Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Skvělý závod na Hockenheimu vyhrál opět Schumacher!

Skvělý závod na Hockenheimu vyhrál opět Schumacher!

Grand Prix Německa - závod

Grand Prix Německa - Hockenheim
66 kol - 306,458 km
Sucho, slunečno, teplota vzduchu 28° C, teplota tratě 48° C
--------------------------------------------------------------------

Závod plný soubojů a předjížděcích manévrů sice vyhrál M. Schumacher a oslavil tak svůj stý start z první řady, za ním se ovšem děly věci, které nedovolily fanouškovi formule 1 vzdálit se od televize. Po naprosto fantastickém výkonu si pro druhé místo dojel Jenson Button a na stupně vítězl se ještě vešel Fernando Alonso, který v závěru dokázal odolat chvilkové snaze o útok ze strany Davida Coultharda. Ten dojel čtvrtý před pátým Montoyou, jehož týmový kolega dojel na sedmém místě pro dva body a Williams nemůže být se svou současnou formou techniky a jezdců spokojen. Mark Webber dojel závod na vynikajícím šestém místě, pro zbývající bod si dojel Takuma Sato.

Start nevyšel zrovna podle představ, tři až čtyři vteřiny před startem musela být startovní procedura zastavena, protože Olivier Panis signalizoval problém se svým vozem. O pět minut později jezdci museli absolvovat ještě jedno zaváděcí kolo a závod byl o jedno kolo zkrácen.

Panis nakonec musel startovat z boxů, do závodu katastrofálně odstartoval Juan Pablo Montoya, který se propadl až na sedmé místo, přičemž o chvíli později předjel Webbera na místě šestém. Dobře odstartoval Fernando Alonso s renaultem, ale po chvíli se před něj na druhé místo dostal Kimi Räikkönen s mclarenem.

Rubens Barrichello nedobrzdil do vlásenky a o Davida Coultharda si urazil přední přítlačné křídlo a musel do boxů pro nové. Za Webbera se postupně seřadili Pizzonia, Sato a Button a k prvním zastávkám zajeli už na konci devátého kola Fernando Alonso a António Pizzonia, o kolo později Michael Schumacher a David Coulthard, spolu s nimi Trulli, Sato a da Matta. Räikkonen zajel nejrychlejší kolo a do boxů jel kolo za Schumacherem, strávil tam o něco méně času, ale přesto se na trať vrátil za ním. Mezitím do boxů zajel i Juan Pablo Montoya a na první místo se dostali Webber a Button.

Webber zajel do boxů na konci dvanáctého kola a Giorgiovi Pantanovi praskla levá přední pneumatika. Do vzájemného souboje se dostali Montoya a Trulli, kteří si vyměnili pořadí (Montoya se dostal před Trulliho).

V této době došlo (naštěstí jen ke sportovní) tragéii v týmu McLaren. Räikkönenovi ulétlo zadní přítlačné křídlo a Fin ke škodolibé radosti místních fanoušků opřel svůj vůz do bariéry z pneumatik. M. Schumacher měl v tu ránu desetivteřinový náskok před Fernandem Alonsem, který jel před Davidem Coulthardem, Montoyou, Buttonem, Trullim a Webberem, který se dostal před Fisichellu (jezdci Sauberu ale ještě v této době nebyli v boxech).

Montoya přišel o jednu pozici vlastní chybou, načež jej předjel Button, o šesté místo bojovali Trulli a Webber, před kterého se ale dostal i Sato. Brzy na to se Sato snažil dostat před Trulliho a Barrichello zajel po druhé do boxů, Massa poprvé. Ve 26. kole Sato nepřímo udělal z agresívního Montoyi nevinného beránka a velmi odvážným a riskantním manévrem předjel Trulliho. Jeho překvapení využil ještě Mark Webber a právě zmiňovaný Montoya o chvíli později zajel ke své druhé zastávce v boxech, kam zajel i Sato, Michael Schumacher, David Coulthard, Trulli, Pizzonia. Trullimu v boxech vyměnili přední přítlačné křídlo, které bylo údajně poškozeno troskami z Räikkönenova mclarenu a na stejné místo zajel o kolo později i Fernando Alonso.

