Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Úspěšně završený finiš jezdců stáje Young Driver

Úspěšně završený finiš jezdců stáje Young Driver

Engemu a Mückemu se v závěru podařilo zdolat druhého Westbrooka.

Široké únikové zóny posunuly tradiční kolize v úvodním kole kvalifikačního závodu až do deváté zatáčky. Zpomalovací vůz se přesto později na okruhu objevil po nepodařeném Dusseldorpově výjezdu ze zatáčky. Problém s pneumatikami učinil snadnou kořist z Westbrooka pro dvojici dravců v bílých astonech.

Startovní pole bylo opět ochuzeno o dvojici vozů lamborghini Swiss Racing Teamu. Diváci postrádali také černou corvette stáje DKR Engineering. V tomto případě se vůz představil se zcela novým červeným zbarvením velmi podobným druhému americkému vozu v poli z týmu Exim Bank. Prvních šest míst v kvalifikaci se stalo kořistí posádek sedlajících vozy Nissan GT-R anebo Aston Martin DBR9. Nejrychlejší zástupce britského výrobce byl prezentován česko-německou dvojicí Enge-Müller.

Při letmém startu se třetí Müller pokoušel v nájezdu do první zatáčky předjet Luhrův nissan, ale zůstalo jen u náznaku útoku. Nebýt rozsáhlé plochy pokryté asfaltem, která lemuje dráhu úvodní Verriere a následující V2 mohl karbon létat již zde. Hned čtvrtina startovního pole využila výhod zpevněných únikových zón.

Velmi těsno tak bylo hned pro trojici vozů v nájezdu do šikany Nord. Hennerici se pokusil svůj ford protáhnout vnitřkem zatáčky přes Bernoldiho nissan. Brazilec měl navíc po pravé straně další ford, tentokráte ze stáje Belgian Racing pilotovaný Clairayem. V šikaně došlo ke kontaktu všech tří vozidel. Vzduchem letěla kapota fordu týmu Marc VDS, nissan utrpěl poškození přední části a notně pošramocený byl žlutý ford. Ten se jako jediný ihned vydal do boxů, kde strávil mnoho času opravou. Souboje úvodního kola završil Zuber v předposlední zatáčce Lac, když se posunul páté místo hájené Brabhamem.

Smůla se lepila na paty belgickému týmu a k mechanikům zamířil i druhý žlutý vůz za jehož volantem byl Christopher Nygaard. Závadu na chladiči se podařilo odstranit až po výměnách jezdců. Střídající Vanina strávila za volantem fordu stejně krátkou dobu jako její dánský kolega a posléze ze závodu odstoupila.

Ve třetím kole byl na dráhu povolán zpomalovací vůz. Aston Martin desátého Dusseldorpa se dostal do smyku po nešťastném najetí na obrubník nájezdu na rovinku Mistral. Neovladatelný vůz holandský pilot nestačil na užším pásu únikové zóny zkrotit a vůz narazil do svodidel. Odklízení poškozeného auta trvalo až do konce šestého kola. V tu chvíli již nepokračoval ani Hennerici, který se rozhodl využít pomalejší jízdy soupeřů. Zamířil ke svým mechanikům na opravu vozu po kolizi v úvodním kole. Nicméně se stal posledním jezdcem, který odstavil vůz před povinnými zastávkami.

Před nimi si ještě zpět vydobyl páté místo Brabham, který využil převahy nissanu na rovince a před nájezdem do šikany Nord zdolal Zubera. Nebylo jisté zda by vedoucí dvojice černých nissanů nezajela k povinným zastávkám příliš brzy a tak prozatím zůstala na trati. Třetí Müller (střídal jej Enge) se stal prvním jezdcem, který zahájil výměny jezdců a pneumatik. Následoval jej Schwager (Pastorelli), Piccini (Hohenadel) a Bernoldi (Catsburg).

Ve dvanáctém kole zamířil do boxů vedoucí Dumbreck, který předal vůz Westbrookovi. Nyní si odbyl výměnu Turner (Mücke), Brabham (Campbell-Walter) a Zuber (Hezemans). Výměny posléze završil Luhr (Krumm), Martin (Makowiecki), Basseng (Winkelhock) a Rossi (Enjalbert).

Čerství piloti se ihned pustili do řady soubojů. Ve čtrnáctém kole se ve vedení vystřídala dvojice nissanů týmu JR Motorsport. Westbrook velmi rychle přišel o náskok před týmovým kolegou a v nájezdu na cílovou rovinku vyjížděly oba vozy bok po boku. V nájezdu do úvodní zatáčky Krumm úspěšně završil vzájemný sprint podél boxové uličky a ujal se vedení v závodě.

Campbell-Walter, jenž se stal na výjezdu z boxů snadnou kořistí Hohenadela, si nenechal líbit propad na deváté místo.V zatáčce Hôtel si vydobyl zpět osmou pozici.

