůz Any Beatriz, který na protilehlé rovince náhle prudce zpomalil, a byla to právě nrazilská závodnice kdo po dalších třech kolech tvrdě narazil do zdi. Zřejmě najela na jednu z nerovností na dráze, vůz se stal neovladatelný a zádí napřed se potkala se zdí.
Nehoda Any Beatriz:
Při předjíždění o kolo pomalejšího Ryana Hunter-Reaye se dostal příliš na vnějšek dráhy a otřel se pravou částí vozu o bariéru. Vyvěšených žlutých vlajek využilo celé pole k zastávce. Power v boxech rovnou zůstal, protože pravé zadní zavěšení bylo evidentně poškozené, Powerovi se ani nepodařilo dobře do boxů zatočit.
Monopost Willa Powera je zatlačován za boxovou zeď
Powerovi mechanici zatlačili vůz za boxovou zeď a začali rychle měnit pravé zadní zavěšení. Power až nápadně připomínal Ryana Briscoea, kterak loni v Motegi bezmocně seděl a sledoval, jak mechanici mění zavěšení poté, co nabral při výjezdu z boxů kužel označující rychlostní limit.
Powerovy šance na vítězství v šampionátu rázem klesly skoro k nule
Restart závodu přišel v 151. kole. Před koncem žluté fáze dotankovali ještě Vitor Meira, Danica Patrick a Tony Kanaan. Jelikož tito tři jezdci byli ve stejném kole jako vedoucí Franchitti, měli slušnou šanci dojet závod bez další zastávky a posunout se pořadím.
Danica Patrick a Tony Kanaan sváděli v posledních kolech těsnou bitvu o druhé místo
Jenže na dráze se objevila nějaká nečistota, což zapříčinilo další vyvěšení žlutých vlajek. Franchitti, Andretti a Briscoe toho využili k pit stopu. Do karet to hrálo Dixonovi a Castronevesovi, kteří se pohybovali na prvních dvou místech a potřebovali delší žlutou, aby to dotáhli do konce, protože stavěli v 137. kole jako Franchitti a Andretti. Naopak dobře na tom byli Kanaan, Patrick a Meira, kteří měli jistotu, že závod dojedou bez nutnosti stavět v boxech.
Dixon sice vyhrál závod, ale pozornosti se mu ve Victory lane moc nedostalo
Jejich obavy o palivo ale utnula v 176. kole Milka Duno. Venezuelská závodnice se málem stala slavnou a polovinou fanoušků IndyCar milovanou osobou. Ztratila nad svým vozem kontrolu a roztočila se, než narazila do zdi. Což u ní není až tak neobvyklé, ale proslavit se mohla tím, že nechybělo mnoho, a vzala s sebou i Franchittiho. Roztočila se totiž přímo před ním, ale Dario jezdící v pohodě na devátém místě se ji dokázal vyhnout. Franchitti byl ve velmi dobré situaci. Byl devátý, potřeboval skončit nejhůře desátý, ale aby přišel o titul, museli by jej předjet dva jezdci, kteří na něj v tu chvíli ovšem ztráceli pomalu celé kolo, jak Rahal, tak Tagliani se na dráze pohybovali mezi ním a vedoucími jezdci, kteří je již předjeli o kolo.
Franchitti projíždí cílem dvoustého kola a získává tak třetí titul
Dixon si tak celkem v klidu s bezpečným náskokem dojel pro vítězství. Kanaan a Patrick totiž vzájemný souboj zpomaloval. Lépe z toho nakonec vyšla Američanka, na cílové čáře dokázala těsně Kanaana porazit a díky druhému místu ze závodu se posunula na desátou příčku v šampionátu před Justina Wilsona.
Z titulu má nesmírnou radost i Chip Ganassi
Dario Franchitti je teprve druhým jezdcem v historii IZOD IndyCar Series pořádané IRL, který dokázal získat tři tituly. Tím druhým je Sam Hornish. Ale Franchitti triumfoval v podstatě třikrát v řadě. Je mistrem z let 2007, 2009 a 2010. V roce 2008 závodil ovšem v NASCAR. Pikantní na jeho triumfu je i fakt, že jeho mladší bratr Marino byl dnes členem vítězného týmu, který získal titul v American LeMans Series.
Na stejném místě jako loni a ve stejném složení - šampioni 2010, Target Chip Ganassi Racing Team a Dario Franchitti
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/odstup
|
1.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
01:52:08.5580
|
2.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
2.7587
|
3.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
2.7698
|
4.
|
R.Briscoe | Team Penske |
3.7827
|
5.
|
H.Castroneves | Team Penske |
5.3324
|
6.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
7.2126
|
7.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
8.3637
|
8.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
11.1401
|
9.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
22.2521
|
10.
|
G.Rahal | Newman/Haas Racing |
1 kolo
|
11.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
1 kolo
|
12.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
1 kolo
|
13.
|
E.Carpenter | Panther Racing/Vision Racing |
1 kolo
|
14.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
1 kolo
|
15.
|
B.Baguette | Conquest Racing |
1 kolo
|
16.
|
S.Saavedra | Conquest Racing |
1 kolo
|
17.
|
R.Matos | De Ferran Dragon Racing |
1 kolo
|
18.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
1 kolo
|
19.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
2 kola
|
20.
|
H.Mutoh | Newman/Haas Racing |
2 kola
|
21.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
2 kola
|
22.
|
S.Fisher | Sarah Fisher Racing |
3 kola
|
23.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
3 kola
|
24.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
Havárie
|
25.
|
W.Power | Team Penske |
Havárie
|
26.
|
A.Beatriz | Dreyer & Reinbold Racing |
Havárie
|
27. | M.Moraes | KV Racing Technology |
Porucha |