Titul znovu vybojuje nejlepší vůz, myslí si Alonso
Španěl nepovažuje nové pneumatiky za rozhodující faktor sezóny.
Fernando Alonso tvrdí, že o titul půjde znovu do rukou jezdce, který bude mít k dispozici nejlepší vůz, přestože nové pneumatiky Pirelli jsou často označovány za jeden z rozhodujících faktorů letošní sezóny.
Italský výrobce se vrací do Formule 1 s pneumatikami, které mají záměrně vydržet méně, než dosud používané bridgestony, aby byli jezdci nuceni stavět v boxech častěji a závody se staly zajímavějšími.
Alonso však tvrdí, že strategie sice může rozhodnout několik závodů, celkový obrázek sezóny se však i přesto bude odvíjet od rychlostí jednotlivých vozů.
"Jak je ve Formuli 1 obvyklé, titul nakonec získá nejrychlejší nebo nejlepší vůz," řekl Alonso.
"Strategie je důležitá, možná dva nebo tři závody budou rozhodnuty velice dobrou strategií nebo někdo velmi rychlý může po stránce strategie udělat chybu a o to vítězství přijít.
Ale během dvaceti závodů nebo devatenácti závodů můžete udělat chybu ve strategii jednou nebo můžete jednou zvládnout strategii velmi dobře, ale ne v každém závodě, takže nakonec tím nejdůležitějším bude mít nejrychlejší auto a na tom my pracujeme."
Alonso přiznal, že narozdíl od loňského roku se letos strategie budou lišit jezdec od jezdce a Španěl tvrdí, že týmy budou muset být velice flexibilní, aby se mohly hbitě přizpůsobit aktuálním podmínkám.
"Letos existuje řada možností," řekl. "Není to jako loni, takže to bude to nejdůležitější. Někdy je lepší prodat pár kol, když sice víte, že na konci toho stintu budete velice pomalí, ale možná tak budete moci absolvovat o jednu zastávku méně.
Je to složité rozhodnutí, náročné na posouzení, které bude třeba udělat. Budeme muset být v každém závodě velice otevření a velice flexibilní."
Šéf týmu Red Bull Christian Horner souhlasí, že v každém závodě bude k vidění řada odlišných strategií, a očekává, že se tak závodění výrazně změní.
"Co si myslím, že to přinese, jsou jinak vypadající závody," řekl Horner. "Zřejmě bude k vidění více zastávek a možná různé strategie. Ale nakonec je to pro každého stejné a jde o to co nejlépe pochopit pneumatiky a mít nejlepší strategie.
Je to něco, v čem jsme byli loni velmi silní. Strategicky byl tým velice dobrý a snad, je to stejné pro všechny, takže uvidíme."
Šéf stáje Mercedes GP Ross Brawn dodal, že ve většině závodů budou k vidění tři zastávky, přičemž čtyřzastávková strategie by mohla být použita pouze na okruzích s kratší boxovou uličkou.
"S těmito pneumatikami si nemůžete dovolit jít do oblasti přílišného opotřebení, protože se opotřebovávají celkem lineárně a ke konci své životnosti celkem dost zvadnou," vysvětlil Brawn. "Takže nechcete spadnout do té oblasti, protože tak můžete ztratit celkem dost času.
Ideálně tedy nastavíte svůj vůz a jezdec pojede tak, aby zajel co nejlepší závodní čas při minimálním počtu zastávek, takže si myslím, že většina z nás pojede na tři zastávky, pokud pojedete na čtyři, pak zřejmě tlačíte na své pneumatiky trochu tvrději, než byste měli, a bylo by docela těžké najet ten čas potřebný pro zastávku navíc.
Záleží na tom, na které trati budeme, protože na některých tratích jsou zastávky daleko kratší než jinde. Monaco vždy bývalo pro zastávky neuvěřitelně krátké, takže to byla trať, kde jste si mohli dovolit zastávky bez příliš velké ztráty.
Záleží to na podmínkách, ale pokud váš model ukazuje, že čtyři zastávky jsou v závodě rychlejší a vy si myslíte, že dokážete jet dost rychle, pak budou možná k vidění čtyři zastávky."