Ho-Pin Tung se stal prvním Číňanem ve voze IndyCar
Testoval tento víkend v Sebringu pro FAZZT Race Team
Obchodní ředitel týmu Rob Edwards potvrdil, že tým má v plánu nasadit v příštím ročníku minimálně dva vozy. Ho-Pin Tung je nejžhavějším adeptem na sedačku ve druhém voze (Tagliani má víceletý kontrakt a navíc je spolumajitelem stáje, takže první monopost bude určitě řídit on). Za tímto účelem podepsala stáj dohodu o spolupráci s lucemburskou společností Gravity Sport Management, která by měla zajistit, že tým sežene patřičné sponzorské příspěvky, aby mohl vůz pro Tunga nasadit.
„Naším cílem je mít v roce 2011 minimálně dvě auta a tento test byl prvním krokem tímto směrem,“ říká Rob Edwards. „Díky podpoře našeho hlavního sponzora Bowers & Wilkins náš tým aktivně hledá sponzory pro druhý vůz pro rok 2011 a dále. Ho-Pin Tungův talent a přítomnost v IndyCar mohou dosáhnout k novému národu fanoušků v Číně a vytvořit signifikantní příležitosti pro náš sport a naše partnery.“
Sedmadvacetiletý Tung strávil poslední tři sezóny v GP2. Letos byl také prvním náhradníkem týmu formule 1 Renault a závodil za jeho juniorku DAMS. Ale během závodu na Hungaroringu si způsobil zranění zad a letos již zasáhl pouze do závěrečného podniku v Abu Dhabí. Kromě GP2 také reprezentoval Čínu v A1GP a jednu sezónu strávil i ve formulovém šampionátu Superleague Formula.
„Tohle je velká výzva, kterou mi FAZZT a Bowers & Wilkins poskytli,“ dodal Tung. „Hlavním cílem tohoto testu bylo s i zvyknout na vůz a na tým, a byla to velmi pozitivní zkušenost. Doufám, že budu mít možnost získat víc. Tento týden byl úžasný, protože jsem poznal tým a IndyCar. Dokonce jsem se projel kolem Indianapolis Motor Speedway a mohu jen snít, jak úžasné musí být zde závodit, především v tomto období oslav stoletých narozenin dráhy a závodu. V Číně vstoupá zájem o motorsport a bylo by neuvěřitelné přispět k rozšíření mezinárodního potenciálu IndyCar.“