Tomáš Enge protnul první cílovou pásku v kvalifikačním závodě!
S Müllerem využili dobrého startu z třetího místa.
Startovní rošt je o tomto víkendu ochuzen o dvojici vozů Lamborghini Murciélago stáje Swiss Racing Team. Poškození po vzájemné kolizi na Sachsenringu se nepodařilo zcela odstranit, proto se Švýcaři odhodlali k nelehkému rozhodnutí nenastoupit v Silverstone (více Zde). Do závodu tak odstartoval minimální povolený počet šestnácti vozů. Pro své první letošní vítězství si dojel jediný český zástupce ve Velké Británii, Tomáš Enge. První kolo se opět neobešlo bez řady kolizí.
Jezdci poprvé startovali do zatáčky Abbey, do níž nejrychlejší muž kvalifikace, Andreas Zuber, vjížděl až na třetím místě. Na první místo se prosmýkl Luhr s černým nissanem a proklouznout okolo červené corvetty se podařilo i Müllerovi, kolegovi Tomáše Engeho. Již zde bylo těsno ze čtvrtého místa startujícímu Turnerovi, ale britský jezdec pokračoval dále.
Velmi rušno však bylo v komplexu zatáček Village, The Loop a Aintree. Tři zatáčky, troje hodiny. První na řadě byl Piccione s aston martinem, dále Martin s fordem a nakonec Turner. Britský pilot se dostal do potíží po nárazu chybujícího Brabhama v nissanu stáje Sumo Power. Dumbreckův nissan, který se snažil přes únikovou zónu Turnera objet, odstrojil zadní část aston martinu! Brabham měl viditelné poškození pravé přední části, které způsobovalo kouř od pneumatiky. V boxech tak bylo rušno hned na začátku, kam se podařilo dobelhat Turnerovi, Brabhamovi a Martinovi. Dumbreck stihl opustit pouze první sektor okruhu.
Na čele si mezitím na chvíli Luhr vybudoval náskok, než jej ve čtvrtém kole dojel Müller. Pilot stáje Young Driver jezdil v závěsu s ojedinělými náznaky útoku. Vedoucí dvojici o chvíli později dělal společnost i Zuber do doby, než v 13. kole chyboval při brzdění do zatáčky Brooklands. Rakouský pilot se otočil několikrát kolem své osy a díky asfaltové únikové zóně se stihl na dráhu vrátit před čtvrtým Bernoldim.
Další skupinka jezdců se pohybovala za Schwagerovým lamborghini, kde jezdil Piccini a Rossi. Oběma jezdcům se podařilo postupně překonat německého pilota.
Velmi kuriózní situace nastala na dalších místech. V osmém kole, zřejmě po těsném souboji Hennericiho s Piccionim v zatáčce Stowe, se v některých pasážích začaly otevírat pravé dveře fordu německého pilota. Což znesnadňovalo pokusy o předjetí italskému jezdci pilotujícímu aston martin.
Třináctka byla nešťastným číslem pro Picciniho, kterého defekt pravé přední pneumatiky donutil na konci tohoto kola zamířit k mechanikům. Stalo se tak pár vteřin před povinnými návštěvami boxů. Předčasná výměna jezdců byla později odměněna trestem zastavení na deset vteřin u komisaře, který si odpykal střídající Hohenadel.
Další jezdci navštívili boxy již podle pravidel. První byl ve 14. kole Müller, kterého střídal Tomáš Enge. Z třetího místa zajel do boxů také Zuber, do kokpitu červené corvetty usedl Hezemans. Luhr zůstal o kolo déle neplánovaně na okruhu, k mechanikům zajel v 16. kole. Střídající Michael Krumm prohrál souboj s časem a na dráhu se vrátil až za pekelně rychlým Tomášem.
Opět mimořádně povedená zastávka stáje Hexis katapultovala na páté místo z deváté pozice dvojici Piccione/Dusseldorp. V 18. kole v souboji dvou fordů Leclerc zdolal Leinderse, který nečekaně zpomalil.
V 20. kole se do závodu s propastnou ztrátou vrátil ford pilotovaný Makowieckim, který byl u mechaniků po hodinách Martina v úvodním kole.
Jediná Corvette C6 stáje DKR Engineering, v níž před zastávkami Rossi předjel Schwagera se po výměně jezdců opět dostala za lamborghini stáje All-Inkl.com. Čerstvý Enjalbert dotíral několik kol na Pastorelliho jedoucího na posledním bodovaném místě. Francouz se několikrát pokusil o předjetí, ale bez úspěchů do doby než dostal varování komisařů za krácení dráhy.
