Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso: "Nezávodím, abych si dělal přátele."

Alonso: "Nezávodím, abych si dělal přátele."

Za nejhorší vůz své kariéry Španěl označil renault z roku 2009.

Fernando Alonso se nechal slyšet, že je s životem u týmu Ferrari více než spokojený a připustil, že není ve Formuli 1 pro to, aby byl populární.

"Nezávodím pro to, abych si dělal přátele, ale pro to, abych dosáhl mnoha titulů," řekl Alonso španělské Marca. "Uvidíme, zda toho vyhraju tolik, abych si mě lidé pamatovali. Pokud ne, i tak odejdu velmi šťastný, hrdý na své zážitky."

Při přestupu k Ferrari podle svých slov očekával "legendární a magický tým" a byl prý příjemně překvapen, že skutečnost byla ještě lepší. Na dotaz, jak dlouho by ještě mohl ve F1 a s týmem Ferrari setrvat, odpověděl: "S odchodem nespěchám. Zde si to užívám, ať dojedu druhý, osmý nebo třiadvacátý."

V minulosti však Alonso naznačoval, že není s Formulí 1 celkově spokojen, jelikož nejde o ryzí sport.

"Není to jen závodění," pokračoval. "F1 je také z velké části byznys a má další vedlejší zájmy. Není to čirá a prostá soutěž. Vozy nejsou stejné, pravidla nejsou stejná pro všechny. Ale my toto víme a akceptujeme to, neboť je to zřejmě součástí kouzla Formule 1."

Řeč se dostala i na bývalé vozy - za nejhorší monopost, který od svého debutu v roce 2001 řídil, označil Španěl renault z roku 2009: "Byl nejhorší, ale i tak jsem se s ním zvládl dostat na pódium v Singapuru."

Nejvíce si pak Alonso užil vozy Renaultu z let 2004 a 2005.

"Probíhala válka mezi Bridgestonem a Michelinem, díky které jsme byli o několik sekund rychlejší, za sebou jsme navíc měli již 900 koňských sil. I s horší aerodynamikou, kterou jsme měli před šesti lety, v porovnání s dneškem, v Cheste (Valencie) jsme jezdili časy 1:08, ve srovnání s dnešními 1:14 - šest sekund rozdílu. Tyto vozy je těžké porazit."

Alonso také odhalil, že když před deseti lety započal svou kariéru ve Formuli 1 u týmu Minardi, dostal nabídku na přestup do Prostu.

"Nabídkou byl přestup a možná pozice testovače pro Ferrari, anebo také ne a musel bych se vrátit do F3000," vysvětluje. "Nezaručovalo to nic, zatímco Renault mi dával lepší příležitost."