Všem se nedařilo užít si soubojů se soupeři, protože museli krátce po zastávkách zamířit znovu do boxů. Jejich nedobrovolným hostem se stal vítěz minulého hlavního závodu Pastorelli se závadou na motoru. Tři Hezemansovy návštěvy v boxech zvyšovaly ztrátu holandského jezdce na zbytek pole. Mechanici se zabývali blíže neurčeným problémem v oblasti levého předního kola. Naopak se do závodu vrátil po kolizi v úvodu poškozený ford Belgian Racingu. Za jeho volantem si mohl spíše vychutnávat jízdu domácí pilot Antoine Leclerc, ztráta na soupeře byla již propastná.

Delší dobu spolu soupeřili Makowiecki, Campbell-Walter a Hohenadel. Campbell-Walter využil rychlosti svého nissanu a po zaváhání Makowieckeho v následující táhlé zatáčce Signes se posunul na jeho páté místo. Francouzského pilota se pokoušel zdolat také Hohenadel, ale nájezd do šikany Nord se mu zcela nevyvedl a lehce ztratil.

Důraznější Winkelhock v této šikaně získal osmou příčku Enjalberta.

Také dnes došlo na minule často používané penalizace. Campbell-Walter využil asfaltovou zkratku mezi zatáčkami Hôtel a Camp. Dle mínění komisařů takto získaný náskok před dotírajícím Makowieckim nedostatečně snížil a byl potrestán průjezdem boxy. K jeho odpykání a zároveň protnutí cílové čáry si zvolil až samotný závěr závodu.

Druhého Westbrooka začal trápit rostoucí tlak pneumatik. Toho využil Enge, který se dotáhl na britského pilota a v šikaně Nord se díky jeho širokému výjezdu dostal na stříbrnou pozici. Využil také výhodu asfaltu lemujícího dráhu, nicméně i přes obláček kouře při míjení vozidel se předjetí obešlo bez kontaktu. Druhý aston martin německé stáje pilotovaný Mückem s britským pilotem nezacházel příliš v rukavičkách. Při předjížděcím manévru po širším průjezdu nissanu zatáčkou Lac se německý pilot na třetí místo probil po lehčím vzájemném kontaktu. Nutno dodat, že jeho následky nebyly tak fatální jako letos v Silverstone.

V poklidu si dojel po ujetí 27 kol pro vítězství Michael Krumm, jenž si se svým kolegou Lucasem Luhrem připsal třetí letošní triumf. Zároveň startují zítra z prvního místa a mají tak dobré šance přidat další výhru k úspěchům z hlavních závodů v Algarve a Silverstone.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 M.Krumm/L.Luhr  JR Motorsports
1:01:48.063 
2. 
 T.Enge/A.Müller  Young Driver AMR
+ 8.350 
3. 
 S.Mücke/D.Turner  Young Driver AMR
+ 9.406 
4. 
 R.Westbrook/P.Dumbreck  JR Motorsports
+ 10.375 
5. 
 F.Makowiecki/M.Martin  Marc VDS Racing Team
+ 17.171 
6. 
 C.Hohenadel/A.Piccini  Hexis AMR
+ 21.142 
7. 
 M.Winkelhock/M.Basseng  All-Inkl.com Münnich MS
+ 23.547 
8. 
 D.Enjalbert/M.Rossi  DKR Engineering
+ 25.986 
9. 
 N.Catsburg/E.Bernoldi  Sumo Power GT
+ 37.111 
10. 
 J.Campbell-Walter/D.Brabham  Sumo Power GT
+ 58.282 
11. 
 M.Hezemans/A.Zuber  Exim Bank Team China
+ 10 kol 
12. 
 N.Pastorelli/D.Schwager  All-Inkl.com Münnich MS
+ 12 kol 
13. 
 A.Leclerc/Y.Clairay  Belgian Racing
+ 12 kol 
14. 
 B.Leinders/M.Hennerici  Marc VDS Racing Team
+ 23 kol 
15. 
 V.Ickx/C.Nygaard  Belgian Racing
+ 24 kol 
16. 
 C.Piccione/S.Dusseldorp  Hexis AMR
+ 25 kol 

Změny sestav.

Ačkoliv Swiss Racing Team předpokládal účast ve Francii, nakonec již potřetí zůstal doma. Důvodem jsou stále následky květnové kolize obou vozidel na Sachsenringu. Nyní je zmíněn prozatím neodstraněný problém s brzdami. Z vyjádření šéfa stáje Othmara Weltiho není zřejmé, zda se tým vrátí do šampionátu v září po letní přestávce. S týmem se již rozloučil náš zástupce, Jiří Janák (více Zde).

Makowiecki, který dal minule přednost nepříliš vydařené účasti v Imole v sérii LMS se vrátil zpět do kokpitu Fordu GT stáje Marc VDS. Minule jej úspěšně nahradil Bertrand Baguette. Po úspěšném vystoupení v Silverstone je kolegou Mika Hezemanse opět Andreas Zuber.

Záznam závodu dnešního kvalifikačního závodu je již k dispozici v archivu Zde (volba GT1´s most recent videos). Na stejném odkazu (volba Live GT) můžete zítra od 15,00 sledovat zahájení přenosu hlavního závodu.