Triumfální vystoupení Winkelhocka a Bassenga v Zolderu
Z Čechů bodoval opět pouze Enge. Již na startu byly zničeny tři vozy.
Ještě než začal závod, byl startovní rošt ochuzen o Murciélago stáje Swiss Racing Team. Problém s motorem neumožnil odstartovat Nilssonovi, který se ve voze střídá s Jiřím Janákem.
Po zahřívacím kole byl závod odstartován letmým startem, ještě na cílové rovince došlo ke kolizi tří vozidel. Z dvanácté pozice startující Zonta s nissanem měl kontakt s Rossiho Corvette Z06. Americký vůz francouzského pilota se rozvlnil a narazil do zadní části Zontova vozu, který si to namířil do zdi. Další náraz uštědřil druhému vozu stáje Sumo Power, který pilotoval Campbell-Walter. Ani jeden z účastněných automobilů nebyl schopen další jízdy.
Na čele startovního pole proběhl start hladce a vozy se seřadily v pořadí, v němž dojeli kvalifikační závod. Ještě v prvním kole z neznámých důvodů odstavil své lamborghini Schwager, který si o tomto víkendu vybral s Pastorellim velkou porci smůly.
Situace na okruhu se po dramatickém startu na chvíli zklidnila do okamžiku, kdy se v pátém kole v zatáčce Sterrenwacht pokusil Dumbreck se svým nissanem předjet Hennericiho ford. Po kontaktu se Dumbreckův vůz dostal do hodin a do pravé zadní části neovladatelného vozu narazil ford pilotovaný Mathiasem Bechem, který skončil v kačírku. Z něj se švýcarskému jezdci již nepodařilo dostat. Dumbreck se s vyvráceným pravým zadním kolem ploužil do boxů, kde mohl svůj pochroumaný nissan předat do péče mechaniků.
Uvízlý Ford GT stáje Belgian Racing vedl vedení závodu k rozhodnutí vyslat na trať zpomalovací vůz. Ten na okruhu kroužil dlouhých šest kol, během nichž se přiblížil čas výměn jezdců.
Nový start závodu proběhl hladce a na konci kola zamířili první jezdci na výměnu do boxů. Wendlinger předal řízení lamborghini Koxovi, Piccioneho vystřídal v astonu Dusseldorp. Najednou se k výměně odhodlal Marc VDS, kde Martina vystřídal Makowiecki a Hennericiho Leinders. Posledním pilotem byl Turner, který uvolnil kokpit astonu Mückemu.
V 15. kole zamířila do boxů další trojice vozů pouze jedenáctičlenného pole. Brilantní výměna Hohenadela za Picciniho a pneumatik jejich vozu Aston Martin DBR9 je posunula o dvě příčky před Catsburga (střídal Hezemanse) a Engeho, který nahradil Müllera. O dvě kola později Luhr předal volant posledního Nissanu GT-R v poli Krummovi.
V 17. kole zdolal Enge Catsburga. Do boxů zamířila poslední dvojice vozů. Vedoucího Bassenga vystřídal Winkelhock a posledního Pavloviće náš Matzke. Lamborghini stáje All-Inkl.com zůstalo i nadále ve vedení, Matzke se vrátil na bodované desáté příčce. Roudnického rodáka dojel Krumm, který jej dostal pod tlak. Matzke šel před šikanou Jacky Ickx pozdě na brzdy a raději zvolil průjezd kačírkem. Pro zkušeného německého pilota nebylo těžké jej předjet na výjezdu na cílovou rovinku.
V poklidně jedoucím poli, se stejně jako včera snažil Makowiecki. Cílem bylo šesté místo, které chtěl uzmout Dusseldorpovi. Na cílové rovince se jej pokusil v 22. kole předjet po pravé straně. Volný prostor nalevo však naopak využil odvážně Mücke a v Eerste Linkse zdolal Makowieckeho. Mako se několikrát pokoušel získat ztracenou pozici zpět, ale bez úspěchu.
Dalším jezdcem, který se staral o napětí, byl Krumm s nissanem. V 28. kole se pokusil zaútočit na devátou příčku Leinderse. O čtyři kola později belgický pilot chyboval v druhé zatáčce a po hodinách se před něj Krumm bez problémů dostal. Německý pilot se vydal stíhat trojici Dusseldorp, Mücke, Makowiecki, kterou dojel v 34. kole.
Na čele závodu navyšoval Winkelhock svůj náskok na Picciniho a s přehledem vyhrál po absolvování 37 kol. Naopak Kox dostihl ve svém lamborghini Catsburgovu corvette a pokoušel se jej předjet. Na výjezdu z poslední šikany se oba jezdci utkali ve sprinterském finiši, po němž se radoval zkušenější Kox. Cílovou čáru protnul o pouhých 0,025 vteřiny před svým krajanem!
Tomáš Enge se mohl opět radovat z třetího místa. Matzke skončil poslední, na 11. místě.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
M.Basseng/M.Winkelhock | All-Inkl.com Münnich MS |
1:01:07.338
|
2.
|
A.Piccini/C.Hohenadel | Hexis AMR |
+ 9.250
|
3.
|
A.Müller/T.Enge | Young Driver AMR |
+ 15.465
|
4.
|
K.Wendlinger/P.Kox | Swiss Racing Team |
+ 17.970
|
5.
|
M.Hezemans/N.Catsburg | Exim Bank Team China |
+ 17.995
|
6.
|
C.Piccione/S.Dusseldorp | Hexis AMR |
+ 20.987
|
7.
|
D.Turner/S.Mücke | Young Driver AMR |
+ 23.222
|
8.
|
M.Martin/F.Makowiecki | Marc VDS Racing Team |
+ 23.354
|
9.
|
L.Luhr/M.Krumm | JR Motorsports |
+ 24.936
|
10.
|
B.Leinders/M.Hennerici | Marc VDS Racing Team |
+ 29.170
|
11.
|
M.Pavlović/M.Matzke | Belgian Racing |
+ 48.558
|
12.
|
P.Dumbreck/R.Westbrook | JR Motorsports |
+ 32 kol
|
13.
|
V.Ickx/M.Beche | Belgian Racing |
+ 33 kol
|
Nyní čeká účastníky MS GT1 delší přestávka, po níž se přesunou na jih Evropy do Portugalska. Zde vystoupí o víkendu 8. – 9. května na okruhu Algarve. Týden nato bude hostit světové mistrovství gétéček německý Sachsenring.
Protože se jedná o nejdostupnější závod pro české fanoušky, vyjde v druhé polovině dubna článek s informacemi pro osobní návštěvu okruhu ležícího poblíž Chemnitzu.