Vítězná premiéra juniora Red Bullu
FIA F3 v Bahrajnu – sprint
První závod, první vítězství. Lindblad zvládl svou premiéru ve FIA F3 nejlepším možným způsobem. Spolu s Britem vystoupali na stupně vítězů Van Hoepen a Fornaroli. Bulhar Tsolov, který strávil velkou část sprintu v čele, se nakonec musel spokojit se čtvrtým místem.
V pátek ve 13:20 místního času odstartovala v Bahrajnu nová sezona FIA F3. Na programu byl úvodní sprint. Do něj vyrážela nejlepší dvanáctka z kvalifikace v obráceném pořadí.
Pole position připadlo nováčkovi Van Hoepenovi. Za ním se seřadili Tsolov, Esterson, Lindblad, Mansell, Tramnitz, Fornaroli, Ramos, Meguetounif, Mini, Browning, Beganovic, Leon, Dunne, Boya, Wurz, Göthe, Bedrin, Voisin, Zagazetta, Loake, Stenshorne, Inthraphuvasak, Sztuka, Flörschová, Dufek, Smith, Wisnicki, Montoya a Shields.
Van Hoepen se musel po startu bránit parťákovi Tsolovovi a ve své snaze nakonec nebyl úspěšný. Bulhar se na výjezdu z první zatáčce před svého parťáka protáhl a dostal se do čela. Třetí zůstával Esterson, ačkoli měl plné ruce práce s juniory Red Bullu Tramnitzem a Lindbladem.
Hned v prvním kole přišel o naděje na dobrý výsledek Beganovic. Švéd totiž hlásil do vysílačky, že ho postihl defekt pneumatiky. Pomalým tempem se tak musel dobelhat do boxů a časová ztráta byla nevyhnutelná. Bylo jasné, že pořádnou šanci dostane až v sobotu, kdy odstartuje díky kvalifikačnímu vítězství z pole position.
Pozdější záznam odhalil, že Beganovic si své poškození přivodil v první zatáčce. V ní kolidoval s Ramosem a poslal ho do hodin. Pilot Tridentu kvůli tomu kroužil po dráze až jako dvacátý devátý.
Tsolovův náskok na Van Hoepena byl v nájezdu do druhého kola menší než jedna sekunda. Esterson se naopak zvládl na třetím místě osamostatnit. Jeho pronásledovatelé z úvodu Lindblad a Tramnitz se najednou museli bránit Fornarolimu. Ital se zanedlouho posunul před Tramnitze na páté místo.
Situace se začala dramatizovat i na čele. Van Hoepen se znovu přiblížil k Tsolovovi a v nájezdu do čtvrtého kola se před něj dostal zpátky. Bulhar se ovšem odmítl vzdát a po několik zatáček trvající odvetě se stal opět lídrem. Piloti ART Grand Prix se tímto bojem zdrželi natolik, že se k nim do vedoucí skupiny připojil Esterson. Beganovic byl za kolizi s Ramosem potrestán desetisekundovým trestem.
Tsolov držel i v dalším kole těsné vedení před Van Hoepenem a Estersonem. Van Hoepen se ale na svého parťáka zlobil. „Vytlačil mě z trati,“ stěžoval si na jeho počínání v předchozím souboji.
Zatímco ve druhé polovině první desítky probíhala řada soubojů, Van Hoepen znovu naříkal, že ho Tsolov vytlačil. „Jsi chytřejší než on, tak nyní spolupracujte,“ odvětil mu inženýr.
O dramatické momenty nebyla nouze ani za bodovanými pozicemi. Loake se pokusil zaútočit na Sztuku ve čtvrté zatáčce. Svůj incident ovšem nezvládl a roztočil se. Za ním v tu dobu jela početná skupina jezdců. Měl ale štěstí, neboť se všichni zvládli jeho monopostu vyhnout.
Vedoucí skupina se mezitím rozšířila. Za záda Estersona se totiž dotáhli Lindblad a Fornaroli. V úvodu devátého kola se před něj oba dostali.
V desátém kole se 19kolový sprint přehoupl do své druhé poloviny. Tsolov s Van Hoepenem se osamostatnili na prvních dvou pozicích. Zdálo se, že Van Hoepen má rychlost, naslouchal ovšem pokynům svého inženýra a na Bulhara neútočil.
Sedmému Browningovi se zkomplikovala cesta za bodovaným výsledkem. Dostal totiž desetisekundový trest za to, že v jednom ze soubojů získal trvající výhodu výjezdem mimo trať.
V jedenáctém kole si Van Hoepen vyšlápl na Tsolova. V první zatáčce se skutečně dostal do čela, Tsolov se ale odmítl vzdát a o pár zatáček později už zase vedl. Lindblad, Fornaroli i Esterson se díky tomuto souboji k dvojici opět přiblížili.
V úvodu 12. kola se musel Van Hoepen bránit Lindbladovým útokům. Juniora Red Bullu sice za sebou udržel, současně mu ale poodjel Tsolov. Bulharovo vedení se přiblížilo k hranici jedné sekundy.
Šest kol před koncem si Van Hoepen zkomplikoval boj o vítězství. Byl příliš široký na výjezdu z 11. zatáčky a propadl se za Lindblada. Boj o vítězství stále nebyl rozhodnutý. K Tsolovovi se totiž jeho soupeři opět dotáhli.
