Makowiecki s Martinem zužitkovali start z první příčky
Naděje Engeho na dobré umístění se rozplynuly ještě před startem.
Dvojice pilotů týmu Marc VDS využila výhod obratného vozu Ford GT na technické dráze okruhu Ordos. Po úspěšných kvalifikačních závodech v úvodu sezóny a na Sachsenringu se jedná o třetí výhru francouzsko-belgické dvojice. Smůla se naopak lepila na paty posádce Müller/Enge již od startu.
Hrozby meteorologů z deštivého dne se nenaplnily a tak se vydalo takřka úplné pole účastníků do zahřívacího kola za příjemného počasí. Bohužel chybějícím vozem byl Aston Martin DBR9 česko-německé dvojice, který po výměně motoru startoval z boxové uličky.
V kvalifikačních závodech bývá sice v prvních zatáčkách velmi lehké přijít k poškození, tentokráte se však obešlo bez větších problémů. Pouze corvette čínského týmu měla v prvním kole poškozenou přední část, s níž zajel den Boer do boxů, kde již zůstal. Domácí fanoušci natěšení na Ho-Pin Tunga tak přišli o možnost spatřit svého oblíbence v akci.
Protože si vedoucí Makowiecki začal budovat ihned náskok, k soubojům docházelo hlouběji ve startovním poli. V sedmém kole se odehrál souboj mezi Piccionim a Rossim. Francouzský pilot se snažil dobýt zpět ztracenou pozici, ale ve svém snažení neuspěl. V podobném duchu se nesl souboj mezi dvojicí aston martinů pilotovaných Hirschim a Mückem. Počínání švýcarského jezdce se nelíbilo komisařům a tak jezdci pohrozili vlajkovou signalizací.
Horké chvilky zažíval Basseng, který se postupně stal terčem útoku Brabhama s nissanem, týmového kolegy Schwagera a Piccioneho. Podobně na tom byl také Rossi v rudé corvette, ale dokázal úspěšně čelit tlaku Krumma v nissanu. Zálusk na předjetí si dělal i Leinders, sám však později podlehl útoku Picciniho v aston martinu.
Nastal čas zastávek v boxech s výměnami jezdců a pneumatik. Zde se nedařilo posádce Krumm/Luhr a německý jezdec se propadl do hloubi pole. V 16. kole se k mechanikům vydala vedoucí dvojice Makowiecki (nahradil jej Martin) a Dumbreck (Westbrook). Ke změně pořadí na čele nedošlo. Což neplatilo u dvojice Winkelhock (místo Bassenga) a Dusseldorp (místo Piccioneho).
Martin se na čele snažil vybudovat náskok, ale nebyl tak úspěšný jako jeho kolega. Westbrook hnal svůj nissan rychle kupředu, nicméně byl přistižen při krácení dráhy. Následovala výstražná signalizace černobílou vlajkou, jenž britského jezdce trochu přibrzdila.
Jiné starosti měl jeho krajan Kennard (místo Brücka) v stávkujícím lamborghini. Jeho vůz navštívil boxy celkem čtyřikrát. K mechanikům se musel neplánovaně vydat také Enge (Müller).
K nim nestačil dojet Jimenez (místo Rossiho), jenž se nejdříve ocitl v hledáčku Nygaarda, Hennericiho a Luhra. Brazilec za sebou dokázal udržet čtyři kola dotírající smečku gétéček, než jeho corvette vypověděla službu.
V závěru se odehrál ještě souboj mezi Dusseldorpem a Catsburgem, v němž nakonec Holanďan uspěl po dvě kola trvající snaze. Martin si na čele udržoval bezpečný náskok před Westbrookem a tak se mohl po ujetí 36 kol radovat z triumfu.
Aktualizováno: Po závodě byl po kontrole komisařů vyloučen z výsledků šestý vůz posádky Winkelhock/Basseng. Vůz nesplňoval požadovanou maximální šířku vozu 2 metry.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
M.Martin/F.Makowiecki | Marc VDS Racing Team |
1:00:57.534
|
2.
|
R.Westbrook/P.Dumbreck | JR Motorsports |
+ 1.725
|
3.
|
J.Campbell-Walter/D.Brabham | Sumo Power GT |
+ 28.807
|
4.
|
S.Dusseldorp/C.Piccione | Hexis AMR |
+ 39.768
|
5.
|
N.Catsburg/E.Bernoldi | Sumo Power GT |
+ 43.274
|
6.
|
N.Pastorelli/D.Schwager | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 49.182
|
7.
|
D.Turner/S.Mücke | Young Driver AMR |
+ 49.817
|
8.
|
C.Hohenadel/A.Piccini | Hexis AMR |
+ 50.048
|
9.
|
C.Nygaard/J.Hirschi | Belgian Racing |
+ 58.341
|
10.
|
M.Hennerici/B.Leinders | Marc VDS Racing Team |
+ 1:04.170
|
11.
|
L.Luhr/M.Krumm | JR Motorsports |
+ 1:15.794
|
12.
|
B.Leuenberger/M.Lauck | DKR www-discount.de |
+ 1 kolo
|
13.
|
Y.Clairay/A.Leclerc | Belgian Racing |
+ 1 kolo
|
14.
|
J.Kennard/C.Brück | DKR www-discount.de |
+ 3 kola
|
15.
|
S.Jimenez/M.Rossi | Exim Bank Team China |
+ 4 kola
|
16.
|
T.Enge/A.Müller | Young Driver AMR |
+ 6 kol
|
17.
|
Ho-Pin Tung/J. den Boer | Exim Bank Team China |
+ 34 kol
|
Příliv nových jezdců.
