Mercedes zatím nestačí také kvůli chlazení
Chystaný vývojový balíček by však měl problém vyřešit.
Šéf týmu Mercedes Ross Brawn říká, že dosavadní nepříliš výrazná výkonnost letošního W02 jde mimo jiné na vrub také dočasným řešením problémů s chlazením.
Brawn však tvrdí, že vývojový balíček, který Mercedes chystá pro závěrečné předsezónní testy, tyto problémy vyřeší a celkovou výkonnost vozu tak výrazně vylepší.
Mercedes v dosavadním testování nepatřil mezi nejrychlejší, ačkoliv tým i jezdci tuto skutečnost připisovali prioritě zaměřit se na spolehlivost základní verze vozu, přičemž výkonnost bude sledována až na závěr.
Během této fáze však tým zaznamenal na svém voze problémy s chlazením, které mohl za daných podmínek řešit pouze přechodně, s vlivem na výkonnost.
"Tohle je čestné prohlášení," odpověděl Brawn na otázku, zda jej ztráta na nejlepší znepokojuje. "Jsme si dobře vědomi rychlosti našeho vozu, ztráty na aktuální špičku a důvody, které k tomu vedou, což zahrnuje i kompromisy, které jsme museli udělat kvůli problémům s chlazením.
Naším záměrem bylo každopádně představit vůz v úplně základní specifikaci, abychom získali více času na to, abychom se mohli zaměřit na zlepšení toho balíčku. To nevyhnutelně znamená, že ztrácíme zdánlivě více, než by lidé mohli očekávat.
Vzhledem k tomu, že znám všechna fakta, jsem s naší aktuální pozicí a vývojovými novinkami, které chystáme, spokojený."
Brawn dodal, že dočasné řešení problémů s chlazením výrazně omezilo výkonnost vozu.
"Největší překážkou byl pro nás dosud problém s chlazením," vysvětlil. "Dočasné modifikace, které jsme na voze specifikace, v jaké jsme ho představili, nám znatelně ubraly na výkonnosti.
Řešení bylo zařazeno do návrhu karoserie pro náš balíček vylepšení a před prvním závodem tu výkonnost dožene."
Navzdory tomu, že dosavadní testy se z pohledu Mercedesu neobešly bez problémů, Brawn ujišťuje, že situace týmu vypadá dobře.
"Přirozeně čekáte, že s novým vozem budou problémy a těch, kvůli kterým naše auto zastavilo, jsme naštěstí měli relativně málo, takže dopad na náš program nebyl tak výrazný," řekl Brawn.
"Najeli jsme toho dost, máme za sebou 4 300 kilometrů během dosavadních tří testů a samozřejmě, čím více toho najedete, tím více máte příležitostí identifikovat jakékoliv problémy a vyřešit je, než sezóna začne."