Takuma Sato v nájezdu na stadion udělal divoké hodiny přes únikovou zónu, ale byl schopen pokračovat. Jenson Button z prvního místa zajel ke své druhé zastávce až ve 34. kole a zařadil se těsně za Fernanda Alonsa. Tito dva o kolo později svedli nádherný souboj, ale akcelerace renaultů ze zatáček není to, na co by si Francouzi mohli stěžovat a Alonso svou pozici uhájil. Oba si to v dramatičtějším tónu zopakovali ještě jednou o kolo později, ovšem bez úspěchu pro Buttona.

Cristianu da Mattovi na konci dlouhé rovinky praskla levá zadní pneumatika a v divokých hodinách opustil trať ve 39. kole. Da Matta a o chvíli později Nick Heidfeld byli kromě Räikkönena zatím jedinými, kdo ze závodu odstoupili.

Ve 45. kole byla zahájena třetí série zastávek v boxech, Massa a Trulli byli prvními, následoval Rubens Barrichello, Michael Schumacher, Pizzonia, Alonso, Coulthard a další. Alonso chvíli laškoval s Montoyou, než ten zajel ke své třetí zastávce a jen tak tak, že nesejmul Sata, když vyjížděl ze svého slotu. Podobně se tak mohlo stát mezi Panisem a Baumgartnerem.

Třetí Alonso v této době ztrácel na Buttona 19 vteřin. Mezi nimi byl Michael Schumacher. Button se po své třetí zastávce zařadil těsně za Alonsa a i přes jisté problémy s Buttonovou přilbou se po sérii fantastických soubojů před Alonsa ze třináctého místa startující Brit nakonec dostal! Jen o pár kol později měl náskok již 8,5 vteřiny a mezitím se na Alonsa dotlačil Coulthard a fantastický závod pokračoval a těžko někomu mohlo vadit, že M. Schumachera na prvním místě nebylo prakticky vidět.

Nevadilo to asi ani jemu, před svými domácími fanoušky si dojel pro vítězství na domácí půdě a nezadržitelné tak míří ke svému dalšímu titulu mistra světa. V posledním kole praskla jeho týmovému kolegovi Barrichellovi levá zadní pneumatika a v důsledku toho spadnul na dvanácté místo.

Nyní následuje třítýdenní přestávka, během které se nebude ani testovat.

Výsledky závodu

p.
Jezdec Tým    Čas/Kolo
1.
 M.Schumacher  Ferrari
B
1h23:54.848
2.
 J.Button  BAR
M
+ 8.329
3.
 F.Alonso  Renault
M
+ 16.351
4.
 D.Coulthard  McLaren
M
+ 19.231
5.
 J.P.Montoya  Williams
M
+ 23.055
6.
 M.Webber  Jaguar
M
+ 41.108
7.
 A.Pizzonia  Williams
M
+ 41.956
8.
 T.Sato  BAR
M
+ 46.842
9.
 G.Fisichella  Sauber
B
+ 1:07.102
10.
 C.Klien  Jaguar
M
+ 1:08.578
11.
 J.Trulli  Renault
M
+ 1:10.580
12.
 R.Barrichello  Ferrari
B
+ 1:13.520
13.
 F.Massa  Sauber
B
+ 1 kolo
14.
 O.Panis  Toyota
M
+ 1 kolo
15.
 G.Pantano  Jordan
B
+ 3 kola
16.
 Z.Baumgartner  Minardi
B
+ 4 kola
17.
 G.Bruni  Minardi
B
+ 4 kola
NC
 N.Heidfeld  Jordan
B
44. kolo
NC
 C.da Matta  Toyota
M
40. kolo
NC
 K.Räikkönen  McLaren
M
15. kolo

Všechny časy neoficiální