FIA zkoumá legalitu nového zadního křídla Ferrari
Odpověď tým z Maranella dostane do sobotního tréninku.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) zkoumá legalitu nového zadního křídla, které nasadilo Ferrari do pátečních tréninků na Velkou cenu Španělska. Definitivní rozhodnutí by měla FIA vydat ještě před sobotním tréninkem.
Nové křídlo týmu z Maranella má tzv. Gurneyho klapku posazenou výše než je obvyklé, čehož Ferrari dosahuje vlastní interpretací pravidel ohledně separátorů jednotlivých ploch křídla.
Technický delegát FIA Charlie Whiting v pátek řekl, že řídící orgán prozkoumá koncept daného křídla a vydá stanovisko nejpozději do sobotního volného tréninku.
"Jsme si vědomi vývoje na křídle Ferrari a diskutujeme o tom s nimi," vysvětlil Whiting. "Je to velmi chytrá interpretace pravidel a musíme rozhodnout, zda je to správná interpretace. Zítra bude jasno."
Možný problém se týká článku 3.10.3 technických pravidel.
"Jde o článek 3.10.3, který se týká separátorů mezi plochami, toto zařízení je běžně pouze vertikální, což udržuje konstantní vzdálenost mezi profily," pokračoval Whiting. "Skutečnost, že tyto separátory musejí obepínat profily, zajišťuje, že tyto profily zůstávají stejné.
Problém s měnícími se profily jsme měli již před pár lety. Separátory nemohou být od sebe více jak 200 mm. Jde o alternativní interpretaci pravidla a právě o tom diskutujeme."