Ferrari se chystá prodloužit s Marlborem o další tři roky
Přestože tabáková reklama je zakázaná, spolupráce stále pokračuje.
Marlboro je velice blízko podpisu prodloužení sponzorské smlouvy jak s týmem Ferrari, tak se stájí Ducati z MotoGP.
Platnost současného kontraktu vyprší na konci letošní sezóny a má se za to, že nová smlouva by měla již tak dlouhotrvající spolupráci natáhnout až do roku 2014.
Je možné, že oficiální oznámení nové dohody přijde 28. ledna v Maranellu, kde proběhne představení monopostu Ferrari pro letošní sezónu Formule 1.
Ačkoliv se očekávalo, že se zákazem tabákové reklamy ve Formuli 1 podobná spojení skončí, Marlboro má v plánu ve své podpoře Formule 1 a MotoGP pokračovat.
Mluvčí firmy Philip Morris, která je pro Marlboro mateřskou společností, řekl, že jakákoliv nová smlouva bude plně v souladu s mezinárodním zákonem.
"Nevidíme nic, co by prodloužení bránilo," sdělil mluvčí. "Náš vztah s Ferrari je skutečným partnerstvím, vybudovaným za 20 let neustálé a vzájemné podpory."
Ferrari muselo v loňském roce odstranit ze svých vozů "čárový kód", který údajně na Marlboro odkazoval. Pro letošní sezónu byl proto nahrazen novým logem týmu, které členové Ferrari nosili na svém oblečení během tradiční zimní akce Wrooom pořádané v italských Dolomitech.
Ferrari zatím odmítlo říci, jak blízko podpisu nové smlouvy je, naznačilo však, že není důvod pochybovat o tom, že k němu dojde.
"Všechny podmínky (pro prodloužení) byly splněny," uvádí se v prohlášení týmu.
Letošní sezóna je pro Marlboro jakožto sponzora týmu Formule 1 již jubilejní čtyřicátou, přičemž původně podporovanou stájí byl v roce 1971 britský BRM.