Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

7-Eleven opouští Kanaana, zůstává s Danicou Patrick

7-Eleven opouští Kanaana, zůstává s Danicou Patrick

Kanaan dostal od týmu svolení hledat si místo jinde

Reportér televize Speed Robin Miller přišel dnes ráno se šokující informací, že dlouholetý partner Tonyho Kanaana řetězec maloobchodů 7-Eleven Kanaana opouští. Zprávu potvrdil další významný novinář Curt Cavin z deníku Indianapolis Star, podle něhož 7-Eleven měl opustit sérii úplně (tuto zprávu jsme převzali), ale následně se k celé události vyjádřili zástupci týmu Andretti Autosport, kteří celou situaci upřesnili. Vůz číslo 11 skutečně nebude příští rok v zelených barvách 7-Eleven, ale stáj o sponzora úplně nepřichází. Zůstane totiž jako jeden z vedlejších na voze č. 7, který řídí Danica Patrick.
„Dnes potvrzujeme, že 7-Eleven se příští rok nevrátí jako primární sponzor vozu #11,“ říká viceprezident Andretti Autosport a zároveň šéf marketingu John Lopes. „Jsme vděční za jejich dlouholetou podporu a jsme pyšní, co jsme společně dokázali. 7-Eleven zůstane jako vedlejší sponzor našeho týmu neboť pokračuje kontrakt na sponzoring vozu GoDaddy řízeného Danicou Patrick.“
Situace zatím není ani tolik horká ohledně Kanaana, jak jsme se původně domnívali. Nicméně zvěsti o tom, že se Kanaan dozvěděl, že si má hledat nové místo, nelhaly.
„Doufáme, že budeme mít Tonyho v roce 2011 opět ve voze #11 na naší jezdecké soupisce, a právě teď pracujeme tvrdě, abychom sehnaly sponzory, kteří by to umožnili. Mezitím, přestože zůstává pod smlouvou s Andretti Autosport, dali jsme Tonymu a jeho managementu svolení jednat s jinými majiteli týmů v IndyCar, aby zjistil, jaké další alternativy v současné době má.“ Dodává Lopes.
 
Kanaan je pro Andretti Autosport bez podpory 7-Eleven neúnosně drahým jezdcem. Bere 3 miliony dolarů za sezónu, což jej mezi jezdci řadí k absolutní špičce. Tím, že Michael Andretti a tým Kanaanovi naznačili, aby si hledal jiné místo, mohou pouze chtít Kanaana obměkčit, aby přistoupit na výrazné snížení platu. Jinak bude Kanaan stát tým ještě dalších 9 milionů dolarů, protože má smlouvu na tři další roky.
Samozřejmě nelze vyloučit variantu, že Andretti Autosport bude v příštím roce nasazovat čtyři vozy, ale ani v jednom nebude Tony Kanaan. Pokud by Michael Andretti vzal nějakého platícího jezdce, umožnilo by mu to udržet u týmu všechen personál. A v roce 2008 již něco podobného učinil. Hideki Mutoh také získal místo u Andretti-Green Racing na základě peněz od Hondy a Panasonicu.
Pro samotného Kanaana ubývají možnosti, kde jinde by mohl závodit. Špičkové týmy Penske a Ganassi mají plno, spíš oběma jeden jezdec přebývá. Šance by možná byla u Panther Racing, Kanaan by se musel postavit do fronty na vůz financovaný Národní gardou. Jeden z nejpopulárnějších pilotů ve startovním poli by zřejmě získal nějaké nové sponzory, ale jestli by to stačilo na celou sezónu je otázka. Kanaan by tak velmi snadno mohl dopadnout jako Paul Tracy.