Na čele jezdil Enge, kterého se marně snažil dostihnout Krumm. Německý pilot byl sice v některých kolech znatelně rychlejší, ale liberecký rodák si dokázal držet alespoň třívteřinový náskok. Po ujetí 30 kol tak mohl slavit první letošní vítězství, které si mohl užít po dvou nepříliš vydařených předchozích víkendech. Zároveň zítra odstartuje v bitvě o Tourist Trophy, o níž loni přišel po diskvalifikaci, z vedoucí pozice.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
T.Enge/A.Müller | Young Driver AMR |
1:01:48.056
|
2.
|
M.Krumm/L.Luhr | JR Motorsports |
+ 1.840
|
3.
|
M.Hezemans/A.Zuber | Exim Bank Team China |
+ 18.923
|
4.
|
W.Hughes/E.Bernoldi | Sumo Power GT |
+ 26.681
|
5.
|
S.Dusseldorp/C.Piccione | Hexis AMR |
+ 32.758
|
6.
|
N.Pastorelli/D.Schwager | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 55.936
|
7.
|
V.Ickx/C.Nygaard | Belgian Racing |
+ 1:21.843
|
8.
|
A.Leclerc/M.Palttala | Belgian Racing |
+ 1:41.561
|
9.
|
D.Enjalbert/M.Rossi | DKR Engineering |
+ 1:50.177
|
10.
|
C.Hohenadel/A.Piccini | Hexis AMR |
+ 1 kolo
|
11.
|
B.Leinders/M.Hennerici | Marc VDS Racing Team |
+ 7 kol
|
12.
|
F.Makowiecki/M.Martin | Marc VDS Racing Team |
+ 18 kol
|
13.
|
M.Basseng/M.Winkelhock | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 22 kol
|
14.
|
J.Campbell-Walter/D.Brabham | Sumo Power GT |
+ 29 kol
|
15.
|
S.Mücke/D.Turner | Young Driver AMR |
+ 29 kol
|
Změny sestav.
Střídání jezdců v Belgian Racingu pokračuje i v tomto závodě. Nyní se poprvé v letošní sezóně objeví v GT1 finský závodník Markus Palttala. Své první zkušenosti ve vozech třídy GT sbíral již v roce 2000. Za tu dobu vystřídal celou řadu šampionátů: od národních francouzských FFSA, německých ADAC GT Masters, belgických Belcarů, pohárových Porsche Carrera Cupu, vytrvalostních LMS a ALMS až po účast v GT3 a GT1. Loni se účastnil ve stáji Marc VDS celé sezony úvodního ročníku světového mistrovství GT1. Během celé sezóny nasbíral pouze dva body, nejprve s Renaudem Kuppensem, posléze s Matteo Bobbim. Ve stejném týmu tak na něj letos zbylo místo ve voze účastnícím se série GT3. Teprve v pátém závodě dostane příležitost ve známém voze Ford GT ve spřízněném týmu Belgian Racing. Jeho kolegou je Antoine Leclerc.
Historicky první vítěz MS GT1, Rakušan Andreas Zuber, vystřídá ve stáji Exim Bank Team China Nicka Catsburga. Ačkoliv se rodák z Judenburgu věnoval především účasti ve formulových sériích, jeho premiéra za volantem corvette s Hennericim dopadla loni v Abú Zabí na výbornou. Výhra v kvalifikačním závodě a druhé místo v hlavním závodě zajistili Zuberovi 23. místo v celkovém hodnocení se ziskem 26 bodů. Druhé vystoupení, shodou okolností také v Silverstone, se mu již nevydařilo a vyšel bodově naprázdno.
Dimitri Enjalbert je posledním novým pilotem. S gétéčky má také zkušenosti po sezoně 2009 ve voze Morgan Aero v šampionátu GT3. Právě v Británii tehdy dokázal vyhrát první závod. V GT3 působí i letos, ale ve voze Aston Martin DBRS9 stáje LMP Motorsport. Předchozí kariéra se odehrávala především v cestovních vozech, kde se mj. v Mégane Eurocupu stal vicemistrem anebo ve Formuli Le Mans. V Británii je kolegou Rossiho, s nímž se střídá ve voze Corvette C6R stáje DKR Engineering.