Po roce končí i FAZZT Race Team!
Tým ale převezme Sam Schmidt.
Přesně jednu sezónu, tak dlouho dokázal v IndyCar přežít kanadský tým FAZZT, založený v létě 2009 Jimem Freudenbergem, Andre Azzim a Alexem Taglianim. Přestože tým existoval rok, jeho vlastnická struktura se stihla proměnit, když v létě odešel Jim Freudenberg a větší roli začal zastávat manažer týmu Rob Edwards. V týmu měl jistý podíl i kanadský herec Jason Priestley.
Tým, který odkoupil vybavení od jiného Kanaďana Marthyho Rotha neměl nikdy na růžích ustláno. Sponzorský příspěvek od výrobce audiotechniky Bowers & Wilkins nebyl dostatečný a původně tým se spoluprací počítal pouze na úvodní závod loňské sezóny v Sao Paulu. Jediné jiné sponzory se podařilo sehnat na domácí kanadské závody, to vůz sponzorovala autíčka Hot Wheels. Tým měl i problém sehnat sponzory pro druhý vůz v Indianapolis, ačkoliv měli jeden z nejrychlejších monopostů ve startovním poli. Bruno Junqueira se do vozu dostal až v poslední den kvalifikace.
Ambiciózní tým chtěl podporovat v IndyCar mladé talentované jezdce ze země s javorovým listem na vlajce, ale ti si nyní budou zřejmě muset najít jinou cestu do IndyCar. Práci si alespoň nebudou muset hledat zaměstnanci týmu, kteří i přes špatné financování dokázali nevídané výsledky. Do prvního závodu v historii stáje se jejich vůz řízený Alexem Taglianim kvalifikoval do první řady. V Indianapolis zářili, vedli dva závody v sezóně a především v Ohiu mohli pomýšlet na vítězství, vždyť Tagliani vedl největší počet kol.
Bývalý pilot Indy Racing League (závodil v letech 1997-99) Sam Schmidt, který vlastní úspěšnou stáj v Indy Lights totiž tým kompletně i se všemi zaměstnanci a dokonce i s Taglianim odkoupil. Sam Schmidt byl úspěšným závodníkem v závodech USAC a po otci úspěšným podnikatelem. V roce 1999 se mu podařilo dostatečně si zvyknout i na monopost IRL. V Las Vegas zvítězil ve své jediné kvalifikaci a v jediném závodě, ale při přípravě na další sezónu jej na World Disney World Speedway postihla nehoda, po které ochrnul.
Inspirován Frankem Williamsem, založil Schmidt tým Sam Schmidt Motorsports, a v roce 2001 vstoupil do IndyCar. Bohužel jeho hlavní jezdec Davey Hamilton měl v Texasu vážnou nehodu, která jej na několik let vyřadila z kokpitu. Monopost si v načaté sezóně a v té bezprostředně následující předávalo několik jezdců, až se Schmidt rozhodl zaměřit se na novou juniorskou sérii Infiniti Pro (dnes Indy Lights).
Od té doby v sérii, která několikrát změnila název, získat tým mistrovské tituly v letech 2004 (Thiago Medeiros), 2006 (Jay Howard), 2007 (Alex Lloyd) a 2010 (Jean-Karl Vernay). Ještě před akvizicí FAZZT Race Team ohlásil Schmidt ambiciózní plán pro letošní sezónu. V Indianapolis se má vrátit Townsend Bell, který s týmem startoval v Indy loni. K němu se přidá Jay Howard a tři závody odjede Wade Cunningham. Bell by se mohl objevit i v Las Vegas. V Indy Lights počítá tým se třemi či čtyřmi vozy, které jistě budou znovu bojovat o titul.
Na těchto plánech se nic nemění, jen se k nim přidá vůz s číslem 77, který již pod hlavičkou Sam Schmidt Motorsports bude pilotovat Alex Tagliani. Minimálně v prvním závodě bude sponzorovaný Bowers & Wilkins.
„Toto je úžasná chvíle pro mě, moji rodinu a všechny ve Sam Schmidt Motorsports,“ dodává Sam Schmidt. „Přestože jsme závodili v IndyCar Series v roce 2001 a 2002, mohu nyní přiznat, že jsme byli naivní ve snaze pochopit, co je potřeba k tomu, abychom byli úspěšní ve špičkové americké formulové sérii. O deset let později mám mnohem větší pochopení, co je potřeba k tomu závodit.“