Janák s Nilssonem kvalifikační závod nedokončili
Česko-švédskou dvojici pronásledují problémy i v Německu.
Kdyby si měl Jiří Janák vybrat, který ze dnů na Sachsenringu byl nejhorší, asi by zrovna mohl označit všechny. Po včerejších problémech s převodovkou a nedotáčivým vozem měl dnes přijít pozitivní obrat. Nestalo se. Převodovka už sice nezlobila, auto však ani zdaleka neposlouchá, jak by mělo. V kvalifikačním závodě navíc Nilssona překvapila rána, po které následoval výlet do bariér.
Už výsledek ranní kvalifikace naznačil, že Janák s Nilssonem nebudou atakovat přední příčky, protože do kvalifikačního závodu na ně zbylo poslední startovní místo. „V rychlých zatáčkách se s autem vůbec nedá jet, je tak nedotáčivé, že jakmile zatočím volantem, okamžitě mi ulítne zadní část vozu. S tím se opravdu nedá vybojovat dobré místo,“ komentoval ranní kvalifikaci český pilot.
Mechanici před kvalifikačním závodem na voze provedli několik úprav v nastavení, k nijaké zásadní změně k lepšímu to ale nepřispělo. Závod rozjížděl Jiří Janák a hned v úvodním kole jen těsně minul roztočený vůz Vaniny Ickx, která se dostala do kolize s dalším Fordem. Po tomto incidentu byl několik kol vedoucím vozem Safety Car. „Po restartu jsem se snažil dotáhnout na zbytek pole, ale s tak nedotáčivým autem to bylo hrozně těžké. Každou desetinu, kterou se mi podařilo stáhnout, jsem tvrdě vydřel a stejně jsem neměl šanci změnit výsledek,“ dodal J. Janák.
Při zastávce v boxech vystřídal Janáka za volantem Max Nilsson a musel řešit stejný problém s nevydařeným nastavením. Jeho trápení ukončila další technická závada, která je momentálně pod drobnohledem mechaniků – z přední části vozu se ozvala rána a Lamborghini s Nilssonem v kokpitu nekontrolovatelně letělo do bariéry. Co bylo příčinou rány, která švédskeho pilota poslala mimo trať a jaké technické následky to ponese, není zatím jasné. Poškození vozu po nárazu naštěstí není fatální a tak by do zítřejšího mistrovského závodu posádka měla nastoupit.