Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Draci jsou zpátky minimálně na pět závodů

Draci jsou zpátky minimálně na pět závodů

Dragon Racing dá důvěru Paulovi Tracymu!

Paul Tracy ke své pětistovce v Indianapolis s týmem Dreyer & Reinbold Racing přidá ještě závody v Long Beach, Texasu, Torontu, Edmontonu a Sonomě. Program se mu podařilo zajistit díky podpoře sponzora Motegi Wheels a především díky houževnatosti Jaye Penskeho, který po té, co jeden z jeho dvou partnerů v týmu De Ferran Dragon Racing, Gil de Ferran, oznámil konec týmu, udržel spolu se Stevem Luczem tým v chodu a bez brazilského dvojnásobného šampiona CART jej vrací na startovní rošt.

„Cítím se trochu, jako bych se vracel domů, když jsem zpátky pod Penskeho vedením,“ řekl pro Speed.tv Tracy, jehož kariéra v CART začala ve stáji Jayova otce Rogera, „Znal jsem Jaye od dob, kdy byl teenager a společně jsme jeho otci přidělali spoustu starostí. Ptal jsem se Jaye, co říkal jeho otec na to, že jsme se dali dohromady a řekl mi, že Roger prohlásil: „No skvěle, dva kluci, kteří mi v životě udělali nejvíce problémů, se dávají dohromady.“

Tracyho uvidíme v IndyCar už za tři týdny v Long Beach, ačkoliv na trati v ulicích kalifornského města startoval naposledy při derniéře Champ Cars v roce 2008, patři městský okruh k jeho nejoblíbenějším. Zde v roce 1991 debutoval s týmem Dale Coyne Racing a v roce 1993 si připsal své první vítězství už za Team Penske.

Na ovál s vysokým klopením v Texasu zavítá podruhé v životě a poprvé na něm bude závodit. Jeho jediná návštěva proběhla před deseti lety na konci dubna 2001 v neslavně proslulém závodě CART, který byl zrušen po kvalifikaci kvůli vysokému přetížení, kterému jezdci museli čelit. Ale Tracy si během víkendu nevedl zle. V pátečním odpoledním tréninku byl třetí, sobotní ovládl a do závodu měl startovat z desáté příčky.

Vzhledem k tomu, že Tracy pojede v Kanadě, nemusí se Randy Bernard bát toho, že tribuny budou prázdné. Právě tím pohrozil na dálku Bernardovi Tracy, když se jej dotkl komentář šéfa INDYCAR o tom, že Tracy a ostatní jezdci neprodávají lístky, proto musí Bernard vymýšlet věci, jako prémie pět milionů pro vítěze posledního závodu v Las Vegas, pokud nebude jezdcem IndyCar. Tracy byl v Kanadě vždycky silný, v Torontu dvakrát vyhrál, v Edmontonu se mu to nikdy nepovedlo, ale zároveň v městě v provincii Alberta nedojel nikdy hůře, než 6. Ocenění zaslouží především výkon z roku 2008. Pro Tracyho to byl první start v Dallaře IndyCar, oba dva další jezdci týmu Vision Racing se celý víkend trápili, ale Tracy dokončil těsně pod stupni vítězů.

V Sonomě si Tracy odbude debut. Na dráze v kalifornské vinařské oblasti nikdy v minulosti nezávodil.

Tým Dragon Racing se vrací do původního majitelského složení, v jakém byl, když v roce 2007 v Indianapolisu začínal nasazujíce vůz pro Ryana Briscoea s podporou tým Penskeho seniora. Letos v Indy může dojít k podobnému spojení, protože Tracy bude závodit za Dreyer & Reinbold, podle Speed.tv by mohl Dragon Racing nasadit Sama Hornishe.

„Měli jsme fungující dobrý základ, ale nebyli jsme schopni sehnat finance na celou sezónu, tak Gil udělal rozhodnutí tým zavřít, ale já nebyl připraven odejít,“ komentuje Jay Penske konec-nekonec týmu v letošní zimě. „Chci být v téhle sérii dlouhou dobu a vybudovat mistrovský tým.“

Tracyho hlavním sponzorem je zatím společnost Motegi Wheels, se kterou se dal dohromady loni v létě, když ve Watkins Glen zaskakoval u Dreyer & Reinbold za Mikea Conwaye. Dá se ale předpokládat, že v Kanadě budou hlavními sponzory místní společnosti, jako Honda Dealers of Ontario, která Tracyho sponzorovala v minulých letech. Tracy navíc poslední dva roky jezdil pro nějakou charitativní organizaci, v roce 2009 pro WoundedWarriors a loni pro Make-a-wish Foundation.

„Jay za mnou přišel asi před čtyřmi týdny a řekl, že není připravený hodit ručník do ringu. Řekl: „Jak udržíme věci v chodu?“ Tak Jay, Brian Marks (ze Top Speed Management) a já jsme začali klepat na dveře a dokázali najít nějaké finance. Budeme závodit ve městech s velkým trhem a pokusím se budovat na této dohodě.

Máme solidní tým, John Cumminskey se stará o chod věcí, můj bývalý inženýr od Forsythe Racing (Eric Zeto) se kterým jsem měl úspěchy a někteří bývalý lidé od Penskeho. Takže jsem nadšený touto možností,“ dodal Paul Tracy.