Čtyři kola před koncem Tsolov o své vedení přišel ve prospěch Lindblada. Stalo se tak ale jenom na okamžik. Tsolov mu vzápětí předjetí vrátil a znovu vedl. Ve hře pořád zůstávali Van Hoepen i Fornaroli.
O kolo později se ale situace opakovala. Lindblad se totiž vrátil na první místo před Tsolova. Van Hoepen na okamžik ztratil třetí místo ve prospěch Fornaroliho, ihned se ale před Itala vrátil. Na zadních pozicích došlo ke kolizi mezi Smithem a Zagazetou v 11. zatáčce. Na okamžik tak zavlály žluté vlajky. Zagazeta vzápětí zamířil ke svým mechanikům a tam ze závodu odstoupil.
Dvě kola před koncem se Lindblad začínal vzdalovat svým soupeřům a zdálo se, že při své premiéře míří za vítězstvím. Van Hoepen předjel Tsolova. V předposledním kole se Bulhar propadl i za Fornaroliho. Z myšlenek na vítězství byl najednou jenom boj o pódium.
Lindblad už si situaci pohlídal a dojel si pro vítězství. Druhý skončil Van Hoepen, který za sebou jen těsně udržel Fornaroliho. Nizozemský nováček si rovněž připsal bonusový bod za nejrychlejší kolo závodu.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Arvid Lindblad | Prema | Mecachrome | - | 19 | 10 |
2. | Laurens van Hoepen | ART Grand Prix | Mecachrome | +5,400 | 19 | 9+1 |
3. | Leonardo Fornaroli | Trident | Mecachrome | +5,500 | 19 | 8 |
4. | Nikola Tsolov | ART Grand Prix | Mecachrome | +6,700 | 19 | 7 |
5. | Tim Tramnitz | MP Motorsport | Mecachrome | +6,900 | 19 | 6 |
6. | Max Esterson | Jenzer | Mecachrome | +8,400 | 19 | 5 |
7. | Gabriele Mini | Prema | Mecachrome | +8,400 | 19 | 4 |
8. | Mari Boya | Campos | Mecachrome | +9,100 | 19 | 3 |
9. | Oliver Göthe | Campos | Mecachrome | +9,900 | 19 | 2 |
10. | Sami Meguetounif | Trident | Mecachrome | +11,200 | 19 | 1 |
11. | Martinius Stenshorne | Hitech | Mecachrome | +12,500 | 19 | 0 |
12. | Alex Dunne | MP Motorsport | Mecachrome | +13,000 | 19 | 0 |
13. | Nikita Bedrin | PHM AIX Racing | Mecachrome | +14,900 | 19 | 0 |
14. | Christian Mansell | ART Grand Prix | Mecachrome | +19,200 | 19 | 0 |
15. | Luke Browning | Hitech | Mecachrome | +19,500 | 19 | 0 |
16. | Tasanapol Inthraphuvasak | PHM AIX Racing | Mecachrome | +19,700 | 19 | 0 |
17. | Callum Voisin | Rodin | Mecachrome | +21,100 | 19 | 0 |
18. | Sebastián Montoya | Campos | Mecachrome | +22,900 | 19 | 0 |
19. | Charlie Wurz | Jenzer | Mecachrome | +24,600 | 19 | 0 |
20. | Noel León | Van Amersfoort | Mecachrome | +25,100 | 19 | 0 |
21. | Kacper Sztuka | MP Motorsport | Mecachrome | +26,600 | 19 | 0 |
22. | Santiago Ramos | Trident | Mecachrome | +27,300 | 19 | 0 |
23. | Sophia Flörschová | Van Amersfoort | Mecachrome | +28,100 | 19 | 0 |
24. | Joshua Dufek | PHM AIX Racing | Mecachrome | +37,800 | 19 | 0 |
25. | Piotr Wisnicki | Rodin | Mecachrome | +38,200 | 19 | 0 |
26. | Cian Shields | Hitech | Mecachrome | +40,000 | 19 | 0 |
27. | Joseph Loake | Rodin | Mecachrome | +40,700 | 19 | 0 |
28. | Tommy Smith | Van Amersfoort | Mecachrome | +1'00,400 | 19 | 0 |
29. | Dino Beganovic | Prema | Mecachrome | +1'30,000 | 19 | 0 |
DNF | Matiás Zagazeta | Jenzer | Mecachrome | - | 15 | 0+2 |
Penalizace: Zagazeta po závodě obdržel dvě desetisekundové penalizace. První byla za to, že při souboji se Smithem vyjel z dráhy, získal výhodu, překročil traťové limity a udržel pozici. Druhý trest přišel poté, co zavinil se Smithem kontakt. Poslední zmíněná penalizace mu byla převedena v trest ztráty pěti míst na startu nedělního hlavního závodu. Do něj bude místo 20. pozice startovat z 25. příčky.
Průběžné pořadí jezdců: 1. Lindblad 10, 2. Van Hoepen 10, 3. Fornaroli 8, 4. Tsolov 7, 5. Tramnitz 6, 6. Esterson 5, 7. Mini 4, 8. Boya 3, 9. Göthe 2, 10. Beganovic 2, 11. Meguetounif 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. ART Grand Prix 17, 2. Prema 16, 3. Trident 9, 4. MP Motorsport 6, 5. Jenzer 5, 6. Campos 5.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Prema