Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Souboji nabitý závod vyhrál Krumm s Luhrem

Souboji nabitý závod vyhrál Krumm s Luhrem

Engeho kolega uhájil bronzovou příčku před dotírajícími soupeři.

Na stupních vítězů si pořadí prohodili posádky stáje Young Driver. Množství soubojů se tentokrát obešlo bez větších škod.

Sportovní komisaři se povětšinou zdrželi rozhodování během včerejšího kvalifikačního závodu. Prohřešky řešili až po závodě a tak byl rošt hlavního závodu notně promíchán. Navíc díky rozdílným penalizacím nebyli jezdci za přestupky při zkracování dráhy nebo za kontakty v soubojích potrestáni vždy o uvedený počet míst. Nejčastější byl posun o tři místa na roštu zpět, který se týkal pětice jezdců. Čtvrtý Westbrook nakonec startoval šestý, Hohenadel (6.) osmý, Campbell-Walter (10.) jedenáctý, Ickx paradoxně (15.) čtrnáctá a Leinders (14.) šestnáctý. Propad o pět míst byl určen pro Pastorelliho (ve skutečnosti z 12. na 15. místo) a o osm míst měl poklesnout Enjalbert (ve skutečnosti z 8. na 13. místo).

Kraj slunce, jak bývá oblast Provence nazývaná, si dnes pro závodníky přichystala zamračenou oblohu. Na teplotách okolo 27°C to znát nebylo, a zároveň se nekonal ani déšť, který by zchladil vzduch anebo horký asfalt místního okruhu.

Dnes se startovnímu poli podařilo až na výjimky udržet ve vymezeném prostoru v první zatáčce. Před ní se pokoušel zaútočit na Engeho týmový kolega Mücke, ale liberecký rodák si druhé místo pohlídal a pak již nedal německému jezdci příležitost na další útoky. Jediným jezdcem, který se vydal do únikové zóny byl Hezemans. Není vyloučeno, že mu do ní někdo ze soupeřů v přeplněném prostoru zatáčky Verriere pomohl. Přesto následovala blesková reakce komisařů s udělením trestu průjezdu boxovou uličkou. Krkolomný výlet přes obrubníky poškodil pravou přední pneumatiku a holandský jezdec pomalu mířil do boxů, kde již zůstal. Problém s obutím se nevyhnul ani fordu Vaniny Ickx, která také musela zajet k mechanikům vyměnit poškozenou levou zadní pneumatiku. Šťastnějším mužem v prvním kole byl Piccini, který se z dvanáctého místa propracoval během necelých šesti kilometrů o čtyři místa výše.

Na začátku třetího kola úspěšně završil Enjalbert sprinterský souboj jeho corvetty s astonem Hohenadela. Ačkoliv byly britské vozy na rovinkách velmi rychlé, do první zatáčky vjížděl francouzský jezdec již devátý. Pěkný souboj svedl Westbrook s Makowieckim, když zakončil útok zahájený na výjezdu ze šikany Nord. Britský pilot tak vjížděl do zatáčky Signes na páté příčce.

Zajímavé souboje sváděli jezdci okolo posledních bodovaných míst. Nejprve se Campbell-Walter propracoval na první oceněnou příčku přes Hohenadelův aston martin a začal stahovat náskok Enjalberta. Francouzský pilot se pro změnu pokoušel využít lepších vlastností své corvette v zatáčkách oproti na rovinkách rychlejšímu aston martinu stáje Hexis. Jeho útok na Picciniho v zatáčce Lac skončil neúspěchem. Nyní se naopak musel začít bránit Enjalbert, jenž se ocitl pod tlakem Campbell-Waltera. Britský pilot s pomocí asfaltu za obrubníky lemujícími dráhu zahájil útok na Francouze již na výjezdu ze šikany Nord. Předjetí úspěšně završil na následující rovince.

Šampión GT (GT1) z roku 2000 byl při chuti a chystal se zdolat Piccioneho. Na začátku desátého kola se mu to ještě nepodařilo, v zatáčce Camp však monacký závodník lehce chyboval. Přesto se mu podařilo britského pilota udržet za sebou i na rovince Mistral, ale do šikany Nord již oba vozy jely bok po boku. Z ní již vyjížděl Campbell-Walter osmý po pěkném souboji.

V následujícím kole se netradičně vnější stranou dostal před Enjalberta Hohenadel v nájezdu do úvodní zatáčky.

Další ze zajímavých okamžiků dnešního závodu se odehrál těsně před povinnými zastávkami v 12. kole. Na svého kolegu Piccioneho se pokusil zaútočit Hohenadel v zatáčce Signes, po menším zaváhání v nájezdu s přihlížením Enjalberta. Rychlá a dlouhá zatáčka, za ní následující pomalejší Droite de Beausset a opotřebení pneumatik zřejmě sehrály svoji roli při smyku Piccioneho. Monacký závodník se navíc po smyku vydal dozadu přes dráhu před projíždějícím Enjalbertem. Vše se naštěstí obešlo bez kontaktu. Výlet Piccioneho až do červeného pásma s vysokou přilnavostí, jenž dokáže poničit pneumatiky se odehrál v době, kdy již bylo možné zajet do boxů na jejich výměnu.

