Lotus dodá do IndyCar aerokit i motor!
Stává se tak třetím potvrzeným dodavatelem.
Bernard předpokládal, že v roce 2012 bude do IndyCar dodávat motory jen Honda a Chevrolet a od roku 2013 má zájem „pár dalších“. Jedním z potenciálních zájemců je Fiat, ať už pod značkou Ferrari či pod značkou Alfa Romeo, a druhým měl být právě Lotus. Ten ale vstoupí do IndyCar již v roce 2012, jak dnes odhalil v Los Angeles.
Parnelli Jones a Townsend Bell
Lotus již v minulosti potvrdil svůj zájem vyrábět aerokit. V létě společnost Cosworth patřící Gerrymu Forsytheovi a Kevinu Kalkhovenovi zveřejnila, že má připravenou studii nového motoru pro IndyCar a potřebuje šestimilionovou počáteční investici, aby mohla motor vyvinout. Protože Kalkhovenovi patří také polovina týmu KV Racing, se kterým letos Lotus zahájil spolupráci a příští rok by stáji dokonce měl propůjčit své jméno, bylo nasnadě, kde Kalkhoven sežene potřebné peníze. Motor bude vyrábět Cosworth, Lotus jej opatří svoji značkou.
„Lotus je v automobilovém světě jedinečný, žádný jiný výrobce vozů nebyl tak úspěšný v tolika různých motoristických disciplínách. Ať už jde o Le Mans, závody Rally, sportovních vozů, formuli 1 nebo samozřejmě IndyCar,“ říká Dany Bahar, výkonný ředitel Group Lotus. „Tento rok jsme se spojili s KV Racing a naší přítomnost ještě v příštím roce rozšíříme. Ale od roku 2012 budou mít závodníci v IndyCar vzrušující možnost si vybrat vůz IndyCar s motorem Lotus a s naším aerokitem. A tak se mohou stát součástí odkazu Lotusu, jedné z nejinovativnějších a nejúspěšnějších značek sportovních a závodních vozů na světě.“
Zleva: Parnelli Jones, Randy Bernard, Dany Bahar, Tony Cotman a Brian Barnhart
Lotus založil v roce 1952 Colin Capman. Jeho vůz dokázal v roce 1965 vyhrát Indy500 s Jimem Clarkem v kokpitu. Od roku 1996 vlastní značku malajská automobilka Proton. Na představení v Los Angeles byl i bývalý závodník a majitel stáje v IndyCar Parnelli Jones, který jezdil jak jinak než s vozy Lotus.
Specifikace motoru Lotus a Cosworth teprve představí