Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wheldon, Scheckter a Davey Hamilton pojedou v Indianapolisu

Wheldon, Scheckter a Davey Hamilton pojedou v Indianapolisu

Scheckter dnes oznámil angažmá u Team REDLINE Xtreme.

Dan Wheldon, Tomas Schekter a Davey Hamilton oznámili v období mezi pátkem a úterkem kontrakty v IndyCar na závod v Indianapolisu. Hamilton navíc kromě Indy pojede snad i v Texasu, kde přesně před 10 lety málem definitivně skončila jeho kariéra a v Las Vegas. Do Texasu se měl vrátit už loni, ale byl to právě Scheckter, kdo jej v Indy vyřadil ze závodu a poškodil vůz natolik, že jej tým De Ferran Dragon Racing nebyl schopný do příštího víkendu opravit.
Davey Hamilton, který dva dny po letošním závodě v Texasu oslaví své 49. narozeniny, se vrací k týmu Dreyer & Reinbold Racing, který mu v Indianapolis dal příležitost již v roce 2009. Opět bude na svých startech spolupracovat s náboženským týmem Kingdom Racing, který již před měsícem předeslal, že v Indy, Texasu a Las Vegas bude v paddocku pořádat akci pro mladé ministranty, takže bylo jasné, že tam bude startovat Hamilton. Sponzorem bude počítačový gigant Hewlett Packard.
Logo HP se kromě Hamiltonova vozu objeví také na voze Justina Wilsona jako jeden z vedlejších sponzorů. V Indianapolisu tedy tým Robbieho Buhla a Dennise Reinbolda nasadí čtyři vozy - #21 pro Hamiltona, #22 pro Wilsona, #23 pro Paula Tracyho a #24 pro Anu Beatriz.
„Je dobré být zpět u Dreyer & Reinbold Racing,“ říká dvojnásobný vicemistr Indy Racing League, který ale nikdy nevyhrál jediný závod, „Měli jsme v minulosti dobrý vztah a po krátkém přerušení je hezké být zpět u týmu a mít s sebou také HP. Mám v těchto třech závodech vysoké cíle a jsem nadšený z této možnosti.“
Dalším, kdo si během víkendu našel angažmá pro pětistovku, je Dan Wheldon. Ačkoliv jeho šance jsou z celé trojice nejmenší a možná pro něj bude i úspěchem, pokud se do závodu kvalifikuje. Wheldon napevno v IndyCar zakotvil v roce 2003 a po třech sezónách u Andretti-Green Racing (přičemž v roce 2005 získal titul a v Indianapolisu vyhrál), třech sezónách u Chipa Ganassiho a dvou u Panther Racing (v Indianapolisu byl za Panther pokaždé druhý) se ocitl náhle bez závodní sedačky. Záchranné lano mu hodil jeho bývalý stájový kolega Bryan Herta.
S Hertou Wheldon závodil tři roky u Andretti-Green Racing. Teď má americký pilot vlastní tým v Indy Lights, se kterým loni poprvé nakoukl do IndyCar. Právě v Indianapolisu nastoupil ke svému prvnímu závodu v IndyCar Kolumbijec Sebastian Saavedra a zázrakem se do závodu kvalifikoval, když jeho dva rivalové s rychlejšími časy, Paul Tracy a Jay Howard, své časy v závěru kvalifikace odvolali a už nedokázali překonat ani původní Saavedrův čas.
„Nemusím říkat, že to Dan na Speedway umí,“ komentoval akvizici Herta, „Jako bývalý Danův stájový kolega oceňuji, co do týmu přináší se svým profesionalismem, odhodláním a přístupem.“
A posledním zakotvivším jezdcem je Jihoafričan Scheckter, který do IndyCar vstoupil o rok dříve, než Wheldon, ale od roku 2008 jezdí jen několik závodů za sezónu. Ale letos v Indianapolisu zřejmě dostane z celé trojice nejlepší zázemí. Jeho tým SH Racing, který propaguje značku energetických nápojů REDLINE Xtreme, je sice v IndyCar novým, ale na voze #07 bude spolupracovat s týmem KV Racng Technology – Lotus a Scheckter díky tomu bude mít přístup ke všem datům, která nasbírají Takuma Sato, EJ Viso a hlavně Tony Kanaan.
„V tomhle stádiu mé kariéry, když se dám dohromady s dobrou organizací, jako je tato, opravdu cítím, že mám šanci ten závod vyhrát,“ nešetřil sebevědomím Scheckter.