Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Profil okruhu Yas Marina by se měl změnit, říká Whitmarsh

Profil okruhu Yas Marina by se měl změnit, říká Whitmarsh

Jeho konfigurace činí předjíždění velice obtížným.

Profil okruhu Yas Marina pro Velkou cenu Abú Zabí by potřeboval upravit, aby se zvýšily šance na předjíždění. Takový je názor šéfa McLarenu Martina Whitmarshe.

Okruh byl sice navržen s ohledem k předjíždění, což potvrzují dlouhé rovinky končící zónami, ve kterých se silně brzdí, jak se ale ukázalo při letošním finálovém závodě Formule 1, dostat se i přes evidentně pomalejšího jezdce činilo některým problémy.

Fernando Alonso přišel o možnost vybojovat svůj třetí mistrovský titul poté, co po své brzké zastávce v boxech téměř celý závod strávil za Vitalijem Petrovem.

Whitmarsh uznává, že zázemí místního okruhu patří mezi ty nejlepší na světě, samotný profil trati by měl ale doznat určitých změn.

"Tenhle okruh má sice skvělé zázemí a všechno ostatní, ale jak jsme viděli v GP2 a jak jsme viděli ve Formuli 1, je téměř nemožné tady předjíždět a v tomto ohledu je to špatné," řekl Whitmarsh.

"Osobně bych rád viděl nějaké změny. Když se podíváte na GP2, tak to podnětné nebylo. Myslím, že sem přijíždíme do skvělého zázemí, ale na konci rovinky je potřeba mít širokou náročnou zatáčku, ne šikanu, ve které je jenom jedna stopa, protože pak je nemožné předjíždět.

Bylo to vidět už u prvních plánů. Nevypadalo to jako okruh, na kterém půjde předjíždět a prokázalo se to. Panuje tu obrovské odhodlání udělat tu z toho skvělý podnik, takže v seznamu potřeb by se priorita měla přikládat samotnému okruhu."

Whtimarshovy názory podpořil také Vitalij Petrov, který za sebou téměř po celý závod držel Fernanda Alonsa.

"Předjíždění tady není možné," řekl Petrov. "Bylo za mnou ferrari a nemohlo mě tu předjet. Ale nevím, co se tu dá změnit, protože už to tady postavili.

Aby se pomohlo předjíždění, pak je podle mě potřeba postavit rychlou zatáčku, která se bude projíždět asi tak na trojku nebo čtyřku, a pak tu vznikne možnost k předjíždění. Pokud by sedmá zatáčka, ta vlásenka vedoucí na zadní rovinku, byla jako ta první, pak jsem si jistý, že by to bylo lepší."

Šéf okruhu Yas Marina Richard Cregan během víkendu Velké ceny Abú Zabí řekl, že pořadatelé se vždy snažili sledovat, co je možné udělat lépe.

"Letos jsme rozšířili únikovou zónu v osmé zatáčce, protože jsme cítili, že tam je na to prostor, a předělali jsme bariéry v té oblasti, protože nebyly ideální," řekl Cregan.

"Stále sledujeme různé elementy, které můžeme zlepšit. Pokud to přestanete dělat, pak byste měli přestat provozovat okruh. Takže sledujeme jiné okruhy, způsob, jakým oni pořádají závody, a bereme si z nich ty nejlepší poznatky, abychom vylepšili náš okruh."