Jak se jezdí za AC Miláno
Filip Salaquarda si vyzkoušel monopost "fotbalové formule".
Už i tak pestrý seznam monopostů, jež během své kariéry vyzkoušel, si Filip Salaquarda tentokrát rozšířil o skutečného „divočáka“. Testoval totiž vůz ze seriálu Formula Superleague, který pohání šestilitrový dvanáctiválec s výkonem přes 750 koní!
„Dostal jsem pozvání od anglického týmu Atech/Reid, jenž v právě skončeném ročníku F Superleague nasazoval dokonce šest aut. Jezdil jsem na okruhu Monte Blanco nedaleko španělského města Sevilla. Je to poměrně nová trať, dlouhá přibližně 4,1 kilometru a určená výhradně k testování, tedy bez tribun. Má dost pomalých zatáček a na to, jak je nová, je v některých úsecích docela hrbolatá a rozbitá,“ vysvětlil genezi své cesty k AC Milano Filip.
Zde je na místě vysvětlit, že princip F Superleague je postaven na originálním nápadu propojit automobilový sport s populárními fotbalovými kluby, do jejichž barev se „převlékají“ jednotlivé monoposty. Filip Salaquarda se tak symbolicky zařadil do sestavy milánských „rossoneri“, zatímco druhé auto mělo na sobě „dres“ FC Liverpool a stylově ho řídil Brit Oliver Oakes.
„První den jsem se držel trochu zpátky, protože lehce pršelo, teprve jsem se seznamoval s autem a nechtěl jsem ho pochopitelně hned rozbít. Navíc jsme se netrefili do nastavení, někde byl vůz nedotáčivý, jinde zase silně přetáčivý. Nazítří to už bylo o sto procent lepší, našli jsme správný setup a v polovině seance jsem už zajížděl časy, s nimiž jsem mohl být spokojený,“ zhodnotil své účinkování Filip.
Primárním cílem testování bylo seznámit se s novou technikou a zjistit, zda českému závodníkovi sedne: „Tým mě pochválil, také mé pocity jsou veskrze kladné. Je docela dobře možné, že ve F Superleague absolvuji celou příští sezonu,“ uzavřel naše setkání Filip Salaquarda.