Bývalý pilot stáje Hexis AMR Jonathan Hirschi se letos poprvé sveze s vozem GT1. Loni byl po celou sezonu kolegou Clivia Piccioneho. Oba se v celkovém hodnocení umístili s 62 body na 12. příčce. Největšími úspěchy bylo třetí místo v hlavním závodě v San Luis. K nim přidali druhé a třetí místo v kvalifikačních závodech. Navíc tato dvojice byla velmi spolehlivá s výpadkem pouze v obou španělských závodech. Švýcar angažmá letos přesto nezískal a tak zakotvil ve vytrvalostní sérii ILMC. Zde pilotuje Lotus Evora třídy GTE (GT2) v kategorii profesionálních závodníků. Střídat se bude s Nygaardem ve voze Ford GT stáje Belgian Racing. Nahradil Vaninu Ickx.
Lákadlem pro domácí fanoušky může být Ho-Pin Tung. I když se jedná o rodáka z holandského Velpu, závodí s čínskou licencí. Převážnou část kariéry zasvětil formulovým sériím, v nichž to dotáhl až do F1 – ale pouze do role testovacího jezdce. Závodním pilotem byl v A1 GP, ICS a také v GP2, kde působí i nyní. V mezinárodním španělském mistrovství, International GT Open, si poprvé vyzkoušel vůz třídy GT před třemi roky. Nyní se mu naskytla další příležitost, kdy bude hájit barvy domácího týmu Exim Bank.
Jeho kolegou ve voze Corvette C6 s číslem 11 bude Holanďan Jeroen den Boer. Student narozený v Goudě je účastníkem ME GT3, v němž dokázal v nedělním závodě v Británii triumfovat. V předchozích letech nastupoval v národních šampionátech cestovních vozů.
Brazilský jezdec Sergio Jimenez se do roku 2009 pohyboval v nižších formulových sériích. Zde se dostal nejdále do GP2 nebo A1GP. V roce 2009 poprvé okusil cestovní vozy, kde působí dodnes. V gétéčku se poprvé svezl loni před domácím publikem. S Corvette třídy GT1 stáje Mad Croc se však s krajanem Claudiem Dahrujem potácel na chvostu pole. Následující závod se objevil vedle Kecheleho v týmu Reiter. Své lamborghini dovezli v hlavním argentinském závodě na čtvrtém místě. Brazilec získal 12 bodů díky nimž se umístil celkově na 34. místě. Letos se zúčastnil brazilského šampionátu vozů GT3 s Fordem GT. V Číně se sveze opět v Corvette C6, tentokráte v stáji DKR. Jeho kolegou bude Francouz Rossi.
Zbývající čtveřice nováčků bude součástí přebudovaného týmu DKR. Prvním z nich je švýcarský závodník Benjamin Leuenberger. Po krátkém působení v nižších formulových šampionátech zkusil v roce 2002 závody v Porsche Carrera Cupu. Od té doby střídal jízdu v prototypech a v GT2 ve vytrvalostních Le Mans, LMS a ALMS. Před pěti lety se svezl také v lamborghini ve FIA GT.
Jeho kolegou bude Němec Manuel Lauck. Kromě závodů cestovních vozů se účastnil také podniků s vozy třídy GT, ať už se jednalo o německé mistrovství ADAC GT Masters anebo vytrvalostní závod na Nordschleife. Doposud byl věrný vozům z Zuffenhausenu, nyní zkusí krotit nezdolného býka ze Sant´Agaty ve vrcholném provedení.
Do druhého vozu usedne jeho krajan Chris Brück. Pro rodáka z Kolína nad Rýnem byl přelomem v kariéře rok 2004. Opustil formule a spolu s pohárovými závody s vozy Porsche se účastnil i vytrvalostních závodů. Kromě 24 hodinového závodu na Nordschleife se účastnil i šampionátu pořádaném na legendárním německém okruhu. Také pro Brücka se bude jednat o první start s vozem třídy GT1.
Bez zkušeností s gétéčky je Brit Jonathan Kennard. Má za sebou bohatou kariéru v nižších formulových šampionátech a test monopostu F1. Loni se účastnil 24 hodin v Le Mans s prototypem LMP2. Vůz stejné třídy řídil loni a letos ve vytrvalostní sérii LMS.