Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lotus dodá do IndyCar aerokit i motor!

Lotus dodá do IndyCar aerokit i motor!

Stává se tak třetím potvrzeným dodavatelem.

Honda, Chevrolet a Lotus coby dodavatelé motorů a Dallara, Chevrolet a Lotus coby dodavatelé aerokitů, to je budoucnost IZOD IndyCar Series počínající již v roce 2012. Termín pro přihlášení se výrobců motorů do sezóny 2012 byl ve středu v šest hodin ráno našeho času (půlnoc z úterka na středu indianapolisského) a Randy Bernard, ačkoliv to sám ještě v úterý odmítal, dostal jednu přihlášku na poslední chvíli.

Bernard předpokládal, že v roce 2012 bude do IndyCar dodávat motory jen Honda a Chevrolet a od roku 2013 má zájem „pár dalších“. Jedním z potenciálních zájemců je Fiat, ať už pod značkou Ferrari či pod značkou Alfa Romeo, a druhým měl být právě Lotus. Ten ale vstoupí do IndyCar již v roce 2012, jak dnes odhalil v Los Angeles.

Parnelli Jones a Townsend Bell 

Lotus již v minulosti potvrdil svůj zájem vyrábět aerokit. V létě společnost Cosworth patřící Gerrymu Forsytheovi a Kevinu Kalkhovenovi zveřejnila, že má připravenou studii nového motoru pro IndyCar a potřebuje šestimilionovou počáteční investici, aby mohla motor vyvinout. Protože Kalkhovenovi patří také polovina týmu KV Racing, se kterým letos Lotus zahájil spolupráci a příští rok by stáji dokonce měl propůjčit své jméno, bylo nasnadě, kde Kalkhoven sežene potřebné peníze. Motor bude vyrábět Cosworth, Lotus jej opatří svoji značkou.

„Lotus je v automobilovém světě jedinečný, žádný jiný výrobce vozů nebyl tak úspěšný v tolika různých motoristických disciplínách. Ať už jde o Le Mans, závody Rally, sportovních vozů, formuli 1 nebo samozřejmě IndyCar,“ říká Dany Bahar, výkonný ředitel Group Lotus. „Tento rok jsme se spojili s KV Racing a naší přítomnost ještě v příštím roce rozšíříme. Ale od roku 2012 budou mít závodníci v IndyCar vzrušující možnost si vybrat vůz IndyCar s motorem Lotus a s naším aerokitem. A tak se mohou stát součástí odkazu Lotusu, jedné z nejinovativnějších a nejúspěšnějších značek sportovních a závodních vozů na světě.“

 Zleva: Parnelli Jones, Randy Bernard, Dany Bahar, Tony Cotman a Brian Barnhart 

„Lotus je ve světě závodění známým jménem s dlouhou historií spojenou s některými z největších jmen v motorsportu,“ dodává výkonný ředitel IndyCar Randy Bernard. „Jsme poctěni, že se Lotus rozhodl sloužit poprvé coby výrobce motorů právě u nás. Jsme nadšení budoucností závodů IndyCar, do kterých vstupují Lotus a Chevrolet a zůstává náš dlouhodobý dodavatel motorů Honda. IZOD IndyCar Series má nejrychlejší nejvšestrannější vozy a jezdce na světě a teď navíc soupeření motorů bude dalším vzrušením pro naše fanoušky.“

Lotus založil v roce 1952 Colin Capman. Jeho vůz dokázal v roce 1965 vyhrát Indy500 s Jimem Clarkem v kokpitu. Od roku 1996 vlastní značku malajská automobilka Proton. Na představení v Los Angeles byl i bývalý závodník a majitel stáje v IndyCar Parnelli Jones, který jezdil jak jinak než s vozy Lotus.

 

Specifikace motoru Lotus a Cosworth teprve představí

„Historie a DNA Lotusu je o tom dostat z vozu co nejlepší výkon co nejefektivnějším způsobem a jsme poctěni, že můžeme nabídnout náš motor a aerokit pro IZOD IndyCar Series,“ říká Claudio Berro, ředitel Lotus Motorsport.“ Využijeme našich znalostí získaných intenzivním vývojem biopaliva E85 a turbomotorů abychom zajistili maximální využití výkonu.
Jak byste mohli očekávat od společnosti, která byla pionýrem aerodynamiky sportovních vozů a F1 po mnoho let, náš aerokit bude světová třída. Takže bude 2012 Lotus IndyCar tak inovativní a revoluční, jako byl Lotus Type 38, který v roce 1965 vyhrál a změnil Indy na vždycky? Možná. Musíme počkat a uvidíme.“