Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari slibuje agresivní přístup k vozu na příští rok

Ferrari slibuje agresivní přístup k vozu na příští rok

Stáj z Maranella potřebuje výrazně zlepšit svůj vstup do sezóny.

Ferrari slibuje, že k návrhu svého vozu na rok 2012 přistoupí daleko agresivněji, potřebuje totiž výrazně lepší vstup do sezóny než letos.

Ačkoliv tým stále živí naděje na boj o letošní mistrovský titul, přestože náskok vedoucího Sebastiana Vettela v tuto chvíli činí 86 bodů, je si vědom toho, že v příští sezóně potřebuje začít daleko lépe.

Stáj z Maranella letos na nepovedený úvod sezóny reagovala změnami ve svém složení, když tým opustil technický ředitel Aldo Costa, který byl nahrazen Patem Fryem.

Šéfdesigner Nikolas Tombazis přitom prozrazuje, že Ferrari chce k návrhu vozu na rok 2012 přistoupit daleko agresivněji, aby bylo konkurenceschopné už v prvních závodech.

Na otázku, zda bude vůz pro příští rok evolucí letošního monopostu, nebo kompletně novým vozem, Tombazis odpověděl: "Abych pravdu řekl, ani jedno. Pojali jsme hodně inovativní přístup a je řada oblastí, ve kterých se vůz podstatně změní. V tomto ohledu představuje větší změnu ve srovnání s předchozími roky a předchozími vozy a to popravdě potřebujeme udělat, protože potřebujeme udělat větší krok vpřed než dřív.

V moderní Formuli 1 nikdy nezačínáte s čistým listem papíru, nezahodíte všechno do koše a neřeknete, 'Fajn, pánové, začněme od nuly.' Máte spoustu věcí, které se učíte z let minulých a musíte je využít.

Myslím, že pokud se podíváte na různé vozy v boxové uličce, najdete silné stránky na každém z nich, i na těch nejpomalejších, takže nikdo nikdy nezačíná s opravdu čistým listem papíru. Myslím, že stupeň té změny bude celkem velký."

Přestože chce na voze pro příští rok udělat velké změny, nezapomíná Tombazis ani na aktuální monopost, který je ve snaze bojovat o titul stále třeba vylepšovat.

Ferrari proto pro další závody chystá řadu nových dílů, například přední i zadní přítlačné křídlo nebo novou verzi foukaného difuzoru, v této oblasti totiž týmy dostaly do konce letošní sezóny volnost.

"Tohle je oblast jasného výkonnostního pokroku, kterou jsme pro letošní vůz našli, takže některé zdroje musí být přirozeně investovány do letošního vozu, takže je to v tomhle ohledu trochu mix, snaha co nejlépe rozvrhnout své zdroje, abychom pokryli obě auta."

Na otázku, zda je možné z letošního vozu vymáčknout ještě víc, Tombazis odpověděl: "Myslím, že dokud nevyhráváme závod za závodem, tak je ještě kam jít.

Myslím, že Silverstone byl znamením výkonnostního pokroku a Nürburgring není tratí, kterou bychom před několika měsíci posuzovali jako pro nás vhodnou a před pár měsíci bychom tam byli víc vzadu.

Řekl bych, že ta vylepšení, která pro následující závody připravujeme, by nám měla umožnit být znovu nahoře a bojovat."