U mechaniků se ihned objevil nejen Piccione (střídal jej Dusseldorp), ale také Turner (Mücke), Westbrook (Dumbreck), Campbell-Walter (Brabham), Leclerc (Clairay) a Ickx (Nygaard). Další kolo následoval Krumm (Luhr), Enge (Müller), Winkelhock (Basseng), Makowiecki (Martin), Catsburg (Bernoldi), Hohenadel (Piccini) a Enjalbert (Rossi). Drahocenné vteřiny ztratil mechanik týmu Young Driver, jemuž upadla matka od kola (druhý vůz byl odbaven o cca 2 sekundy rychleji). Nebylo divu, že se Müllerův vůz objevil až za druhým vozem německé stáje. Ještě hůře dopadl Basseng, jenž se zdržel oproti svým soupeřům v boxech o více jak 5 vteřin. Ve čtrnáctém kole se u mechaniků zastavila poslední dvojice neodbavených vozů, Leinders (Hennerici) a Pastorelli (Schwager).

Krátce po zastávkách se odehrál další ze soubojů. Účastnili se jej Rossi s corvettou, Hennerici a Clairay s fordy a Piccini s astonem. Nakonec došlo ke změně mezi Clairayem a Hennericim po úspěšném zakončení domácího jezdce v zatáčce Droite de Beausset.

Jestliže první polovinu měl Krumm ve vedení klid, nyní jeho kolega musel chvíli odolávat tlaku blížícího se Turnera. Naopak druhý bílý aston pilotovaný Müllerem se dostal pod tlak soupeřů. Na třetí místo si dělali naděje Martin a Dumbreck. Německý pilot si na chvíli oddechl, když Dumbreck předjel Martina v zatáčce Signes.

Také dnes došlo na technické závady. Nejprve zajel do boxů Clairay po potížích s řízením. Na okruh se ještě vrátil, ale své působení v závodě následně ukončil. V záběru kamer se v 26. kole objevil na rovince míjející boxovou zídku pomalu jedoucí nissan Dumbrecka. Britský jezdec musel objet celé kolo než zamířil do boxů, kde vůz zůstal až do konce závodu. Závada byla v oblasti levého zadního kola.

Na okruhu mezitím probíhal souboj Bernoldiho s Bassengem. Nejprve německý pilot po kontaktu s Brazilcem v šikaně Nord projel únikovou zónou a ještě se vrátil na osmé místo. Další útok vnějškem zatáčky Hôtel již odvrátit nedokázal. V těsném závěsu dokázal za nissanem projet ještě zatáčku Camp, než se mu Bernoldi vzdálil.

Horké chvilky zažíval opět Müller, na nějž se dotáhl opět Martin a Brabham. Německý pilot si znovu mohl oddechnout neúspěšném pokusu Martina v šikaně Nord. Belgický pilot byl širší a stal se snadnou kořistí Brabhama. Navíc na něj začal dorážet Piccini. Martin svoje místo uhájil na cílové rovince v nájezdu do posledního kola, ale v zatáčce Hôtel kapituloval a během chvíle se místo snahy dobýt třetí příčku propadl až na šesté místo. V posledních stovkách metrů si dojel pro jeden bod Rossi, který až v nájezdu na cílovou rovinku předjel pomaleji jedoucího Dusseldorpa.

Na čele mezitím Luhr protnul po ujetí 29 kol cílovou pásku. Završil se svým kolegou úspěšný víkend ve Francii a připsal si na své konto již třetí triumf v hlavním závodě.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 M.Krumm/L.Luhr  JR Motorsports
1:01:51.498 
2. 
 S.Mücke/D.Turner  Young Driver AMR
+ 0.843 
3. 
 T.Enge/A.Müller  Young Driver AMR
+ 11.602 
4. 
 J.Campbell-Walter/D.Brabham  Sumo Power GT
+ 12.232 
5. 
 C.Hohenadel/A.Piccini  Hexis AMR
+ 13.832 
6. 
 F.Makowiecki/M.Martin  Marc VDS Racing Team
+ 14.730 
7. 
 N.Catsburg/E.Bernoldi  Sumo Power GT
+ 27.576 
8. 
 M.Winkelhock/M.Basseng  All-Inkl.com Münnich MS
+ 28.140 
9. 
 N.Pastorelli/D.Schwager  All-Inkl.com Münnich MS
+ 34.715 
10. 
 D.Enjalbert/M.Rossi  DKR Engineering
+ 37.893 
11. 
 C.Piccione/S.Dusseldorp  Hexis AMR
+ 39.835 
12. 
 B.Leinders/M.Hennerici  Marc VDS Racing Team
+ 40.429 
13. 
 V.Ickx/C.Nygaard  Belgian Racing
+ 1 kolo 
14. 
 R.Westbrook/P.Dumbreck  JR Motorsports
+ 3 kola 
15. 
 A.Leclerc/Y.Clairay  Belgian Racing
+ 13 kol 

Záznam obou víkendových závodů je k dispozici v archivu Zde (volba GT1´s most recent videos).

Nyní čeká účastníky a fanoušky GT1 bezmála dva měsíce trvající přestávka. Příznivci gétéček a mají mezitím možnost sledovat dvojici různých závodů. V nich se objeví také někteří piloti ze šampionátu GT1.

V hlavní roli bude rozmanité pole vozů GT3, v jednom případě doplněné téměř sériovými vozy třídy GT4. Již za necelé dva týdny se slavný okruh Spa-Francorchamps stane dějištěm 24 hodinového vytrvalostního závodu. Toto klání více jak šedesáti vozů bude vrcholným závodem nového vytrvalostního šampionátu Blancpain Endurance Series. Podrobnější informace včetně odkazů budou uveřejněny v týdnu před vlastním závodem.

Nižší třída GT3 má nyní za sebou nejen dvě třetiny šampionátu, ale také poslední letošní společná vystoupení s MS GT1. O víkendu 20.-21. srpna se vozy sice neobjeví na okruhu Smolensk Ring, ale termín konání závodu zůstává zatím v platnosti. Místo konání bude představeno v samostatném článku s bližšími informacemi a odkazy.