Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Eurosérie F3 výrazně změní formát závodního víkendu

Eurosérie F3 výrazně změní formát závodního víkendu

Spolu se změnami byl zveřejněn rovněž kalendář na rok 2011.

Organizátoři Eurosérie F3 představili v rámci posledního podniku na Hockenheimu kalendář pro příští sezónu a výrazné změny, které v závodním víkendu této série nastanou.

Závodní formát se nyní skládá ze dvou 75 minutových tréninků, půlhodinové kvalifikace a dvou závodů, přičemž do toho druhého se obrátí pořadí nejlepších osmi ze sobotního závodu.

Počínaje příští sezónou budou na programu během víkendu hned tři závody. Piloti budou mít k dispozici dva hodinové tréninky, na které bude ještě v pátek navazovat půlhodinová kvalifikace. O postavení na roštu sobotního dopoledního závodu, který bude mít 40 minut, rozhodne druhý nejlepší čas z kvalifikace.

V sobotu pojedou piloti odpoledne ještě závod na 20 minut, jehož startovní rošt bude vycházet z pořadí v dopoledním závodě, přičemž prvních osm si prohodí pozice.

Nejrychlejší čas páteční kvalifikace rozhodne o postavení na startovním roštu v nedělním závodě.

Promotéři seriálu rovněž představili provizorní kalendář na příští rok. Ten se skládá z deseti podniků, přičemž potvrzeno bylo zatím devět z nich.

Sezóna začne, stejně jako letos, jako součást prvního podniku Le Mans Series na francouzském okruhu Paul Ricard v Le Castellet. V rámci víkendu vytrvalostní série Le Mans se pojede podnik F3 rovněž v září na Silverstonu.

Zbylé závody budou součástí víkendů DTM.

Nejlepší tři piloti sezóny budou mít možnost testovat monopost Formule Renault 3.5. Nejúspěšnější nováček získá 50 000 eur pro svou druhou sezónu.

Dva nejlépe umístění piloti s motory Mercedes-Benz budou testovat vůz DTM stejné značky, zatímco dva nejúspěšnějí piloti Volkswagenu si vyzkouší speciál Audi.

Vývoj motorů a výfukových systémů bude zmražen a nebude možné je dále vyvíjet.

Jihokorejský výrobce pneumatik Kumho již nyní vyvíjí nové pneumatiky, které by zajistily rovné podmínky pro všechny účastníky včetně potenciálních nováčků.

V roce 2011 budou mít týmy mimo volných tréninků rovněž během roku šest oficiálních testovacích dní.  Každý tým bude navíc moci soukromě testovat dalších šest dní a ve druhé polovině sezóny bude šest dní vyhrazeno pro testování pro nováčky.

p.
 Datum  Okruh
1. 
 1. - 3. dubna 2011 Paul Ricard*
2. 
 29. dubna - 1. května 2011 Hockenheim
3. 
 13. - 15. května 2011 Zandvoort
4. 
 3. - 5. června 2011 Red Bull Ring
5. 
 1. - 3. července 2011 Norisring
6. 
 5. - 7. srpna 2011 Nürburgring
7. 
 9. - 11. září 2011 Silverstone*
8. 
 30. září - 2. října 2011 Valencie
9. 
 21. - 23. října 2011 Hockenheim

* součástí víkendu Le Mans Series