Hohenadel se doma radoval z prvního vítězství v GT1!
Naděje českých fanoušků pohasly v prvním kole.
Ani tento závod se neobešel bez výjezdu zpomalovacího vozu po kolizi v třetí zatáčce. Pro své první vítězství, navíc před domácím publikem, si dojel úřadující mistr GT3 Christian Hohenadel. Z chvostu pole startoval včera 13. Clairay se žlutým Fordem, který byl potrestán za kolizi v kvalifikačním závodě. Tu způsobil jeho kolega Leclerc. I přes nepříznivou předpověď počasí nebyl závod poznamenán výrazněji deštěm – navíc se klání pilotů GT1 se odehrávala před zaplněnými tribunami. Na okruh si během víkendu našlo cestu 45 tisíc diváků!
Zatímco polední start série ADAC GT Masters byl odložen o několik minut z důvodu deště, vozy GT1 již startovaly na zcela suché trati. První zatáčka byla opět velmi těsná pro rozběsněné stádo gétéček. Dusno bylo na čele mezi vedoucím Martinem a druhým Dusseldorpem, který po kontaktu s Belgičanem nedobrovolně navštívil kačírek a propadl se do hloubi pole. Martina stála kolize pět míst a navíc incident obou jezdců byl prošetřován vedením závodu. Asfalt místní dráhy nestačil ani Westbrookovi.
Hůře však bylo o dvě zatáčky dále. Wendlingerovo lamborghini narazilo do Engeho aston martinu. Navíc Rakušan poškodil i automobil týmového kolegy Nilssona a všechna tři vozidla byla během několika set metrů vyřazena. Na trať byl povolán zpomalovací vůz, který vodil prořídlé pole čtyři kola. Během této doby se začal místy na okruh snášet lehký déšť, který ustal až v 18. kole. Nového startu se nedočkala Vanina Ickx, která zajela po prvním kole ke svým mechanikům a do závodu se již nevrátila.
Nissan GT-R s oranžovými majáky na střeše zajel do boxů a vedení se opět mohl ujmout Mücke v bílém voze Aston Martin DBR9. V dalším voze britského výrobce si na vedení činil zálusk Hohenadel, ale ve svém snažení nebyl až do první zatáčky 10. kola úspěšný. Po předjetí si začal okamžitě budovat náskok. O kolo později úspěšně zaútočil na německého jezdce jeho krajan Schwager.
Dnes byl šťastnější den pro včerejší smolaře v rudé corvette, když se Hezemansovi podařilo udolat nejprve Leinderse a posléze Clairaye. Toho předjel i Belgičan ve stříbrném fordu. Naopak vítěz včerejšího závodu, Martin v druhém fordu belgické stáje, musel po defektu pravé zadní pneumatiky zajet již v 8. kole do boxů a později ze závodu odstoupil.
V 15. kole se za nissanem Lucase Luhra vytvořil pestrobarevný vláček šesti vozů, kterého se německý pilot zbavil až po úniku ke svým mechanikům v 18. kole. Do boxů zamířil o kolo později i v tu chvíli vedoucí Winkelhock a předal vůz Bassengovi. Jenže vedoucí německé stáje se na okruhu nestačil dostat do tempa, když po proražení pneumatiky skončil v únikové zóně.
Čerství jezdci po povinné zastávce v boxech se pustili do dalšího kola soubojů. S třetím místem byl nespokojený Turner (střídal Mückeho), který útočil na Pastorelliho (místo Schwagera). Další pozici bránil Bernoldi (Hughes) před Piccionim (místo Dusseldorpa). Jenže monacký pilot chyboval a musel zamířit ke svým mechanikům na opravu. Bernoldi měl chvíli čas na oddech, než jej dostihli Campbell-Walter s Hezemansem. Britský pilot se pokoušel útočit na týmového kolegu, ale Brazilce nepřekonal.
Po 42. kolech protnul cílovou pásku Piccini a se svým německým kolegou mohli slavit vítězství.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
C.Hohenadel/A.Piccini | Hexis AMR |
1:00:27.349
|
2.
|
D.Schwager/N.Pastorelli | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 2.523
|
3.
|
S.Mücke/D.Turner | Young Driver AMR |
+ 4.218
|
4.
|
W.Hughes/E.Bernoldi | Sumo Power GT |
+ 22.861
|
5.
|
D.Brabham/J.Campbell-Walter | Sumo Power GT |
+ 23.547
|
6.
|
M.Hezemans/N.Catsburg | Exim Bank Team China |
+ 23.867
|
7.
|
R.Westbrook/P.Dumbreck | JR Motorsports |
+ 24.287
|
8.
|
B.Leinders/M.Hennerici | Marc VDS Racing Team |
+ 25.272
|
9.
|
L.Luhr/M.Krumm | JR Motorsports |
+ 26.477
|
10.
|
Y.Clairay /A.Leclerc | Belgian Racing |
+ 29.419
|
11.
|
S.Dusseldorp/C.Piccione | Hexis AMR |
+ 55.554
|
12.
|
M.Winkelhock/M.Basseng | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 23 kol
|
13.
|
M.Martin/F.Makowiecki | Marc VDS Racing Team |
+ 33 kol
|
14.
|
V.Ickx/C.Nygaard | Belgian Racing |
+ 40 kol
|
Příští podnik se koná na okruhu v britském Silverstone ve dnech 4.-5. června